تاریخچه و چشم انداز شرکت نایک (Nike)

شرکت نایک (Nike)

مدیریت استراتژیک شرکت نایک

تاریخچه شرکت

  • شرکت نایک یک شرکت بین المللی مستقر در ایالات متحده است.
  • فروش لباس های ورزشی و سایر پوشاک می پردازد.
  • این شرکت به عنوان فروشنده برتر کفش ورزشی و پوشاک در رتبه بندی برتر قرار گرفته است.
  • نایک در سال ۱۹۶۴ توسط بیل بومرمن شروع به کار شد.
  • نایک و در ابتدا با نام Blue Ribbon Sports شناخته شد، اما بعداً در سال ۱۹۷۸ به نایک تغییر یافت.
  • هدف اصلی نایک تولید کفش های کم هزینه و با کیفیت بالا برای آمریکایی ها بود تا کنترل آلمانی ها بر تجارت داخلی را بشکنند. (شرکت نایک، ۲۰۰۹).

امروزه نایک نه تنها محصولات خود را در داخل کشور بلکه در سراسر جهان توزیع می کند. این مناطق در قاره هایی مانند آسیا، اروپا و ایالات متحده دارای بازار است. علاوه بر این، نایک مارک های زیادی مانند Nike Skateboarding و Nike Pro تولید کرده است. این شرکت‏ از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پوشاک، کفش و لوازم ورزشی جهان است. ارزش برند نایک در حدود ۱۰/۷ میلیارد دلار برآورد شده که آن را در رده نخست برندهای با ارزش ورزشی جهان قرار داده است. این کمپانی ابتدا در سال ۱۹۶۴ به نام بلو ریبان اسپرت توسط بیل باورمن و فیل نایت تاسیس شد و در ۳۰ می ۱۹۷۸ به نایکی تغییر نام یافت. نایک در زبان یونانی به معنای الهه پیروزی می‌باشد.

زیر مجموعه های نایک

شرکت دارای زیرمجموعه‌هایی از جمله آمبرو و کانورس (تولید کننده کفش‌های آل استار) و همچنین کول هان و هارلی اینترنشنال است.

اولین ظهور نایک کفش های نایک در مسابقات مقدماتی المپیک ۱۹۷۲ بود که به ورزشکاران در تمرینات آزمایشی کفش های جدید ارائه شد. شرکت نایک به اتکای تلاش زیاد و تحقیق و توسعه دقیق به پیشگام در صنعت کفش سازی و ارائه مدل های جدید تبدیل گردید. در سال ۱۹۸۰ شرکت نایک وارد بورس شد.

چشم انداز شرکت

” الهام و نوآوری برای هر ورزشکار در جهان”

“اگر شما یک بدن دارید شما یک ورزشکار هستی

با کلیک بر تصویر زیر پروژه مدیریت استراتژیک نایک را با فرمت پاورپوینت و ورد دانلود نمایید

مدیریت استراتژیک شرکت نایک

340 بازدید