هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین

  • هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین به توانایی ماشین ها برای فراگیری و عملکرد هوشمندانه اشاره دارند؛ یعنی آن ها می توانند تصمیم بگیرند، وظایف خود را انجام دهند و حتی براساس هرآنچه که از داده ها فراگرفته اند نتایج آتی را پیش بینی کنند.

نقش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در جامعه

  • هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بیش از آنچه تصور می کنید در زندگی روزمره ما نقش دارند. پیشنهادهای محصول در الکسا، و آمازون، توصیه های شخصی سازی شده در نت فیلکس و هر جستجویی که در گوگل انجام می دهید، بررسی های امنیتی برای تشخیص تقلب در خرید با کارت اعتباری، اپلیکیشن های دوست یابی و تناسب اندام و … همگی براساس هوش مصنوعی عمل می کنند.
  • به عنوان مثال، بدون هوش مصنوعی به پیشرفت های خارق العاده ای که در حوزه اینترنت اشیا (IoT) واقعیت مجازی، بازشناسی چهره، رباتیک و خودکار سازی یا اتومبیل های خودران حاصل شده اند، دست نمی یافتیم.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دقیقاً چه هستند و چگونه عمل می کنند؟

  • در هوش مصنوعی برای حل مسائل، شناسایی الگوها، تصمیم گیری درباره گام بعدی و شاید حتی پیش بینی نتایج آتی، یک الگوریتم (یک قانون یا محاسبه) به داده ها اعمال می شود. قابلیت فراگیری از داده ها و پیشرفت در تفسیر آن ها با گذشت زمان در این فرایند ضروری است.
  • یادگیری ماشین زیر مجموعه ای از هوش مصنوعی است که به ایجاد ماشین هایی با قابلیت فراگیری اختصاص دارد. این «ماشین ها» می توانند در برگیرنده کامپیوترها، گوشی های هوشمند، نرم افزارها، تجهیزات صنعتی، ربات ها، خودروها و غیره باشند.

هوش مصنوعی در کسب و کار

هوش مصنوعی تنها در زندگی روزمره ما نفوذ نکرده است؛ بلکه در صنایع و کسب و کارها نیز در حال ایجاد تحول است. براساس یک بررسی صورت گرفته، ۷۳ درصد از مدیران ارشد، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و خودکار سازی را حوزه هایی مهم برای حفظ یا افزایش سرمایه گذاری برمی شمارند (دولت ها نیز سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را جزو الویت ها قرار می دهند. در سال ۲۰۱۹، کاخ سفید برای هدایت آژانس های دولتی در مسیر تعهد به پیشبرد هوش مصنوعی، یک طرح ملی ارائه کرد).

متحول ساختن فرایند کسب و کارها

اینترنت اشیا مزایای عظیمی برای کسب و کارها دارد.

برای شرکت های تولیدکننده و فروشنده محصولات، هوشمندسازی محصول اطلاعات مفیدی درباره نحوه به کارگیری محصولات فراهم می کند. شرکت ها با کمک این اطلاعات می توانند خدمات و محصولات بهتری ارائه کنند. به عنوان مثال، رولز رویس در موتورهای جت تولیدی خود، حسگرهایی تعبیه می کند تا شناخت بهتری از نحوه به کارگیری آن موتورها در خطوط هوایی کسب کند.

برای دانلود پاورپوینت این فایل بر روی عکس ذیل کلیک کنید:

هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین

 

پروپوزال های مدیریتیسفارش پروپوزال

پشتیبانی مدیر123

 

37 بازدید