پرسشنامه سرمایه اجتماعی اونق


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
1402
نوع فایل
word
حجم فایل
450 KB
تعداد صفحات
3
تعداد بازدید
308 بازدید
۱۰,۰۰۰ تومان

پرسشنامه رسندیپ هدف پرسشنامه: بررسی سرمایه اجتماعی در سازمان

فرمت: Word

?تعداد سوال: ۲۸ سوال و ۷ مولفه (اعتماد، شبکه، همکاری، روابط، ارزش ها، فهم متقابل و تعهد)

شیوه نمره گذاری: دارد

پایایی و روایی: دارد

منبع: دارد

پرسشنامه سرمایه اجتماعی اونق

پرسشنامه سرمایه اجتماعی اونق

تاریخچه سرمایه اجتماعی

دغدغه تنزل روابط اجتماعی، از جمله موضوعاتی است که به کرات در جامعه‌شناسی کلاسیک و معاصر به چشم می‌خورد. به نظر زیمل نتیجه چنین شرایطی، ناپایداری روابط و کاهش اعتماد اجتماعی است. این ایده تنزل روابط اجتماعی نخستین، همچنان در کانون توجه جامعه‌ شناسان قرار دارد. جامعه‌شناسان معاصر برای بررسی کمیت و کیفیت روابط اجتماعی از مفهوم سرمایه اجتماعی بهره جسته‌اند (شارع‌پور، ۱۳۸۰؛ ۱۲۰).

هم‌چنین الکسی دوتوکویل در تشریح دموکراسی آمریکا به نقش زندگی انجمنی و نقش آن در پیشرفت اقتصادی آمریکا اشاره دارد. از نظر وی انجمن‌های داوطلبانه یک چسب اجتماعی ایجاد کرده که به پیوستگی آمریکایی‌ها کمک کرده در حالی که در اروپا پیوندهای رسمی موقعیت و تکلیف در قالب روابط سنتی و سلسله مراتب افراد را در کنار هم نگه می‌داشت (فیلد، ۱۳۸۸؛ ۱۳)به اعتقاد وی زندگی انجمنی یکی از شالوده‌های مهم نظم اجتماعی در یک نظام به نسبت باز است و میزان بالای تعهد مدنی، از بروز استبداد جلوگیری کرده و به مردم آموخته که چطور در زندگی مدنی همکاری نمایند.

سرمایه اجتماعی

مجموعه ای از منابع حقیقی و بالقوه موجود و در دسترس که از شبکه ای از روابط توسط یک فرد یا یک واحد اجتماعی به دست می آیند. بوردیو در سال (۱۹۸۵) بیان کرد که سرمایه ی اجتماعی عبارت است از: منابع بر مبنای ارتباط، شبکه ها و عضویت گروه. پوتنام در سال ۱۹۹۳ بیان کرد که سرمایه ی اجتماعی از مشارکت مدنی به دست می آید که اعتماد را ایجاد کرده و دانش و هنجارهای مشترک را تشویق و ترغیب می کند (سوزبیلیر، ۲۰۱۸).

سرمایه اجتماعی مجموعه هنجارهایی است که در سیستم های اجتماعی وجود دارد و موجب ارتقای سطح همکاری اعضای آن جامعه گردیده و باعث پایین آمدن سطح هزینه های تبادلات و ارتباطات می شود (الوانی، ۱۳۸۳ .)

توضیحات پرسشنامه

پرسشنامه سرمایه اجتماعی اونق متشکل ۲۸ سوال و ۷ مولفه که عبارت است از (اعتماد، شبکه، همکاری، روابط، ارزش ها، فهم متقابل و تعهد) که بر اساس طیف ۵ درجه ای لیکرت از خیلی موافق تا خیلی مخالف نمره گذاری شده است.

تعدادی از سوالات پرسشنامه

  • کارکنان این سازمان به همدیگر اعتماد دارند.
  • همکارانم در رفتار خود با من صادق و درستکار هستند.
  • همکارانم اطلاعات مهم را با من در میان می گذارند.
  • کارکنان همیشه یکدیگر را از امور مطلع می کنند.
  • به طور کلی کارکنان این سازمان قابل اعتمادند.
  • کارکنان این سازمان اطلاعات،ایده ها و دیگر منابع شان را برای انجام وظایف با یکدیگر ترکیب می کنند.
  • کارکنان به احساسات همدیگر احترام می نهند.
  • سازمان برای کارکردهای گروه ها و تیم های کاری ارزش زیادی قائل است.
  • سازمان برای عضویت افراد در گروه ها فرصت های زیادی فراهم می کند.
  • در سازمان ما تمایل زیادی به راه حل های همکارانه وجود دارد.

…..

 

 

پشتیبانی سایت: 09120323225

سفارش پرسشنامه پایان نامه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • چنانچه با گوشی و از مرورگر کروم استفاده می نمایید چند ثانیه روی گزینه دانلود نگه دارید گزینه باز کردن در برگه جدید (Open in a new tab) را انتخاب کنید فایل برایتان دانلود می شود.
  • چنانچه با کامپیوتر و از مرورگر کروم استفاده می نمایید رو دانلود راست کلید کنید و گزینه save link as را بزنید فایل برایتان دانلود می شود.