کاربرگ مدیریت استراتژیک پارس خزر

عنوان کاربرگ: مدیریت استراتژیک پارس خزر

سال انتشار مدیریت استراتژیکسال انتشار: ۱۴۰۲

فرمت: Word ،Pdf

 

مدیریت استراتژیک شرکت پارس خزر

کاربرگ مدیریت استراتژیک پارس خزر

محتویات کاربرگ اول:

۱. این سازمان/شرکت چه کالاها یا خدماتی را ارائه می ‏دهد یا ارائه خواهد کرد؟

۲. ارباب رجوع ها یا مشتریان این سازمان/ شرکت چه کسانی هستند یا خواهند بود؟

۳. این شرکت درچه حوزه ها یا بازارهایی (داخلی/خارجی، انحصاری/رقابتی، تولیدی/خدماتی و…) و در چه محدوده جغرافیایی فعالیت می کند یا خواهدکرد؟

۴. این شرکت برای انجام فعالیت های خود از چه نوع فن آوری و با چه سطح پیشرفتگی بهره می ‏گیرد یا خواهد گرفت؟

۵. چه باورها، ارزش ها، آرمان ها، آرزوها و اولویت های اخلاقی بنیادی بر این شرکت حاکم است؟

۶. این شرکت از چه مزیت رقابتی یا ویژگی متمایزی نسبت به سایر رقب ا یا سازما ن های مشابه خود برخوردار است؟

۷. این شرکت چقدر به کارکنان و مسائل آ ن ها (آسایش، رضایت، خواسته ها و…) اهمیت داده و توجه دارد؟

۸. این شرکت تا چه حد نسبت به مسائل اجتماعی (امور خیریه، حفظ محیط زیست و…)حساس بوده و به تصویر ذهنی جامعه از عملکرد خود اهمیت می دهد؟

۹. در این شرکت تا چه اندازه به بقا، رشد و سودآوری توجه می ‏شود؟

بیانیه مقصد استراتژیک پارس خزر

شرکت پارس خزر تولید کننده لوازم خانگی می باشد و برای تولید محصولات خود از ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته استفاده می کند و مشتریانی در داخل و خارج از کشور دارد و توانسته با تولید پلوپزهای مختلف صادرات به کشور های دیگر داشته باشد و موفقیت هایی را هم کسب کرده است، شرکت پارس خزر می خواهد با بهره گیری ازماشین آلات فوق پیشرفته اتوماسیون تولید خود را با بالاترین سطح ممکن برساند و قطعاتی متنوع با کیفیت عالی در سطح جهانی تولید نماید تا از این طریق مزایای رقابتی منحصر به فردی را در بازار رقابتی لوازم خانگی در داخل و خارج کشور بدست آورد. این شرکت باور و ارزش سازمانی خود را مبنی بر تامین رضایت مشتریان از طریق بر آوردن خواسته های آنان قرار داده است و رضایت مشتریان را به عنوان یکی ازمهمترین عوامل موفقیت خود می داند، همچنین این شرکت پرسنل و نیروی خود ار به عنوان بزرگترین سرمایه خود قلمداد می نماید.

شرکت به دنبال پاسخگویی پیوسته به گستره نیازهای مصرف‌کنندگان با رویکردهای: مشتری مداری، تامین و تضمین کالا و خدمات با کیفیت و فراگیر، برقراری روابط بلند‌مدت و سودمند می باشد.  شرکت به دنبال حفظ و تداوم جایگاه پیشتازی در بازار، با افزودن ارزش‌آفرینی برای مصرف‌کنندگان است و برون‌ داد آن اعتماد به برند شرکت می ‌باشد.

محتویات کاربرگ دوم:

  • ماتریس ارزیابی عوامل خارجی
  • فرصت ها
  • تهدیدها
  • تحلیل

محتویات کاربرگ سوم:

  • ماتریس ارزیابی عوامل داخلی
  • قوت ها
  • ضعف ها
  • تحلیل

محتویات کاربرگ چهارم:

  • کاربرگ تشکیل ماتریس سوات (توز) استخراج استراتژی های ممکن
  • دسته بندی استراتژی های ماتریس سوات (توز)

محتویات کاربرگ پنجم:

  • تعیین موقعیت استراتژیک با تشکیل ماتریس داخلی و خارجی

محتویات کاربرگ ششم:

  • تعیین استراتژی های مناسب (برتر)

محتویات کاربرگ هفتم:

  • ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

محتویات کاربرگ هشتم:

  • اولویت بندی استراتژی های مناسب

محتویات کاربرگ نهم:

شامل ماتریس BSC شرکت

محتویات کاربرگ دهم:

شامل نقش استراتژی شرکت می باشد.

کاربرگ استراتژیک پارس خزر: کاربرگ مدیریت استراتژیک متشکل از مطالب بالا می باشد که در کاربرگ سفارشی از سوی مشتری شرکت مورد نظر انتخاب می شود و تمامی موارد بالا در قالب ۱۰ فرم به سوالات جواب داده خواهد شد و در کاربرگ دوم تا هشتم نیز اطلاعات در داخل جدول نیز تکمیل و عدد دهی می باشد. در کاربرگ نهم ماتریس BSC و کاربرگ دهم نقشه استراتژی شرکت آورده شد.

 

کاربرگ استراتژیک پارس خزر

۱. این سازمان/شرکت چه کالاها یا خدماتی را ارائه می‏ دهد یا ارائه خواهد کرد؟

شرکت صنعتی پارس خزر تولید کننده لوازم خانگی ساخت ایران با بیش از نیم قرن سابقه است که محصولات آن شامل انواع ماشین لباسشویی ۷ و ۸ کیلویی، پنکه های رومیزی، ایستاده، دیواری و سقفی، هواکش، شومینه برقی، فن هیتر، بخاری برقی، پلوپز، بخارپز، سرخ کن، آون توستر، ساندویچ ساز، کباب پز (باربیکیو)، تخم مرغ پز، خوراک پز، چرخگوشت، غذاساز، همزن، آسیاب، میوه و سبزی خشک کن، مکمل چرخگوشت، بلندر، خرد کن، ترازو آشپزخانه، آبمیوه گیری، آب مرکبات گیری، چای ساز، دم آور، کتری برقی، اسپرسوساز، جارو برقی، جارو عصایی، بخارشو، اتوبخار، سشوار و تصفیه هوا می باشد.

۲. ارباب رجوع ها یا مشتریان این سازمان/ شرکت چه کسانی هستند یا خواهند بود؟

مشتریان شرکت فروشندگان لوازم خانگی و مشتریان نهایی شرکت آحاد مردم جامعه هستند.

۳. این شرکت درچه حوزه ها یا بازارهایی(داخلی/خارجی، انحصاری/رقابتی، تولیدی/خدماتی و…) و در چه محدوده جغرافیایی فعالیت می کند یا خواهدکرد؟

محصولات  شرکت پارس خزر در بازار داخل کشور سرتاسر نقاط ایران و همچنین در بازار های جهانی (ازجمله، عراق، پاکستان، افغانستان و …) ارائه می گردد.

۴. این شرکت برای انجام فعالیت های خود از چه نوع فن آوری و با چه سطح پیشرفتگی بهره می‏گیرد یا خواهدگرفت؟

با توجه به این امر که استفاده از تکنولوژی روز در ساخت و مونتاژ محصولات شرکت پارس خزر یک اصل مهم و حیاتی می باشد، چرا که برای بقا در یک بازار رقابتی استفاده از تکنولوژی روز یک اصل انکار ناشدنی است. ورود کالاهای خارجی با تنوع بسیار، تولیدکنندگان داخلی را به چالشی فراخوانده است که در جستجوی راههایی باشند تا بتوانند در تنوع، زیبایی، کیفیت و قیمت، با همتایان خارجی خود رقابت کنند . پارس خزر نیز برای رسیدن به این اهداف تلاش های ویژه ای را درسال های اخیر آغاز نموده که از جمله آن، دریافت گواهینامه های بین المللی است تا بتواند با افزایش تولید، ضمن قیمت گذاری مناسب، به کیفیت مطلوب تری نیز دست یافته و محصولات خود را قابل عرضه در بازارهای جهانی بنماید.

۵. چه باورها، ارزش ها، آرمان ها، آرزوها و اولویت های اخلاقی بنیادی بر این شرکت حاکم است؟

ارزش های سازمانی شرکت پارس خزر

  • رعایت قوانین، موازین اخلاقی و ارزش های حاکم بر جامعه و پایبندی به مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی
  • تامین و حفظ ارزش سرمایه و منافع بلند مدت سرمایه گذاران
  • التزام به مدیریت کیفیت جامع جهت بهبود مستمر محصولات و خدمات
  • پیوند دایمی با مشتریان وفادار
  • اتحاد استراتژیک با تامین کنندگان و عرضه کنندگان معتبر و توانمند
  • پیوند دایمی با کارکنان و منابع انسانی با قابلیت، صادق، امین، پرتلاش و متعهد به اهداف شرکت
  • اعتقاد به انگیزش، کار گروهی و مشارکت های موثر سازمانی
  • آموزش و رشد مداوم کارکنان به منظور خلاقیت و بهبود مستمر
  • پیروی از مدیریت نظام یافته به منظور ارتقای کیفیت فنی سازمان
  • تصمیم گیری بر مبنای بررسی و تجزیه و تحلیل علمی داده ها و اطلاعات

۶. این شرکت از چه مزیت رقابتی یا ویژگی متمایزی نسبت به سایر رقبا یا سازمان های مشابه خود برخوردار است؟

شرکت پارس خزر از منظر ارائه خدمات پس از فروش و کیفیت محصولات خود نسبت به رقبای خود دارای مزیت رقابتی می باشد. شرکت صنعتی پارس خزر با توسعه شبکه خدمات پس از فروش گسترده و با بیش از ۳۵۰ مرکز مجاز در کلیه شهرهای کشور، به مدت ۱۰ سال از کلیه محصولات خود پتیبانی کرده، و ۲۵ ماه خدمات پس از فروش رایگان و ۲ ماه خدمات تعویض محصول به مشتریان ارائه می کند.

۷. این شرکت چقدر به کارکنان و مسائل آن ها (آسایش، رضایت، خواسته ها و…) اهمیت داده و توجه دارد؟

شرکت پارس خزر جهت افزایش بهره وری و کارایی کارکنان خود شرایطی همچون محیط کاری امن، امنیت شغلی، حقوق و مزایای کافی و ارتقا بر اساس شایسته سالاری و آموزش حین خدمت را برای کارکنان خود فراهم آورده است.

۸. این شرکت تا چه حد نسبت به مسائل اجتماعی (امور خیریه ، حفظ محیط زیست و…)حساس بوده و به تصویر ذهنی جامعه از عملکرد خود اهمیت می دهد؟

در مورد مسئولیت اجتماعی پارس‌خزر فعالیت‌های زیادی را انجام داده است اما تمایزی بین مسئول بودن در قبال جامعه و مسئولیت اجتماعی شرکتی وجود دارد؛ اینکه پارس‌خزر دیگ‌های بخار کارخانه خود را تعویض کرده و تمامی قطعات خود را در راستای کمتر ضررزدن به محیط‌زیست تعویض کرده است، وظیفه هر برندی است اما مجموعه این اقدامات را در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی نمی‌توان تعریف کرد؛ چون برند در قبال جامعه و محیط‌زیست مسئول است و باید این اقدامات را انجام دهد اما مسئولیت اجتماعی شرکتی یعنی این‌که پولی را که از آن کسب‌وکار جمع‌آوری می‌کنند در جای دیگری از جامعه که نیاز دارد هزینه کنند و یک معضل اجتماعی و یا زیست‌محیطی را حل کنند. پارس‌خزر البته در راستای مسئول بودن در قبال جامعه اقداماتی را انجام داده است اما در حال حاضر جا دارد این برند وارد مسئولیت اجتماعی شرکتی هم شود و در حوزه‌های معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… سرمایه‌گذاری کند و در حد خودش بخشی از این مشکلات را حل کند.

۹. در این شرکت تا چه اندازه به بقا، رشد و سودآوری توجه می‏ شود؟

شرکت در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت محصولات خارجی دارای سود دهی بالایی است. پارس خزر با هدف توسعه بازار خود در کشور های منطقه  به دنبال کسب سود بیشتر می باشد.

سفارش پروپوزالپشتیبانی: 09120323225

264 بازدید