پرسشنامه نیازهای بازار کار

http://modir3-3.ir/images/goals-modir123.com.png هدف پرسشنامه: بررسی نیازهای بازار کار

 فرمت: Word

?تعداد سوال: ۲۱ سوال

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

 

[stextbox id=”grey” caption=”توضیحات” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

پرسشنامه نیازهای بازار کار با هدف بررسی نیازهای بازار کار طراحی گردیده است. این پرشنامه متشکل از ۳۶ سوال و ۵ مولفه می باشد.

تعاریف مفهومی

بعد فنی و ابزاری: داشتن مهارت شغلی و فنی، مهارت در کار با دستگاه­ها، درک فنی مناسب از کار و سامانه های فنی است. در این بعد موارد فنی سامانه، استخراج، کار با دستگاه­ها، تولید و بهره­برداری، تصفیه و پالایش، انتقال، ایمنی، کاهش ضایعات از جمله مواردی است که در بعد فنی و ابزاری به آن توجه می شود (اجتهادی و بهروزی، ۱۳۸۵، ص ۱۱).

بعد شناختی: از دیگر مؤلفه های اصلی نیازهای بازار کار، بعد شناختی است که منظور از آن تشخیص مسائل و مشکلات، درک زمینه­های پیشرفت و موفقیت، توان لازم در ارائه راه های مفید و درک پیچیدگی­های موقعیت کار است(اجتهادی و بهروزی، ۱۳۸۵، ص ۱۱).

بعد شخصیتی: منظور از بعد شخصیتی، داشتن اعتماد به نفس، خلاقیت، داشتن روحیه نوآوری، داشتن جسارت و خطرپذیری، انعطاف­پذیری در حوزه وظایف، مشارکت­پذیری و داشتن روحیه پشتکار و نیل به پیشرفت است(اجتهادی و بهروزی، ۱۳۸۵، ص ۱۱).

بعد ارتباطی: منظور از بعد ارتباطی، ایجاد تعامل مؤثر با دیگران، ارتباط با ارباب رجوع و مشتری، انسجام و مشارکت­پذیری، توانایی نفوذ در دیگران و انتقال مطالب و مفاهیم به دیگران است(اجتهادی و بهروزی، ۱۳۸۵، ص ۱۱).

بعد مدیریتی و راهبردی: داشتن بصیرت و توانایی در درک اهداف و چشم­اندازهای بلند مدت، توانایی خودرهبری، برنامه­ریزی، تصمیم­گیری بجا و به موقع، توان مدیریت به­هنگام بروز مشکل از مواردی است که از این مؤلفه استخراج شده است(اجتهادی و بهروزی، ۱۳۸۵، ص ۱۱).

[/stextbox]

 

 

166 بازدید