مقاله تاثیر خرید آنلاین از فروشگاه بر اعتماد مشتریان


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
1402
نوع فایل
word
حجم فایل
220 KB
تعداد صفحات
14
تعداد بازدید
221 بازدید
۶۵,۰۰۰ تومان

عنوان مقاله: تاثیر خرید آنلاین از فروشگاه بر اعتماد مشتریان (مطالعه موردی افق کورش)

تعداد صفحات: ۱۴

فرمت:  Word

 

چکیده

خرید آنلاین با داشتن مزایای بسیاری که خرید سنتی فاقد آن است، اکنون در کشور از برتری و توسعه سریع خود برخوردار است. در بسیاری از تحقیقات قبلی، تمرکز بر رابطه بین اعتماد مصرف کننده و پیشینیان آن یافت شده است. هدف از این مطالعه بررسی برخی از عوامل موثر بر اعتماد مصرف کننده در ایران همچنین بررسی رابطه بین اعتماد و و فروشگاه آنلاین است. روش پژوهش از لحاظ نوع پژوهش از پژوهش های کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‏ها پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را مشتریان وب سایت افق کوروش تشکلیل داده اند. حجم نمونه با توجه به جامعه آماری نامحدود بر اساس فرمول کوکران ۳۸۴ نفر انتخاب شد و بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده پرسشنامه بین افراد توزیع شده است. برای برسی تاثیر متغیرهای پژوهش از آزمون رگرسیون خطی استفاده شده است نتایج نشان داد اعتماد به خرید آنلاین بر اساس کیفیت اطلاعات، بررسی مصرف کنندگان آنلاین و کیفیت سایت است. در نیتجه که اعتماد به تصمیم خرید آنلاین کمک می کند.

 کلید واژه: خرید آنلاین، اعتماد مشتریان، فروشگاه افق کورش

مقدمه

تجارت الکترونیک یا خرید آنلاین به عنوان بخشی از توسعه اقتصادی در جهان در راستای رشد اینترنت رشد کرده است. از آنجایی که تقریباً هر خانواده در جهان به اینترنت متصل است، تعداد مشاغلی که به تجارت الکترونیک وابسته هستند، افزایش می یابد. تجارت الکترونیکی کسب و کار به مشتری در سال های اخیر به سرعت توسعه یافته است و پیشرفت اینترنت و تجارت الکترونیک، مرزهای تجاری را بیشتر کاهش داده است. تجارت الکترونیک با تغییر نحوه خرید اقلام توسط مردم، راحتی و انعطاف پذیری را برای کاربران فراهم می کند (آلدن و همکاران).

با افزایش تعداد کاربران تجارت الکترونیک، مسائل پیرامون آن نیز افزایش می یابد. خرید آنلاین که با خرید سنتی متفاوت است با عدم قطعیت و ناشناس بودن مشخص می شود. بنابراین اعتماد عامل بسیار مهمی برای شروع خرید آنلاین است. این شامل خریدهایی است که در آن اطلاعات شخصی و اطلاعات مالی خریدار از طریق اینترنت به بازرگانان ناشناس ارسال می شود. طبق نظر بلاو (۲۰۱۶)، اعتماد یک عنصر کلیدی در پیدایش و حفظ روابط تبادل اجتماعی است ( نفتی و همکاران). اعتماد اغلب به عنوان دلیل اصلی شک و تردید بسیاری از مشتریان در مورد برخی از فروشندگان آنلاین ذکر شده است. به طور خلاصه، اعتماد این باور است که می توان به قول دیگری تکیه کرد، مطالعه هافمن و همکاران نشان داد که دو دلیل مهم که باعث می شود مشتریان آنلاین خرید نمی کنند، عدم اعتماد به امنیت خرید آنلاین و نگرانی در مورد آن است (تسین، ۲۰۱۷).

همراه با محبوبیت روزافزون اینترنت، نظرات مشتریان آنلاین به یکی از عوامل تعیین کننده هنگام خرید آنلاین تبدیل شده است. مطالعات نشان می‌دهد که شرکت‌ها نه تنها به طور منظم اطلاعات محصول خود را پست می‌کنند و از چت‌های تبلیغاتی در انجمن‌های آنلاین حمایت می‌کنند، بلکه به طور فعال مشتریان خود را ترغیب می‌کنند تا اخبار مربوط به محصولات خود را به صورت آنلاین منتشر کنند (گودز و مازلین، ۲۰۰۴). شوالیه و میزلین (۲۰۰۶) دریافتند که رتبه‌بندی مصرف‌کنندگان آنلاین به طور قابل‌توجهی بر فروش محصول در بازار کتاب تأثیر می‌گذارد.

از طریق بازخورد مشتری در سیستم‌های شهرت آنلاین یا از طریق بررسی‌های آنلاین، محتوای تولید شده توسط کاربر می‌تواند یک شرکت را به نقض اعتماد متهم کند و در نتیجه می‌تواند اعتماد شرکت را در میان دیگران کاهش دهد (پاولو و دیموکا، ۲۰۰۶ و اسپارکس و براونینگ، ۲۰۱۱).

در تحقیق به بررسی این پرداخته شد که تاثیر خرید آنلاین فروشگاه چه تاثیری بر اعتماد مشتریان افق کوروش دارد؟

 

سفارش پروپوزالپشتیبانی: 09120323225

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • چنانچه با گوشی و از مرورگر کروم استفاده می نمایید چند ثانیه روی گزینه دانلود نگه دارید گزینه باز کردن در برگه جدید (Open in a new tab) را انتخاب کنید فایل برایتان دانلود می شود.
  • چنانچه با کامپیوتر و از مرورگر کروم استفاده می نمایید رو دانلود راست کلید کنید و گزینه save link as را بزنید فایل برایتان دانلود می شود.