پرسشنامه تبلیغات در رسانه های اجتماعی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
1402
نوع فایل
word
حجم فایل
220 KB
تعداد صفحات
3
تعداد بازدید
241 بازدید
۱۰,۰۰۰ تومان

پرسشنامه رسندیپ هدف پرسشنامه: پیش بینی پاسخ مثبت کاربران به تبلیغات در رسانه های اجتماعی

فرمت: Word

?تعداد سوال: ۳۰ سوال و ۹ مولفه (جذابیت هیجانی، آگاهی بخشی، خلاقیت تبلیغ، نگرانی‌های حریم خصوصی، رفتار جمعی ادراک شده، هنجار ذهنی، نگرش نسبت به ابراز همدلی، تمایل به بیان همدلی، تمایل به خرید)

شیوه نمره گذاری: دارد

مدل مفهومی: دارد

پایایی و روایی: دارد

منبع: دارد

 

تعاریف رسانه های اجتماعی

امروزه فعالیت های اینترنتی عموما شامل “فعالیت های مربوط به رسانه جمعی” هستند. عبارت “رسانه جمعی” به طور کلی به معنی راه های مختلفی است که کاربران اینترنت از طریق آنها با یکدیگر تعامل میکنند، و شامل فعالیت هایی نظیر ساخت بلاگ ها و نظردهی در آنها، به اشتراک گذای محتوا یا ارتباط برقرار کردن با دوستان از طریق سایت های شبکه اجتماعی مانند فیسبوک یا مای اسپیس است. وقتی اعضای جدید به چنین سایت هایی ملحق می شوند، به طور نمونه یک صفحه پروفایل آنلاین می سازند که باعث می شود با دیگر اعضا از طریق ایمیل یا پیغام فوری تماس برقرار کنند. دامنه وسیعی از رسانه های جمعی مانند یوتیوب و فلیکر و سایت های به اشتراک گذاری جمعی از طریق شبکه های اجتماعی مانند لینکدینو فیسبوک وجود دارد (کیرتیسا و کاراهامب، ۲۰۱۱).

انواع رسانه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی را می‌توان در هفت گروه دسته‌بندی کرد. شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، ویکی‌ها، پادکست‌ها، فروم‌ها، کامیونیتی‌های محتوایی و میکروبلاگ‌ها هفت نوع رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند. علاوه بر این‌ها برخی سایت‌های «دنیای مجازی» از قبیل سکند‌لایف را هم گونه دیگری از رسانه‌های اجتماعی می‌دانند که در سال‌های آینده گسترش بیشتری خواهند داشت.

  • شبکه‌های اجتماعی به اعضای‌شان اجازه ساخت صفحات شخصی و برقراری ارتباط و شبکه‌سازی با دوستان آنلاین را می‌دهند.
  • وبلاگ‌ها که شناخته‌شده‌ترین نوع رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند، ژورنال‌های آنلاینی هستند که با محتواهای جدید کاربران به‌روز می‌شوند.
  • ویکی‌ها سایت‌هایی هستند که به کاربران اجازه اضافه کردن و ویرایش محتوا را می‌دهند و محتوای تولید شده‌شان حاصل مشارکت اعضاست.
  • پادکست‌ها فایل‌های صوتی و تصویری هستند که با قابلیت مشترک شدن در اینترنت قرار داده شده‌اند.
  • فروم‌ها که از دوران پیش از تولد مفهوم رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کردند فضایی برای طرح بحث و گفتگو در موضوعات مختلف محسوب می‌شوند.
  • کامیونیتی‌های محتوایی امکان مدیریت و به اشتراک‌گذاری نوع خاصی از محتوا از قبیل عکس، فایل‌های ویدئویی، متن یا لینک را فراهم می‌کنند.
  • میکروبلاگ‌ها که تلفیقی از شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌های کوچک هستند با محتواهای کوتاه کاربران به‌روز می‌شوند.
  • رسانه جمعی به عنوان یک استراتژی بازاریابی

ظهور رسانه های جدید مانند جست و جو و تبلیغات نمایشی، بازی های ویدئویی، محتوای آنلاین تولید شده توسط کاربر و بازاریابی شفاهی، برای شرکت ها هم منفعت و هم ضرر به همراه دارند. به همین دلیل، تصمیم گیرندگان بازاریابی باید منابع شرکت را طوری تقسیم کنند که حداکثر سود را برای شرکت داشته باشد. بعلاوه، شرکت ها میتوانند از طریق رسانه جمعی اطلاعات بازاریابی جدید را بصورت رایگان دریافت کنند (هاردی، ۲۰۰۹).

توضیحات پرسشنامه تبلیغات در رسانه های اجتماعی

پرسشنامه فوق متشکل از ۳۰ سوال و ۹ مولفه تجذابیت هیجانی، آگاهی بخشی، خلاقیت تبلیغ، نگرانی‌های حریم خصوصی، رفتار جمعی ادراک شده، هنجار ذهنی، نگرش نسبت به ابراز همدلی، تمایل به بیان همدلی، تمایل به خرید می باشد. که با هدف پیش بینی پاسخ مثبت کاربران به تبلیغات در رسانه ای اجتماعی طراحی شده است. جزییات بیشتر پرسشنامه در فایل پرسشنامه تشریح شده است. که همراه با مدل مفهومی و مقاله بیس می باشد.

تعدادی از سوالات پرسشنامه

  • بعد از دیدن این تبلیغ، احساسات شدیدی به من دست داد.
  • به لحاظ هیجانی جذب پیام اصلی این تبلیغ شدم.
  • بعد هیجانی این تبلیغ باعث می‌شود که آن را دوست داشته باشم.

 

 

پشتیبانی سایت: 09120323225

سفارش پرسشنامه پایان نامه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • چنانچه با گوشی و از مرورگر کروم استفاده می نمایید چند ثانیه روی گزینه دانلود نگه دارید گزینه باز کردن در برگه جدید (Open in a new tab) را انتخاب کنید فایل برایتان دانلود می شود.
  • چنانچه با کامپیوتر و از مرورگر کروم استفاده می نمایید رو دانلود راست کلید کنید و گزینه save link as را بزنید فایل برایتان دانلود می شود.