پاورپوینت گراندد تئوری یا تئوری داده بنیاد


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
1403
نوع فایل
powerpoint
حجم فایل
1180 KB
تعداد صفحات
33
تعداد بازدید
63 بازدید
۷۵,۰۰۰ تومان

پاورپوینت گراندد تئوری یا تئوری داده بنیاد

نظریه پردازی داده بنیاد

نظریه پردازی داده بنیاد گراندد تئوری، یک روش شناسی «استقرائی» کشف نظریه است که این امکان را برای پژوهشگر فراهم می آورد تا گزارشی نظری از ویژگی های عمومی موضوع» پرورش دهد، در حالی که به طور همزمان، پایه این گزارش را در مشاهدات تجربی داده ها محکم می سازد (فرنانندز، ۲۰۰۴). نظریه پردازی داده بنیاد، روالی نظام مند و کیفی است، جهت تولید نظریه ای که یک فرآیند، کنش، یا برهم کنش را درباره یک موضوع خرد واقعی، در سطح مفهومی کلی تشریح کند (کرسول، ۲۰۰۵). نظریه پردازی داده بنیاد گراندد تئوری، به کلی، رهیافتی است برای بررسی نظام مند (غالبا) داده های کیفی (نظیر مصاحبه های پیاده شده و پروتکل های مشاهده ها)، با هدف تولید نظریه (استرائوس، ۲۰۰۶).

هدف اصلی نظریه پردازی داده بنیاد

هدف اصلی نظریه پردازی داده بنیاد گسترش توضیح یک پدیده با شناسایی عناصر کلیدی آن پدیده، و سپس طبقه بندی روابط آن عناصر با زمینه و فرآیند آزمایش است. پردازی داده بنیاد بطور دقیق به عنوان یک روش تحقیق توصیف می شود که در آن نظریه از داده ها توسعه می یابد، نه برعکس. این باعث می شود که این یک رویکرد استقرایی باشد، به این معنی که از امر خاص به کلی تر حرکت می کند. روش مطالعه اساساً بر سه عنصر استوار است: مفاهیم، ​​مقولات و گزاره‌ها یا آنچه در ابتدا «فرضیه» نامیده می‌شد. با این حال، مفاهیم عناصر کلیدی تجزیه و تحلیل هستند، زیرا نظریه از مفهوم سازی داده ها به جای داده های واقعی ایجاد می شود (پارکر و لی، ۱۹۹۷).

فرآیند نظریه پردازی داده بنیاد

تشریح ساده و صحیح روشی که به صورت زنجیره وار، تعاقبی، هم زمان، با خوش اقبالی و زمان منده روی می دهد کار پر چالشی است. از همین جهت است که شاید جملاتی برای خواننده نامفهوم به نظر رسد و یا حتی بدون توجه و درک عمیق، از آن بگذرد؛ بنابراین درک حداقلی این روش، مستلزم رفت و برگشت و مطالعه چندباره بخش های مختلف متن حاضر است. همان گونه که در جمله گلیسر مشهود است، نمی توان برای روشی که بسیاری از روال های آن همزمان صورت می گیرد و در بیشتر اوقات متضمن رفت و برگشت های بسیار است، مرحله بندی قائل شد. بنابر این مراحلی که از این پس مطرح می شود، با تسامح و صرفا برای آشنایی اولیه با این روش خواهد بود (گلاسر، ۱۹۹۸).

شباهت ها نظریه پردازی داه بنیاد با دیگر روش ها

مطالعاتی که با راهبرد نظریه زمینه ای انجام می گیرند، با سایر راهبرد های پژوهش کیفی، از برخی جنبه ها دارای مشابهت یا تفاوت هستند.

شباهت ها: نظریه زمینه ای از نظر موارد زیر با سایر راهبرد ها مشابه است:

منابع داده ها در این راهبرد نیز مانند راهبرد های دیگر عبارت از مصاحبه، مشاهدات میدانی و اسناد و مدارکی مانند دفترهای یادداشت و خاطرات و زندگی نامه ها و خود – زندگی نامه ها، منابع تاریخی، روزنامه ها و سایر رسانه ها از جمله نوارهای ویدیویی است. در نظریه زمینه ای نیز مانند سایر راهبرد ها می توان از داده های کمی و یا ترکیب روش های تحلیل کیفی و کمی استفاده کرد. همچنین پژوهشگرانی که از راهبرد نظریه زمینه ای استفاده می کنند، مانند سایر پژوهشگران کیفی، مسئولیت و نقشی را که در تفسیر داده ها بر عهده دارند، به خوبی می پذیرند و تنها به گزارش و بیان دیدگاه های افراد، گروه ها و سازمان های تحت مطالعه اکتفا نمی کنند، بلکه مسئولیت تفسیر دیده ها، شنیده ها و خوانده های خود را نیز بر عهده می گیرند.

http://modir3-3.ir/images/D-modir123.gifدانلود مقاله گراندد تئوری یا تئوری داده بنیاد

http://modir3-3.ir/images/%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%BE%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AA%20%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%AF%20%D8%AA%D8%A6%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%AA%D8%A6%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF.JPG

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • چنانچه با گوشی و از مرورگر کروم استفاده می نمایید چند ثانیه روی گزینه دانلود نگه دارید گزینه باز کردن در برگه جدید (Open in a new tab) را انتخاب کنید فایل برایتان دانلود می شود.
  • چنانچه با کامپیوتر و از مرورگر کروم استفاده می نمایید رو دانلود راست کلید کنید و گزینه save link as را بزنید فایل برایتان دانلود می شود.