تاریخچه و چشم انداز شرکت فیسبوک (facebook)

فیسبوک (ِfacebook)

چشم انداز شرکت فیسبوک

تاریخچه شرکت فیس‌بوک (facebook)

فیسبوک شبکه مجازی جهانی است که که به واسطه آن می‌توان با دوستانی که دارای حساب کاربری در فیسبوک هستند عکس، فیلم یا پیغام به اشتراک گذاشت. وب‌گاه فیسبوک بیش از یک میلیارد نفر کاربر دارد و هم‌اکنون به ۴۰ زبان، قابل دسترس بوده و ۷۰ درصد از کاربران آن در خارج از ایالات متحده هستند شبکه اجتماعی فیسبوک در سال ۲۰۰۴ توسط جوانی به نام مارک زاکربرگ راه اندازی گردیده است مارک زاکربرگ وب‌گاه فیس‌بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۴ آن را به عنوان یک وب‌گاه اجتماعی ویژه دانشجویان هاروارد راه‌اندازی کرد.

اما سایت او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد درآن نام‌نویسی کردند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کردند و در کوتاه مدت، میلیون‌ها نفر در این سایت ثبت‌نام کردند. فیس بوک در همان اوایل راه اندازی وب سایت خود با پیشنهادات سرمایه گذاری و خرید بسیار زیادی از سوی شرکت ها و افراد مختلف قرار گرفت (مایکروسافت، گوگل و … ) که در این بین تنها سرمایه گذاران توانستند به فیس بوک راه پیدا کنند.

از جمله نکات قوی و مثبت در فیس بوک طراحی ساده و در عین حال قدرتمند آن است که توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. امکانات و سرگرمی های زیاد و متنوعی که در فیس بوک قرار داده شده است همه باعث شده تا فیس بوک در بین دیگر شبکه های اجتماعی قدرتمند تر ظاهر شود.

چشم انداز فیسبوک

چشم انداز فیسبوک توانایی مردم برای به اشتراک گذاری و جهان را باز و متصل است.

با کلیک بر تصویر زیر پروژه مدیریت استراتژیک فیسبوک را با فرمت پاورپوینت و ورد دانلود نمایید

مدیریت استراتژیک فیسبوک (facebook)

240 بازدید