پاورپوینت مسئولیت ناشی از عیب تولید


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
1402
نوع فایل
powerpoint ،Pdf
حجم فایل
6.635 KB
تعداد صفحات
13
تعداد بازدید
195 بازدید
۴۰,۰۰۰ تومان

پاورپوینت مسئولیت ناشی از عیب تولید

خسارت های ناشی از این گونه داد و ستدها

کالایی که تولید می شود و به فروش می رسد در همان حال که فوایدی برای خریداران و مصرف کنندگان دارد، ممکن است زیان هایی نیز  به بار آورد و به جان و مال دیگران آسیب رساند و سبب مسئولیت تولید کننده شود.

خسارت های ناشی از این گونه داد و ستدها را می توان به دو گروه تقسیم کرد:

۱) گروهی که ناشی از طبیعت خطرناک کالا و احتمال بروز آسیب در استفاده از آنهاست. مانند احتمال تصادف و به هنگام رانندگی و سقوط هواپیما به هنگام پرواز و خطرهای ناشی از خوردن دارو

۲) گروه دوم، که ناشی از پایین بودن کیفیت کالا از حد انتظار خریدار و عرف مصرف کنندگان است و در اصطلاح حقوق “عیب” نامیده می شود.

تعریف مسئولیت ناشی از عیب فرآورده یا تولید

  • مسئولیت ناشی از عیب عبارت است از مسئولیت فروشنده یا عرضه کننده کالا در برابر کسی که با اشخاص مذکور نسبیت قرار دادی ندارد اما از کالا، خسارت دیده است.
  • وقتی طرفین، حق و حقوق انحصاری نسبت به آن قرارداد بدون دخالت ثالث داشته باشند، نسبیت قرارداد بین طرفین برقرار است. خسارت قابل جبران به لحاظ مسئولیت اکید، همواره شامل خسارت اقتصادی است.
  • زیان دیده در صورت مطالبه خسارت باید ثابت کند فرآورده ای که موجب ورود صدمه شده تا حدودی معیوب بوده است. اما استفاده نامتعارف از فرآورده موجب رفع مسئولیت ناشی از فرآورده خواهد بود.
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • چنانچه با گوشی و از مرورگر کروم استفاده می نمایید چند ثانیه روی گزینه دانلود نگه دارید گزینه باز کردن در برگه جدید (Open in a new tab) را انتخاب کنید فایل برایتان دانلود می شود.
  • چنانچه با کامپیوتر و از مرورگر کروم استفاده می نمایید رو دانلود راست کلید کنید و گزینه save link as را بزنید فایل برایتان دانلود می شود.