مدیریت استراتژیک بانک ایران زمین

تاریخچه بانک ایران زمین

بانک ایران زمین (سهامی عام) به موجب مجوز شماره ۲۸۳۵۹۲/۸۹ مورخ ۱۳۸۹/۱۲/۲۱ صادره توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۳۸۹/۱۲/۲۴ تحت شماره ۳۹۹۲۷۹ در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در تهران به ثبت رسیده است. سهام بانک در تاریخ ۱۳۸۹/۱۲/۲۵در فرابورس ایران پذیرفته شده است و از تاریخ ۱۳۹۰/۷/۵ درفهرست تابلوی قیمت های بورس قرار گرفته است.
مرکز اصلی بانک درتهران، بلوار میرداماد، نبش خیابان شمس تبریزی شمالی، پلاک ۱۸۷ واقع شده است.

بانک ایران زمین در یک نگاه:

_ نام بانک: ایران زمین (شرکت سهامی عام)

_ سرمایه بانک: مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال (چهارصد میلیارد تومان)

_ تعداد سهام بانک: ۴ میلیارد سهم عادی و با نام

_ ارزش اسمی هر سهم:۱۰۰۰ ریال

مؤسسان: مؤسسان بانک ایران زمین را گروهی از افراد متخصص و خوشنام از اقشار مختلف جامعه شامل فعالان بخش های مختلف اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی، متخصصان اموربانکی، جامعه پزشکی، جامعه مهندسی، دانشگاهیان، فرهنگیان وتعاونگران تشکیل می دهند.

فلسفه فعالیت بانک ایران زمین

«بانک ایران زمین»، پدیده ای از کارآفرینی در بخش های مختلف اقتصادی خواهد بود. این بانک در پی آن است تا با ارائه خدمات با کیفیت و تأکید بر مشتری مداری، بانکی پیشرو در اقتصاد آینده ایران باشد.

ویژگی متمایز «بانک ایران زمین» رویکرد دانش محوری خواهد بود که فراتر از قلمرو سنتی بانکداری است و کمک میکند تا بانک ،ضمن حفظ حقوق صاحبان سهام و سپرده گذاران، نسبت به تحولات محیطی، به بهترین نحو و هوشمندانه عمل کند و بهترین ساختاربندی را درباره محصولات و خدمات خود ارائه دهد.

ما در «بانک ایران زمین» متعهدیم که به رشد پایدار اقتصاد ایران حساس باشیم و از بانکداری مسئولانه در ایران پشتیبانی کنیم.
ما  متعهدیم تا ادب، تواضع، فروتنی و نوآوری را سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم و سرمایه بان امین مردم ایران زمین باشیم.

منشور اخلاقی بانک ایران زمین

اخلاق اداری نزد امام علی (ع) از چنان جایگاهی برخوردار بود که آن حضرت در نخستین خطبه حکومتی خود، آن را اساس امور، معرفی نمود. آن حضرت همچنین، صداقت و صراحت درکار را از جمله مهمترین مسائل اخلاقی در چنین عرصه ای مطرح کرده است. چنانچه حضرتش فرموده است:
((مردم، به خدا سوگند، شما را به هیچ طاعتی وادار نمی کنم مگر اینکه پیش از شما خودم به آن عمل کنم و شما، را از معصیتی نهی نمی کنم مگر اینکه پیش از شما، خود از آن کناره گیری نمایم )).

چشم انداز بانک ایران زمین

بانک ایران زمین، سرآمد و بر جسته شدن در صنعت بانکداری، پیشتازی در ارائه خدمات و محصولات متنوع مورد نیاز مشتریان و پاسخگویی به انتظارات آنان (تعمیق در روش های اسلامی در فردای بانکداری) ورود به بازار و توسعه کسب وکار برای گسترش فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق ایجاد پیوند مستمر و پایدار با ذینفعان (مشتریان، سهامداران، کارکنان) و تقویت بنیه مالی و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی با تکیه بر بانکداری اسلامی را در چشم انداز آینده خود تحقق پذیر می داند.

اهداف بانک ایران زمین

•    توسعه فرهنگ کسب و کار خصوصی
•    بسط و گسترش بازار هدف و افزایش روزمره فعالیت های تجاری، تولیدی و خدماتی، از طریق انجام فعالیت های اعتباری و اعطای تسهیلات
•    تجهیز منابع و هدایت آنها به جانب فعالیتهای مولد در بخشهای مختلف بازرگانی، تولیدی و خدماتی و مسکن و ساختمان
•    ارائه خدمات پولی کارآمد به دارندگان منابع مالی ، کارآفرینان و متقاضیان ذیصلاح (واجد شرایط)
•    توسعه، عرضه و خلق ابزارهای نوین بانکی و شناسایی و اجرای شیوه های جدید تجهیز و تخصیص منابع
•    بهره برداری و استفاده بهینه از فرصتهای محیطی، جهت حفظ و افزایش سرمایه های مشتریان و سهامداران
•    فراهم آوردن سود بالاتر برای سپرده گذاران و سهامداران

این آرم، در برگیرنده هلال “الله” از آرم جمهوری اسلامی است که کلمه مبارک “الله” نام ایران زمین را نشان می دهد و با دو رنگ بنفش و ارغوانی آراسته گردیده است.
 
رنگ بنفش
این رنگ ،هیجان قرمز و آرامش آبی را با هم دارد. بنفش نمادی از عرفان و حالات معنوی است و به طور،کلی طیف هایی از این رنگ، اثری آرام کننده به روح و روان دارد .
 
رنگ ارغوانی
ارغوانی،حد واسط بین آبی و قرمز است و به واقع، به علت قدرت بیشتر نور قرمز در تحریک سلول های بینایی نسبت به آبی، این نور بیشتر به قرمز شباهت دارد.
ارغوانی: رنگ صداقت، معنویت و بزرگ منشی است.

چارت سازمانی بانک

Reference:izbank.ir

 [maxbutton id=”1″ ] [maxbutton id=”2″ ]

http://modir3-3.ir/images/tel-admin.gif

فرم تماس

 

222 بازدید