پاورپوینت اخلاق حرفه ای و سازمانی

عنوان پاورپوینت: اخلاق حرفه ای و سازمانی

تعداد اسلاید: ۳۸ اسلاید

فرمت: powerpoint و pdf

 

 

پاورپوینت اخلاق حرفه ای و سازمانی

 

توضیحات پاورپوینت اخلاق حرفه ای و سازمانی

این پاورپوینت در ۳۸ اسلاید مربوط به فصل چهارم: مدیریت منابع انسانی پیشرفته مبحث  اخلاق حرفه ای و سازمانی می باشد.

مقدمه

با تحولات تکنولوژی و بخصوص توسعه اقتصادی و اجتماعی که جایگاهی خاص برای فرد قائل بود،ابزارهای کنترل و پایش منابع انسانی، دستخوش تغییراتی شد. در دوره هایی از مدیریت که سخن از انعطاف سازمانها در مقابل تغییرات بازار مطرح می شود، قابلیت تغییرپذیری کارکنان و در عین حال انگیزه برای این امر بسیار کلیدی است. در همین راستا طراحان مدل های مدیریت استفاده صرف از تکنولوژی را برای برخورد با منابع انسانی مطلوب نمی دانند؛ چرا که بدون کار تیمی و انگیزه برای نوآوری و خلاقیت، سازمان ها قدرت رقابتی خود را از دست خواهند داد و اینجاست که دانش مردم شناسی در مدل ها به کار گرفته می شود.

تعریف اخلاق

اخلاق عبارتست از «یک مجموعه از اصول و باورهای اخلاقی و ارزش های حاکم بر رفتار فرد با در نظر گرفتن آنچه که صحیح و یا غلط است». اخلاق، اصول حاکم بر رفتار افراد یا گروههای انسانی است که بر پایه آن می توانند صواب را از ناصواب و خوب را از بد تشخیص دهند.

همچنین می توان گفت اخلاق مجموعه ای از اصول، فرضیات یا ضوابطی است که بر پایه آنها افراد یا نهادها باید رفتار خود را تنظیم نمایند. این ضوابط یا اصول بر اساس احترام انسان به خود، دیگران و به مفهوم وسیع کلمه محیطی که در آن به سر می برد پایه گذاری شده اند.

اخلاق  کاری یا اخلاق کسب و کار

اخلاق کار همانند دیگر رشته ها و زمینه های مدیریت به دنبال یک نیاز به وجود آمد. با پیچیده تر و پویاتر شدن تجارت، سازمان ها فهمیدند که به راهنمایی هایی جهت انجام کارهای صحیح از نظر اخلاقی و پرهیز از کارهای غلط و مضر برای دیگران نیاز دارند و لذا اخلاق کار متولد شد. اخلاق کار یکی از زمینه های فلسفه، دین شناسی و علوم آکادمیک است. عدم ورود مدیران و رهبران به این بحث، باعث شده که بسیاری فکر کنند اخلاق کار، یک مد یا یک موج است که برای واقعیت های اداره سازمان ها مفید نیست. آنها معتقدند که اخلاق کار یک بحث پیچیده فلسفی یا دینی است. اخلاق کار یکی از زمینه های علمی مدیریت با رویکردی برنامه ای است که دارای چندین ابزار عملی است .برنامه های مدیریت اخلاق در دیگر زمینه های علم مدیریت نیز کاربرد عملی دارد.

سفارش پروپوزالپشتیبانی: 09120323225

399 بازدید