مقاله اثر کووید ۱۹ روی رفتار مصرف‌کننده


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
1403
نوع فایل
word
حجم فایل
205 KB
تعداد صفحات
12
دسته بندی
تعداد بازدید
63 بازدید
۶۵,۰۰۰ تومان

مقاله اثر کووید ۱۹ روی رفتار مصرف‌کننده

چکیده

همه‌گیری کووید-۱۹[۱] و قرنطینه و الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی، عادات خرید و نیز مغازه‌گردی مصرف‌کننده را دگرگون کرده است. مصرف‌کنندگان عادات جدیدی را ابداع کرده و یاد می‌گیرد. برای مثال، مصرف‌کنندگان نمی‌توانند به فروشگاه بروند، بنابراین فروشگاه را به خانه خود می‌آورند. در حالی که مصرف‌کنندگان به عادات قدیم خود بازمی‌گردند، احتمال دارد به روشی با مقررات و روندهای جدید مرتبط با خرید محصولات و خدمات، اصلاح شوند. عادات جدیدی نیز با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی، تغییرات جمعیت‌شناسی و روش‌های نوینی پدیدار می‌شوند که مصرف‌کننده برای مقابله با محو شدن مرزهای کار، فراغت  آموزش فراگرفته است.

کلیدواژه‌ها: همه‌گیری کووید-۱۹، عادات مصرف‌کننده، مقررات جدید خرید، تجربه مصرف‌کننده

مقدمه

هدف این مقاله پژوهشی بررسی اثر همه‌گیری کووید-۱۹ بر رفتار مصرف‌کننده است. آیا مصرف‌کنندگان به دلیل قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی عادات مصرف خود را به صورت دائمی تغییر خواهد داد یا وقتی این بحران جهانی تمام شود، به عادات قدیمی خود بازخواهندگشت؟ آیا مصرف‌کنندگان به دلیل مقررات جدید مرتبط با سفر هوایی، خرید در مراکز خرید و شرکت در کنسرت‌ها و رویدادهای ورزشی عادات جدیدی کسب خواهند کرد؟ آیا مصرف‌کنندگان متوجه می‌شوند این که شخصا به فروشگاه بروند یا در رویداد ورزشی شرکت کنند آزاردهنده است و بنابراین بهتر است فروشگاه یا حتی رویداد مورد نظر را به خانه بیاورند؟ وقتی تورنومنت‌های ورزشی و برنامه های سرگرمی در تلویزیون و رادیو پخش شدند، این اتفاق کم‌وبیش برای آن‌ها رخ داد.

انواع مصرف‌ها محدود به مکان و زمان هستند. مصرف‌کنندگان طی زمان عاداتی درباره این که چه چیزی را کی و کجا مصرف کنند، ایجاد می‌نمایند (شیث، ۲۰۲۰). البته این مسئله محدود به مصرف نیست. این شرایط برای خرید، جستجوی اطلاعات و دفع زائدات پس از مصرف نیز صادق است. و رفتار مصرف‌کننده بسیار قابل پیش‌بینی است و مدل‌های پیشگو و بینش مصرف‌کننده متعددی داریم که براساس رفتار خرید تکراری گذشته در سطح فردی هستند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • چنانچه با گوشی و از مرورگر کروم استفاده می نمایید چند ثانیه روی گزینه دانلود نگه دارید گزینه باز کردن در برگه جدید (Open in a new tab) را انتخاب کنید فایل برایتان دانلود می شود.
  • چنانچه با کامپیوتر و از مرورگر کروم استفاده می نمایید رو دانلود راست کلید کنید و گزینه save link as را بزنید فایل برایتان دانلود می شود.