پرسشنامه نقش آگاهی مشتری بر تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر ایجاد وفاداری به برند

http://modir3-3.ir/images/goals-modir123.com.png هدف پرسشنامه: بررسی نقش آگاهی مشتری بر تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر ایجاد وفاداری به برند

 فرمت: Word

?تعداد سوال: ۲۴ سوال و ۵ مولفه

شیوه نمره گذاری: دارد

مدل: دارد

منبع: دارد

 

[stextbox id=”grey” caption=”توضیحات” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

پرسشنامه فوق متشکل از ۲۴ سؤال می باشد که به صورت طیف ۵ گزینه ای لیکرت طراحی شده است. به طور کلی سؤال های پرسشنامه در ۴ بخش تقسیم بندی گردیده است. و در هر بخش برای اندازه گیری یکی از ویژگی ها (متغیر های تحقیق) استفاده شده است. که سؤال های ۱ الی ۶ مربوط به متغیر محصول سبز، سؤال های ۷ الی ۱۳ مربوط به متغیر قیمت سبز، سؤال های ۱۴ الی ۱۶ مربوط به متغیر ترفیع، سؤال های ۱۷ الی ۲۰ مربوط به متغیر توزیع و سوالات ۲۱ الی ۲۴ مربوط به آگاهی مشتری است.

سایر توضیحات

مفهوم وفاداری مشتری

امروزه آشکار شده که وفاداری مشتری در موفقیت کسب وکار یک شرکت، به طور قابل توجهی مهمتر از رضایت مشتری است. مشتریان وفادار، نیروی بازاریابی شگفت انگیزی را از طریق تبلیغات دهان به دهان و توصیه کالاها و خدمات شرکت به سایر آشنایان ارائه می دهد (اندوبیسی ، ۲۰۰۷: ۹۸).

با توجه به اهمیت بازاریابی رابطه مند در سالهای اخیر، به ویژه در صنایع خدمات و کارخانجات تولیدی، مفاهیم مربوط به وفاداری مورد توجه واقع شده است. تعدادی از نویسندگان بر رابطه مثبت و موجود بین وفاداری مشتری و عملکرد تجاری تأکید می کنند.
بارروسو کاسترو و مارتین آرماریو (۱۹۹۹)، معتقدند مشتریان وفادار نه تنها ارزش تجارت را بالا می برند بلکه به تجارت امکان می دهند تا بتواند هزینه های خود را نسبت به جذب مشتریان جدید پایین نگه دارند.

بطور کلی وفاداری همواره بصورت یک فرکانس فروش یا حجم نسبی از خرید از همان شعبه تعریف شده است. اولیور (۱۹۹۹)، بیان می کند خیلی از تعاریف موجود در ادبیات، از این مشکل متضرر شده اند که در آنها گزارش می شود، مصرف کننده چه می کند و هیچکدام از آنها به فلسفه و معنای وفاداری توجهی ندارد. طبق نظریه یاکوب و کامیز (۱۹۷۳)، اَنگ وفادای بر مبنای واکنش رفتاری بوجود می آید (تصادفی نیست)، و به مرور زمان توسط واحدهای تصمیم گیری چه به عنوان بخشی از یک فرد، خانواده یا سازمان بکار گرفته می شود.

[/stextbox]

 

 

156 بازدید