کاربرگ مدیریت استراتژیک شرکت گلرنگ

عنوان کاربرگ: مدیریت استراتژیک شرکت گلرنگ

سال انتشار مدیریت استراتژیکسال انتشار: ۱۴۰۲

فرمت: Word ،Pdf

 

.: فهرست مطالب موجود در فایل :.

کاربرگ مدیریت استراتژیک گلرنگ

محتویات کاربرگ اول:

۱. این سازمان/شرکت چه کالاها یا خدماتی را ارائه می ‏دهد یا ارائه خواهد کرد؟

۲. ارباب رجوع ها یا مشتریان این سازمان/ شرکت چه کسانی هستند یا خواهند بود؟

۳. این شرکت درچه حوزه ها یا بازارهایی (داخلی/خارجی، انحصاری/رقابتی، تولیدی/خدماتی و…) و در چه محدوده جغرافیایی فعالیت می کند یا خواهدکرد؟

۴. این شرکت برای انجام فعالیت های خود از چه نوع فن آوری و با چه سطح پیشرفتگی بهره می ‏گیرد یا خواهد گرفت؟

۵. چه باورها، ارزش ها، آرمان ها، آرزوها و اولویت های اخلاقی بنیادی بر این شرکت حاکم است؟

۶. این شرکت از چه مزیت رقابتی یا ویژگی متمایزی نسبت به سایر رقب ا یا سازما ن های مشابه خود برخوردار است؟

۷. این شرکت چقدر به کارکنان و مسائل آ ن ها (آسایش، رضایت، خواسته ها و…) اهمیت داده و توجه دارد؟

۸. این شرکت تا چه حد نسبت به مسائل اجتماعی (امور خیریه، حفظ محیط زیست و…)حساس بوده و به تصویر ذهنی جامعه از عملکرد خود اهمیت می دهد؟

۹. در این شرکت تا چه اندازه به بقا، رشد و سودآوری توجه می ‏شود؟

بیانیه مقصد استراتژیک گلرنگ

ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و ارزش برتر با تکیه بر همکاران با انگیزه و نوآور که باعث بهبود زندگی مشتریان و مصرف‌کنندگان ملی و بین‌المللی و ارتقاء سطح ر‌فاه کارکنان شود؛ به گونه‌ای که همگان ما را با رشد پایدار، رهبری بازار، برندهای قابل اعتماد و تعهد به ارزش‌های اخلاقی و مسئولیت‌های اجتماعی بشناسند.

از این که جامعه، ما را به‌ عنوان شرکتی معتبر، استقبال‌کننده از تغییر و تحول، چابک، پویا، مسئول، کارآفرین، خیرخواه و ارزش‌گذار به حقوق اجتماعی (ارزش‌آفرین) می‌شناسد به‌خود می‌بالیم و به راه دراز باقی‌مانده و مسئولیت‌های سنگین خود نیز واقفیم.

محتویات کاربرگ دوم:

  • ماتریس ارزیابی عوامل خارجی
  • فرصت ها
  • تهدیدها
  • تحلیل

محتویات کاربرگ سوم:

  • ماتریس ارزیابی عوامل داخلی
  • قوت ها
  • ضعف ها
  • تحلیل

محتویات کاربرگ چهارم:

  • کاربرگ تشکیل ماتریس سوات (توز) استخراج استراتژی های ممکن
  • دسته بندی استراتژی های ماتریس سوات (توز)

محتویات کاربرگ پنجم:

  • تعیین موقعیت استراتژیک با تشکیل ماتریس داخلی و خارجی

محتویات کاربرگ ششم:

  • تعیین استراتژی های مناسب (برتر)

محتویات کاربرگ هفتم:

  • ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

محتویات کاربرگ هشتم:

  • اولویت بندی استراتژی های مناسب

محتویات کاربرگ نهم:

شامل ماتریس BSC شرکت

محتویات کاربرگ دهم:

شامل نقش استراتژی شرکت می باشد.

کاربرگ استراتژیک گلرنگ: کاربرگ مدیریت استراتژیک متشکل از مطالب بالا می باشد که در کاربرگ سفارشی از سوی مشتری شرکت مورد نظر انتخاب می شود و تمامی موارد بالا در قالب ۱۰ فرم به سوالات جواب داده خواهد شد و در کاربرگ دوم تا هشتم نیز اطلاعات در داخل جدول نیز تکمیل و عدد دهی می باشد. در کاربرگ نهم ماتریس BSC و کاربرگ دهم نقشه استراتژی شرکت آورده شد.


کاربرگ استراتژیک گلرنگ

۱. این سازمان/شرکت چه کالاها یا خدماتی را ارائه می‏ دهد یا ارائه خواهد کرد؟

شرکت گلرنگ در صنایع مختلفی فعالیت می کند همچون صنایع شوینده و بهداشتی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع سلولزی، توزیع و فروش، صنایع آرایشی و زیبایی، ساختمان، چاپ و بسته‌بندی، خدمات بیمه، حمل و نقل سراسری، تولید مواد شیمیایی پلاستیک و پلیمر، خدمات آموزشی، فناوری اطلاعات و غیره …. محصولات و خدمات شرکت ارائه می دهد عبارت است از:

محصولات شوینده شامل: بهداشت خانه (مایع ظرفشویی، شیشه شوی، پاک کننده کرمی سطوح، مایع جرم گیر و توالت شوی، شامپو فرش و موکت …، بهداشت البسه (نرم کننده حوله و لباس، سفید کننده و ضدعفونی کننده، مایع لباسشویی، پودر لباسشویی دستی و ماشینی)، بهداشت مو (شامپو بچه، نرم کننده موی سر، انواع شامپو) بهداشت بدن (شامپو بدن، انواع مایع دستشویی)

صنایع غذایی: (انوع روغن ها، کنسرو ماهی تن، رب گوجه فرنگی، آدامس، کیک).

صنایع سلولزی: انواع دستمال ها (دستمال کاغذی جعبه‌ای، دستمال مرطوب، دستمال مرطوب کودک و …)،  پوشک کامل کودک

۲. ارباب رجوع ها یا مشتریان این سازمان/ شرکت چه کسانی هستند یا خواهند بود؟

مشتریان مستقیم شرکت را هایپر مارکت ها، شرکت های تبلیغاتی، داروخانه ها، خرده فروشی ها، مردم، سازمان های دولتی در نهایت مشتریان نهایی شرکت خانوارها هستند.

۳. این شرکت درچه حوزه ها یا بازارهایی(داخلی/خارجی، انحصاری/رقابتی، تولیدی/خدماتی و…) و در چه محدوده جغرافیایی فعالیت می کند یا خواهدکرد؟

محصولات شرکت در بازارهای داخل کشور به فروش می رسد. سرتاسر نقاط کشور دراین بازارها قرار دارند. همچنین شرکت به صادرات محصولات خود در عرصه جهانی به کشورهایی همچون  عراق، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، هندوستان پرداخته است. از این رو بازارهای جهانی از دیگر بازارهای رقابتی شرکت بشمار می آیند.

۴. این شرکت برای انجام فعالیت های خود از چه نوع فن آوری و با چه سطح پیشرفتگی بهره می‏گیرد یا خواهدگرفت؟

گروه صنعتی گلرنگ با استفاده از آخرین و مجهزترین فناوری روز دنیا و بهره‌گیری از متخصص‌ترین و برجسته‌ترین نیروهای تولید و کنترل کیفیت ایران و خارجی، و نیز استفاده از بهترین مواد اولیه سعی نموده، بهترین محصول ممکن را هم تراز با بهترین برندهای خارجی برای مصرف‌کننده ایرانی تهیه و تولید نماید.

۵. چه باورها، ارزش ها، آرمان ها، آرزوها و اولویت های اخلاقی بنیادی بر این شرکت حاکم است؟

شرکت گلرنگ ارزش هایی همچون نتیجه‌گرایی، مشتری‌مداری، اشتغال‌آفرینی پویا، اشاعه روحیه رهبری، توسعه همکاری‌های تجاری، ارتقاء جایگاه اجتماعی سازمان، یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر، انعطاف‌پذیری در انجام فعالیت‌ها، توسعه و مشارکت همکاران و انجام کار گروهی، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی در مقابل عملکرد، ارتقاء هم‌افزایی مبتنی بر واقعیت با رویکرد فرآیندی (درون گروهی ـ شرکای تجاری) را سرلوحه کار خود قرار داده است.

۶. این شرکت از چه مزیت رقابتی یا ویژگی متمایزی نسبت به سایر رقبا یا سازمان های مشابه خود برخوردار است؟

از مزیت های رقابتی که شرکت گلرنگ ازآن بهره میبرد بخش قدرتمند تحقیقات بازار می باشد. در بخش تحقیقات بازار نیز مطالعه نمونه‌های منتخب از خرده ‌فروشی‌ها به منظور تهیه و ارائه‌ی گزارش‌هایی شامل میزان فروش یک برند به صورت حجمی و ریالی، روند فروش، سطح موجودی، اثربخشی نمایش و تلاش‌های تبلیغاتی درون فروشگاهی و سایر جنبه‌های مرتبط، توسط تیمی از متخصصان ماهر و مجرب صورت میگیرد.

از مزیت های رقابتی شرکت نسبت  به رقبای دیگر دارا بودن ۵۰ برند فعال است و  بیش از ۸۰ شرکت متنوع را در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌الملل، در حوزه‌های مختلف کسب و کار است. که شرکت را از رقبایش متمایزکرده است.

از دیگر مزیت های رقابتی شرکت به دارا بودن مرکز آموزش علمی کاربردی گروه صنعتی گلرنگ که برای آموزش تخصصی به نیروی انسانی خود بهره می برد.

۷. این شرکت چقدر به کارکنان و مسائل آن ها (آسایش، رضایت، خواسته ها و…) اهمیت داده و توجه دارد؟

شرکت گلرنگ معتقد است کارکنانش سرمایه‌های اصلیشان هستند و رشد آنها به رشد آنان وابسته است. گروه صنعتی گلرنگ سعی می‌نماید با جذب افراد متخصص، اخلاق ‌مدار، نخبه، مستعد، انسان‌ دوست، نتیجه‌گرا و دارای توان فکری و اجرایی بالا، بستر مناسب برای همکاری هموطنان داخل و خارج از کشور را در شرکتی ایرانی با توان رقابت بین‌المللی فراهم نماید.

۸. این شرکت تا چه حد نسبت به مسائل اجتماعی (امور خیریه ، حفظ محیط زیست و…)حساس بوده و به تصویر ذهنی جامعه از عملکرد خود اهمیت می دهد؟

گروه صنعتی گلرنگ با آگاهی از وظایف خود نسبت به جامعه، در انجام فعالیت‌های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی نگاهی آینده‌نگر، وطن دوست و با تاکید بر هم ‌نوع دوستی، تاثیر مثبت بر محیط زیست، سلامت خانواده، تولید پسماند کمتر و … دارد.

۹. در این شرکت تا چه اندازه به بقا، رشد و سودآوری توجه می‏ شود؟

گروه صنعتی گلرنگ یک مجموعه سوده می باشد و تواسنته خود را در لیست ۱۰ شرکت برتر سوده کشور قرار دهد شرکت جهت حفظ سوآوری خود به توسعه فعالیت های شرکت های زیر مجموعه خود دست زده است همچنین از استراتژی جدید شرکت ارائه سهام برخی از شرکت های زیر مجموعه به بازار سرمایه بوده است.

سفارش پروپوزالپشتیبانی: 09120323225

358 بازدید