پروپوزال بررسی نقش کمال گرایی و استرسی در اهمال کاری کارکنان سازمان گمرک


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
1403
نوع فایل
word
حجم فایل
5521 KB
تعداد صفحات
16
تعداد بازدید
6 بازدید
۹۵,۰۰۰ تومان

پروپوزال بررسی نقش کمال گرایی و استرسی در اهمال کاری کارکنان سازمان گمرک

کمال گرایی یکی از موضوعات داغ در روانشناسی مشاوره و روانشناسی بالینی از دهه ۱۹۹۰ است. از آغاز تحلیل نظری تا مطالعات تجربی، محققان بیشتر و بیشتری بر کمال گرایی تمرکز می کنند. با این حال، هنوز اختلاف نظر زیادی در مورد تعریف بسط مفهومی و ویژگی های اصلی آن وجود دارد. به عنوان یک ویژگی شخصیتی که ارتباط نزدیکی با سلامت روان دارد، محققان بیشتر و بیشتر بر این باورند که کمال گرایی ممکن است نه تنها تأثیر منفی بر سلامت روان، بلکه تأثیر مثبت نیز داشته باشد (گانسکه، گنیلکا، اشبی و رایس، ۲۰۱۵). تلاش برای بینقص بودن، دستیابی به استانداردهای بالا، خودارزیابی افراطی جهت اجتناب از شکست معرف پدیده کمالگرایی است (فراست و مارتین[۱]، ۱۹۹۰). افراد کمالگرا افرادی هستند که باور دارند باید عملکرد عالی داشته باشند و اگر عملکردشان کمتر از حد کامل باشد موجب نارضایتی آنها میشود (هماچک[۲]، ۱۹۷۸).

بطور کلی کمال گرایی یک سبک شخصیتی است که با تلاش برای تعالی و تعیین استانداردهای عملکرد بسیار بالا، همراه با نگرانی در مورد خطاها مشخص می شود (تری-شورت]، ۱۹۹۵). تحقیقات قبلی شواهد ثابتی ارائه کرده است که کمال گرایی با مشکلات خوردن مرتبط است (وید، اوشی، و شافران، ۲۰۱۵). به عنوان مثال، کمال گرایان بیشتر به بی اشتهایی، پرخوری، پرخوری و غیره مبتلا می شوند (مارتینز، و هوک، ۲۰۱۴). با این حال، مطالعات الگوهای متفاوتی از کمال گرایی را یافته اند (تری-شورت و همکاران، ۱۹۹۵). یعنی کمال گرایی همیشه مضر نیست. جنبه های مفیدی هم دارد. با این وجود، نقش‌هایی که جنبه‌های مختلف کمال‌گرایی در مشکلات خوردن بازی می‌کنند هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است. علاوه بر این، مکانیسم زیربنایی که واسط انجمن های فوق است نیز باید بررسی شود.

کمال گرایی یک ویژگی شخصیتی است که به تعیین و تلاش برای استانداردهای بسیار بالا، انتظار مداوم عملکرد بی عیب و نقص و نگرانی بیش از حد در مورد اشتباهات اشاره دارد(فلت و همکاران[۴]، ۲۰۰۲). مفهوم سازی های اولیه کمال گرایی آن را یک گرایش شخصیتی تک بعدی می دانستند و مشارکت کنندگان عمده در این زمینه به طور سنتی آن را با ناسازگاری و همچنین به اختلالات روانی و جسمانی مرتبط می کردند (کورتا و همکاران[۵]، ۲۰۲۳). با این حال، دیدگاه علمی کنونی پیچیده تر و چند وجهی است. اسلنی و همکاران[۶] (۲۰۰۲) بین کمال گرایی مثبت یا انطباقی، که به تلاش برای استانداردها و نظم بالا اشاره دارد، و کمال گرایی منفی یا ناسازگار، که به احساس ناهماهنگی بین انتظارات و عملکرد فرد اشاره دارد، تمایز قائل می شود. محققان دیگری نیز تفاوت بین کمال گرایی انطباقی و ناسازگار را برجسته کرده اند، اگرچه ناهمگونی بیشتری در مورد اصطلاحات مورد استفاده توسط محققان وجود دارد. بر اساس یافته ها محققان اخیر، کمال گرایان سازگار تمایل به تعیین استانداردهای بالایی دارند، انگیزه تلاش برای دستیابی به اهداف خود را دارند و عیوب خود را از فرصت های تکامل تفسیر می کنند، در حالی که کمال گرایان ناسازگار نمی توانند رضایتی از دستاوردهای خود کسب کنند و بیش از حد نگران رسیدن به اهداف خود هستند.

فرضیه های تحقیق :

فرضیه اصلی

  • کمال گرایی و استرس بر اهمال کاری کارکنان سازمان گمرک شهرستان خرمشهر تاثیر مثبت و معناداری دارد.

 فرضیات فرعی

  • فرضیه اول: کمال گرایی بر اهمال کاری کارکنان سازمان گمرک شهرستان خرمشهر تاثیر مثبت و معناداری دارد.
  • فرضیه دوم: استرس بر اهمال کاری کارکنان سازمان گمرک شهرستان خرمشهر تاثیر منفی و معناداری دارد.
  • فرضیه سوم: استرس نقش میانجی بین کمال گرایی  و اهمال کاری کارکنانکارکنان سازمان گمرک شهرستان خرمشهر را دارد.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • چنانچه با گوشی و از مرورگر کروم استفاده می نمایید چند ثانیه روی گزینه دانلود نگه دارید گزینه باز کردن در برگه جدید (Open in a new tab) را انتخاب کنید فایل برایتان دانلود می شود.
  • چنانچه با کامپیوتر و از مرورگر کروم استفاده می نمایید رو دانلود راست کلید کنید و گزینه save link as را بزنید فایل برایتان دانلود می شود.