تاریخچه و چشم انداز شرکت نوکیا (Nokia)

نوکیا (Nokia)

پروژه استراتژیک پیشرفته نوکیا

تاریخچه شرکت نوکیا

نوکیا در سال ۱۸۶۵ به عنوان یک شرکت تبدیل چوپ به ورقه‌های کاغذ توسط مهندس معدنی به نام Knut Fredrik Idestam در کناره های رود Tammerkoski در شهرستانTampere در جنوب غربی فنلاند و در دوران تسلط امپراطوری روسیه بر این کشور تأسیس شد. در سال ۱۸۶۸ Idestam کارخانه دیگری (دومین) را در نزدیکی شهر نوکیا در ۱۵ کیلومتری غرب تامپره و در کنار رود Nokianvirta که منبع بهتری برای تولید نیروی هیدرولیک بود ساخت. این همان نامی است که این شرکت هم اکنون از آن استفاده می‌کند. شرکت نوکیا که در سال ۱۸۶۷ ساخته شد به چند بخش از جمله تولید محصولات کاغذی، دوچرخه و تایر اتومبیل، کفش، رایانه‌های شخصی، کابل‌های ارتباطی، تلویزیون، لوازم برقی، باتری، آلمینیوم و.. تقسیم شد.

چشم انداز نوکیا

  • VOICE GOES MOBILE PEOPLE
  • چشم انداز شرکت نوکیا «صدا در حرکت» بود. این چشم انداز در زمان کوتاهی به واقعیت پیوست.
  • چشم انداز کنونی شرکت «زندگی در حرکت» است.

نقش نیروی انسانی از دیدگاه مدیر عامل نوکیا

او نقش نیروی انسانی را در موفقیت کنونی شرکت چنین بیان می کند:

«استعداد و کوشش کارکنان ما بنیان موفقیت ما در سر آمد شدن در عرصه ارتباطات راه دور است. ما کار می کنیم که مطمئن شویم کارکنان ما درجهت نیل به این موقعیت و حفظ آن با انگیزه و متعهد به ارزشها باقی می مانند. با اجرای کسب و کار به صورت مسئولانه، نوکیا می تواند سهم مهمی در توسعه پایدار و ایجاد پایه های رشد اقتصادی داشته باشد.

تحقیق و توسعه شرکت نوکیا

  • «در عرصه بازار تلفن همراه، هر انسان به صورت بالقوه یک مشتری محسوب می شود».
  • خدمات تلفن همراه به کمتر از ۳۰ درصد مردم جهان تعلق دارد. درحال حاضر ۶/۱ میلیارد نفر در دنیا تلفن همراه دارند و طرح نوکیا، رساندن این عدد به ۳ میلیارد تا سال ۲۰۰۸ است.
  • «اولیلا»، چین، هند، روسیه، برزیل، آفریقا و آمریکای لاتین را ظرفیت های بالقوه برای توسعه دراین زمینه می داند و معتقد است «همیشه این مصرف کنندگان هستند که تصمیم می‌گیرند کدام خدمات رشد کند. دیگر نمی توان مصرف کنندگان را با ارائه خدمات ساده ای همچون پیام کوتاه (SMS) جلب کرد.

http://modir3-3.ir/images/dryafteste.gif

پروژه های مشابه

 

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

سفارش مشاوره پایان نامه

پشتیبانی مدیر123

148 بازدید