پروژه نقدی بر سیاست های استراتژیک رسانه و خدمت عمومی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
1402
نوع فایل
word
حجم فایل
220 KB
تعداد صفحات
4
دسته بندی
تعداد بازدید
102 بازدید
۴۴,۰۰۰ تومان

پروژه نقدی بر سیاست های استراتژیک رسانه و خدمت عمومی

  • عقب ماندگی تکنولوژیک: عقب ماندگی تکنولوژیکی باعث کاهش سرعت انطباق صدا و سیما با دستاوردهای جدید دنیای رسانه و افزایش هزینه های مربوط به تعمیر و نگه داری از امکانات فنی می شود. ریشه عقب ماندگی تکنولوژیک صدا و سیما را می توان در طولانی بودن فرایندهای تصمیم گیری در سازمان، مدل های نامناسب قرارداد صدا و سیما با نیروهای انسانی و پیچیده بودن ساختارهای صدا و سیما جست وجو نمود.
  • شکاف فرهنگی در نیروی انسانی: صدا و سیما هنوز نتوانسته است به فرهنگ سازمانی منسجمی دست پیدا کند. این تفاوت فرهنگی چنانچه به گونه ای پیش برود که مانع از گفت وگوی میان بخش های مختلف سازمان شود، سازمان را دچار بحران می کند. دلیل شکل نگرفتن یک سازمانی منسجم در صداوسیما را می توان افزایش سهمیه محور منابع انسانی و شکل گیری طیف های نیروی انسانی بر اساس فرهنگ سازی مدیران سابق بیان نمود.
  • نیروهای بدون آموزش کافی: یکی از مهم ترین مشکلات صدا و سیما ناکارآمدی منابع انسانی آن است که از فقدان آموزش بهره می گیرد؛ زیرا سازوکار دانشگاه صدا و سیما نتوانسته است مشکل کارآمدسازی منابع انسانی را برطرف کند. مشکل آموزش منابع انسانی باعث می شود که علاوه بر حجم بالای منابع انسانی و به خاطر کارآمد نبودن آن ها، جذب مجدد نیرو رخ دهد که این امر باعث گسترش منابع انسانی و کاهش عملکرد مناسب آن ها می شود.
  • مسائل مربوط به رقبا: سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با رقبایی جدی دست به گریبان است. این رقبای جدی شامل شبکه های ماهواره ای، VODها (سرویس هایی که به کاربران امکان تماشای ویدیوها را در زمان دلخواه می دهند) و افراد تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی هستند. درواقع صداوسیما خواه ناخواه با رقبایی مواجه است که هرروز سهم بیشتری از مخاطبان را به خود اختصاص می دهند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • چنانچه با گوشی و از مرورگر کروم استفاده می نمایید چند ثانیه روی گزینه دانلود نگه دارید گزینه باز کردن در برگه جدید (Open in a new tab) را انتخاب کنید فایل برایتان دانلود می شود.
  • چنانچه با کامپیوتر و از مرورگر کروم استفاده می نمایید رو دانلود راست کلید کنید و گزینه save link as را بزنید فایل برایتان دانلود می شود.