پرسشنامه تاثیر اعتماد در پذیرش بانکداری اینترنتی

هدف پرسشنامه: بررسی تاثیر اعتماد در پذیرش بانکداری اینترنتی با تلفن همراه

فرمت: Word

?تعداد سوال: ۳۲ سوال و ۹ مولفه

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

 

[stextbox id=”grey” caption=”توضیحات” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

بانکداری با تلفن همراه

بانکداری با تلفن همراه  سامانه‌ای است که از طریق تلفن همراه می‌توان عملیات بانکی خود را انجام داد. در این سامانه با نصب یک نرم‌افزار بر روی گوشی تلفن همراه بدون مراجعه به بانک و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان عملیاتی از قبیل دریافت موجودی حساب، انتقال وجه و پرداخت قبوض را انجام داد.

با گسترش استفاده از تلفن های همراه، بانکداری به وسیله موبایل نیز به عنوان یکی از کانال های بانکداری الکترونیک مورد توجه قرار گرفت. اخیراً بسیاری از بانک ها دسترسی مشتریان به اطلاعات مالی را از طریق موبایل در سراسر اروپا، ایالات متحده و آسیا فراهم آورده اند، زیرا کاربران قادر به استفاده از آن در هر زمان و مکان، به سهولت و سرعت خواهند بود.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Data Monitor، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تا سال ۲۰۰۴ در حدود ۷۳ درصد از تجارت خود را در اروپا بر روی تجارت موبایل قرار داده‌اند. در ایتالیا که بیشترین پیشرفت در زمینه موبایل را در بین ۵ کشور فوق دارد، از سال ۲۰۰۴ بانکداری موبایل از بانکداری اینترنت پیشی گرفت[نیازمند منبع] و در انگلستان، بانک Woolwich که بانک پیشگام در ارائه خدمات بانکداری خرد از طریق موبایل می‌باشد، به توسعه سرویس‌های مبتنی بر WAP اقدام کرده‌است. مدیر پروژه WAP این بانک، WAP Banking را چنین تعریف می‌کند: WAP Banking، نه تنها توانایی دسترسی موبایل به سرویس‌های سنتی بانکها را داراست بلکه در حقیقت سازماندهی مجددی برای مدل تجاری (بانکها) به منظور سهیل کار و افزودن به توانایی مشتریان برای انجام تراکنش هایشان می‌باشد.

این روزها ابزارهای همراه نظیر تلفن همراه و تبلت جایگاه خاصی پیدا کرده است. بانکداری همراه به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا برخی از تراکنش‌های بانکی خود را از طریق ابزارهای سیار فوق انجام دهند.

تعدادی از سوالات پرسشنامه تاثیر اعتماد در پذیرش بانکداری اینترنتی

  • این سایت بانکداری اینترنتی معتبر می باشد.
  • من به عقاید تصمیمات این سایت بانکداری اینترنتی اعتماد دارم
  • این سایت بانکداری اینترنتی تعهداتش را ادامه می دهد.
  • این سایت بانکداری اینترنتی به دنبال نیل به بهترین منافع مشتریان می باشد.
  • این سایت بانکداری اینترنتی شغل خود را به نحو احسن انجام خواهد داد حتی اگر بازبینی نشده باشد

[/stextbox]

 

 

153 بازدید