پاورپوینت ارزیابی شرکت لبنی پگاه بر مبنای مدل پنج نیروی مایکل پورتر


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
1402
نوع فایل
powerpoint
حجم فایل
7.550 KB
تعداد صفحات
51
تعداد بازدید
157 بازدید
۷۲,۰۰۰ تومان

ارزیابی شرکت لبنی پگاه بر مبنای مدل پنج نیروی مایکل پورتر

http://modir3-3.ir/images/%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1%20%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1%20%DA%A9%D8%A7%D9%84%D9%87.JPG

چکیده

با استفاده از این پنج نیروی رقابتی می توان به تحلیل وضعیت صنعت پرداخت و میزان جذابیت یک صنعت را تحلیل نمود. هدف پژوهش حاضر بررسی محیط رقابتی صنعت لبنیات بر مبنای مدل پنج نیروی پورتر در شرکت پگاه انجام گردیده است. وضع رقابت در یک صنعت به پنج نیروی اساسی بستگی دارد. قدرت مشترک این نیروها،سود نهایی با لقوه هر صنعت را تعیین میکند. قدرت مشترک نیروها ممکن است برای همه روشن باشد لیکن برای مقابله با آن ها استراتژیست ها ی صنعت لبنیات باید به عمق رفته ومنابع رقابت را تجزیه و تحلیل نمایند. جامعه آماری این تحقیق که  به صورت نمونه گیری ساده تصادفی انتخاب شده است،۲۰نفر می باشند. داده ها بعد از جمع آوری از طریق پرسشنامه، با استفاده از نرم افزارspss  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و ﺑﺮ اﺳـﺎس نتایج، بین هر یک از نیروهای پورتر با میزان فروش وسهم بازار شرکت رابطه معناداری پیدا شد همچنین تاثیر قدرت چانه زنی خریداران نسبت به دیگر نیروها بیشتر میباشد لذا استراتژیستهای شرکت باید بر  قدرت چانه زنی خریداران تمرکز بیشتری داشته باشند.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • چنانچه با گوشی و از مرورگر کروم استفاده می نمایید چند ثانیه روی گزینه دانلود نگه دارید گزینه باز کردن در برگه جدید (Open in a new tab) را انتخاب کنید فایل برایتان دانلود می شود.
  • چنانچه با کامپیوتر و از مرورگر کروم استفاده می نمایید رو دانلود راست کلید کنید و گزینه save link as را بزنید فایل برایتان دانلود می شود.