مقاله فارسی طراحی مدل ساختاری احساس گناه مصرف‌کننده جهت پیش‌بینی رفتارهای خرید در آینده

عنوان مقاله: طراحی مدل ساختاری احساس پشیمانی مصرف‌کننده جهت پیش‌بینی رفتارهای خرید در آینده

$$$: رایـــــــگـــــان

http://modir3-3.ir/TRANS/modir123.com/reshte-modir123.com.png رشته تحصیلی: مدیریت

فرمت: pdf

http://modir3-3.ir/images/hajm-modir123.com.pngحجم فایل: ۵۰۶ KB

 منبع: نشریه مدیریت بازرگانی

 دانلود مقاله

 

[stextbox id=”grey” caption=”چکیده مقاله” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

این مطالعه تلاش می‌کند دانش حاضر در زمینه احساس گناه مصرف‌کننده را از طریق پیشنهاد یک مدل ساختاری بررسی کند و در قالب این مدلْ رفتارهای خرید آینده فرد را پیش‌بینی نماید. این مطالعه با استفاده از روش تحلیل عاملی در میان جامعه مصرف‌کنندگان مراجعه‌کننده به مراکز خرید شهر کرمانشاه به اجرا درآمد.

ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه استاندارد احساس گناه مصرف‌کننده آیلا اوزان و همکاران (۲۰۱۲) با روایی محتوایی ۶۲/۰ و پایایی ۷۸/۰ بود، و با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و آموس تجزیه و تحلیل انجام گرفت و، در نهایت، مشخص شد که بین احساس گناه و خریدکردن، خریدنکردن، تخطی از هنجار‌ها، خود‌سرزنشی، و لذت‌گرایی در سطح اطمینان ۹۵ درصد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین، بین احساس گناه و واکنش‌های مقابله‌ای و نیز بین واکنش‌های مقابله‌ای و پیش‌بینی رفتارهای خرید در آینده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین، در مدل نهایی، خریدنکردن دارای بیشترین تأثیر در بروز احساس گناه در مصرف‌کننده بود.

کلیدواژه ها:احساس گناه، پیش‌بینی، رفتار خرید، طراحی مدل، مصرف‌کننده

[/stextbox][stextbox id=”grey” caption=”مقدمه مقاله” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

احساس گناه مصرف‌کننده

گناه احساس منفی خودآگاه است که اغلب کاربران یا متخصصان بازاریابی، به ویژه توزیع کنندگان و آگاهی دهندگان، برای تاثیر گذاری بر رفتار مشتری از آن استفاده می کنند (هاون، ۲۰۱۱). پژوهشگرانی چون هاسی و اسمیت (۱۹۹۶) به بررسی گناه مصرف کننده همراه با پیش زمینه ها و سوابق آن پرداخته اند. از دیدگاه این پژوهش ها، بارزترین نمودهای گناه مصرف کننده شامل مواردی است، که مانند مصرف آنی و یا اجباری، مصرف با انگیزه ی لذت گرایی، و زیاده روی در مصرف (کی وتز، ۲۰۰۶). برخی از تحقیقات دیگر بر انواع و نتایج این احساس بر نگرش مصرف کننده تمرکز کرده اند، و عده ای دیگر بر واکنش مقابله ای مصرف کنندگام در مواجهه با این احساس تاکید دارند.

[/stextbox]

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

پشتیبانی مدیر123

 

108 بازدید