مقاله فارسی نقش صنعت بیمه در کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار بورس اوراق بهادار

عنوان مقاله: نقش صنعت بیمه در کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار بورس اوراق بهادار

http://modir3-3.ir/TRANS/modir123.com/reshte-modir123.com.png رشته تحصیلی: مدیریت بیمه و مدیریت مالی

فرمت: Word

http://modir3-3.ir/images/hajm-modir123.com.pngحجم فایل: ۶۴ KB

 منبع: پژوهش نامه مدیریت تحول سال اول، شماره ۲، نیمه دوم ۱۳۸۸

 

[stextbox id=”grey” caption=”چکیده مقاله” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

مقاله فارسی نقش صنعت بیمه در کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار بورس اوراق بهادار

تامین اطمینان در بازار بورس اوراق بها دار بوسیله فراهم کردن محیطی مطمئن یکی از دستاوردهای اصلی بازارهای بورس دنیا می باشد. در بازار بورس کشورهای توسعه یافته بازارهایی وجود دارند که وظیفه تامین اطمینان و کاهش ریسک حاصل از نوسانات قیمت سهام را به عهده دارند.این بازارها “بازار اختیار معامله سهام” نامیده می شوند.این مقاله ضمن مقایسه قرارداد اختیار معامله سهام وقرارداد بیمه به بررسی امکان کاهش ریسک حاصل از خرید سهام در بازار بورس توسط قراردادهای بیمه ای پرداخته است.

در همین راستا بعد از معرفی چارچوب کلی تحقیق ابتدا به بررسی نظری موضوع با بهره گیری از منابع داخلی وخارجی پرداخته شده است. سپس با استفاده از روش میدانی داده های مورد نظرجمع آوری شده اند. داده ها از پرسشنامه ای که بین سهامداران حاضر در تالار بورس توزیع شده بدست آمده و با استفاده از نرم افزار مورد تحلیل قرار گرفته اند.نتایج نشان می دهد سهامداران تمایل به بیمه شدن سهام خود دارند ومعتقدند دخالت صنعت بیمه در بازار بورس به عنوان بازار تامین اطمینان می تواند میزان سرمایه گذاریها را افزایش دهد.در انتها پیشنهاداتی باتوجه به نتایج حاصله ارائه شده است.

واژگان کلیدی: ریسک، بیمه، سهام، اختیار معامله

[/stextbox][stextbox id=”grey” caption=”مقدمه مقاله” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

لزوم کاهش ریسک در بازار اوراق بهادار

رونق بازار اوراق بهادار و اصولاً بازار سرمایه کشور، پس از سالها رخوت و رکود، خون تازه‌ای در شریانهای اقتصادی کشور جاری ساخته است. ایجاد اطمینان در بازار اوراق بهادار و افزایش اعتماد مشارکت‌کنندگان این بازار از طریق فراهم کردن محیطی با ثبات، برای فعالیت آنها و حمایت از آنها در مقابل خطرات مختلف موجود در بازار، از کارکردهای اساسی بورس‌های اوراق بهادار است. که در جلب مشارکت مردم و توسعه بازارهای اوراق بهادار نقشی چشمگیر دارد.

اگر چه ابزارهای متعددی به منظور کاهش خطرات شناخته شده وقابل پیش‌بینی موجود در بازار ایجاد شده و مورد استفاده قرار گرفته است، لیکن گاهی مشارکت‌کنندگان در بازار با خطرات و مشکلاتی در بازار اوراق بهادار مواجه‌اند که قادر به پیش‌بینی، جلوگیری یا کاهش زیان ناشی از آنها نیستند. برخی از این گونه خطرات، باعث ایجاد نااطمینانی وبیثباتی در بازار می شوند.


پروپوزال های آماده

[/stextbox]

پروپوزال های مدیریتیپشتیبانی مدیر 123: 09120323225

114 بازدید