تاریخچه و چشم انداز شرکت اپل (Apple)

شرکت اپل (Apple)

مدیریت استراتژیک شرکت اپل (Apple)

تاریخچه شرکت اپل

شرکت اپل (Apple Inc) یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (pple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تاسیس شد.

این شرکت در دهه‌ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود. اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پاد، آی‌مک، مک بوک و آی‌فون را نام برد. همچنین این شرکت در زمینه‌ٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، آی ورک و سیستم عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند. مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز است. وی همراه با استیو وزنیاک بنیانگذار شرکت نیز بوده‌ است.

شعار شرکت اپل Apple

متفاوت بیندیش  Thinkdifferent

رایانه‌ای برای آیندگان  The computer for the rest of us

یک شخص در یک لحظه دنیا را متحول می‌کند changing the world one person at a time

فلسفه نام و لوگوی اپل

نام و لوگوی انتخاب شده برای اپل دارای داستان جالبی است که اصلا به محدوده فعالیت آن مربوط نمی‌شود. نام تجاری اپل خیلی ساده توسط استیو جابز انتخاب شد. او که از رژیم غذایی گیاه‌خواری پیروی می‌کرد، علاقه زیادی به سیب داشت و آن را میوه‌ای کامل می‌دانست و به همین دلیل این نام را برای شرکت برگزید که انتخاب او مورد قبول وزنیاک نیز قرار گرفت. جالب آن‌که سیب گاز زده اپل برگرفته از داستان آدم و هوا بوده و درخت سیب نماد درخت دانش است.

در ابتدا لوگوی شرکت تصویری از یک درخت سیب که در زیر آن ایزاک نیوتن نشسته است طراحی شد، ولی این طرح خیلی زود حذف شد و در نهایت به لگوی یک سیب گاز زده ساده که امروزه می‌بینید تغییر یافت.یکی از نکاتی که در این کمپانی بسیار به آن توجه می‌شود این است که محصولات اپل اگرچه ممکن است جزو بهترین کالاها نباشند اما همواره از نظر زیبایی از مطرح‌ترین‌ها بوده است. از سال ۱۹۹۷ تا کنون یکی از معروف‌ترین شعارهای اپل «متفاوت فکر کن!» محور اصلی تمام موفقیت‌های سال‌های گذشته اپل بوده و خوب است که ما نیز از این ایده استفاده کنیم!

چشم انداز شرکت اپل

برای کمک به جهان با ساخت ابزار برای ذهن برای پیشبرد بشریت

با کلیک بر تصویر زیر پروژه مدیریت استراتژیک اپل را با فرمت پاورپوینت و ورد دانلود نمایید

http://modir3-3.ir/images/dryafteste.gif

282 بازدید

 برچسب ها: