کاربرگ مدیریت استراتژیک سازمان بهزیستی

عنوان کاربرگ: مدیریت استراتژیک سازمان بهزیستی

سال انتشار مدیریت استراتژیکسال انتشار: ۱۴۰۲

فرمت: Word ،Pdf

 

.: فهرست مطالب موجود در فایل :.

کاربرگ مدیریت استراتژیک سازمان بهزیستی

محتویات کاربرگ اول:

۱. این سازمان/شرکت چه کالاها یا خدماتی را ارائه می ‏دهد یا ارائه خواهد کرد؟

۲. ارباب رجوع ها یا مشتریان این سازمان/ شرکت چه کسانی هستند یا خواهند بود؟

۳. این شرکت درچه حوزه ها یا بازارهایی (داخلی/خارجی، انحصاری/رقابتی، تولیدی/خدماتی و…) و در چه محدوده جغرافیایی فعالیت می کند یا خواهدکرد؟

۴. این شرکت برای انجام فعالیت های خود از چه نوع فن آوری و با چه سطح پیشرفتگی بهره می ‏گیرد یا خواهد گرفت؟

۵. چه باورها، ارزش ها، آرمان ها، آرزوها و اولویت های اخلاقی بنیادی بر این شرکت حاکم است؟

۶. این شرکت از چه مزیت رقابتی یا ویژگی متمایزی نسبت به سایر رقب ا یا سازما ن های مشابه خود برخوردار است؟

۷. این شرکت چقدر به کارکنان و مسائل آ ن ها (آسایش، رضایت، خواسته ها و…) اهمیت داده و توجه دارد؟

۸. این شرکت تا چه حد نسبت به مسائل اجتماعی (امور خیریه، حفظ محیط زیست و…)حساس بوده و به تصویر ذهنی جامعه از عملکرد خود اهمیت می دهد؟

۹. در این شرکت تا چه اندازه به بقا، رشد و سودآوری توجه می ‏شود؟

بیانیه مقصد استراتژیک سازمان بهزیستی

سازمان بهزیستی سازمانی فرهنگی و دانش محور و تخصصی در ارائه خدمات پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی با رویکرد بهره مندی مشارکت عمومی و توانمند سازی با توجه ویژه به کودکان، زنان، معلولین و سالمندان، نقشی موثر در ارتقای سلامت، کیفیت و رفاه اجتماعی آحاد جامعه ایفا می کند.

محتویات کاربرگ دوم:

  • ماتریس ارزیابی عوامل خارجی
  • فرصت ها
  • تهدیدها
  • تحلیل

محتویات کاربرگ سوم:

  • ماتریس ارزیابی عوامل داخلی
  • قوت ها
  • ضعف ها
  • تحلیل

محتویات کاربرگ چهارم:

  • کاربرگ تشکیل ماتریس سوات (توز) استخراج استراتژی های ممکن
  • دسته بندی استراتژی های ماتریس سوات (توز)

محتویات کاربرگ پنجم:

  • تعیین موقعیت استراتژیک با تشکیل ماتریس داخلی و خارجی

محتویات کاربرگ ششم:

  • تعیین استراتژی های مناسب (برتر)

محتویات کاربرگ هفتم:

  • ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

محتویات کاربرگ هشتم:

  • اولویت بندی استراتژی های مناسب

کاربرگ استراتژیک بهزیستی: کاربرگ مدیریت استراتژیک متشکل از مطالب بالا می باشد که در کاربرگ سفارشی از سوی مشتری شرکت مورد نظر انتخاب می شود و تمامی موارد بالا در قالب ۸ فرم به سوالات جواب داده خواهد شد و در کاربرگ دوم تا هشتم نیز اطلاعات در داخل جدول نیز تکمیل و عدد دهی می باشد.


کاربرگ استراتژیک سازمان بهزیستی

۱. این سازمان/شرکت چه کالاها یا خدماتی را ارائه می‏ دهد یا ارائه خواهد کرد؟

سازمان بهزیستی با حمایت های دولتی و با تکیه بر مشارکت ها مردمی و همکاری سازمان ها طراح گسترش خدمات توانبخشی امدادی بازپروری به تامین حداقل نیازهای زندگی بپردازد.

۲. ارباب رجوع ها یا مشتریان این سازمان/ شرکت چه کسانی هستند یا خواهند بود؟

کودکان سرپرست شیرخوارگان مراکز، زنان بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار سالمندان معلولان کودکان کار وقتی خیابانی زنان آسیب دیده بیماران اعصاب و روان و همچنین امور مربوطه به مهد کودک ها و مشاوره برای افراد طلاق می گیرند و آموزش های پیش از ازدواج و غربالگری برای فرزند دار شدن.                

۳. این شرکت درچه حوزه ها یا بازارهایی(داخلی/خارجی، انحصاری/رقابتی، تولیدی/خدماتی و…) و در چه محدوده جغرافیایی فعالیت می کند یا خواهدکرد؟

سازمان فعالیت خود را به تمام محدوده جغرافیایی کشور گسترش داده است.

سازمان بهزیستی کشور میتواند در جهت پیشگیری تشخیص و جلوگیری از شدت معلولیت ها طبق ضوابط وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی را در چهارچوب تشکیلات موجود سازمان ایجاد کند حمایت از حقوق معلولین برنامه ریزی به منظور تحقق گسترده اهداف توانبخشی در دسترس و ارزان بودن به جامعه هدف برنامه ریزی برای استقلال استراتژی توانبخشی در ادامه خدمات  توانبخشی منزل گسترش سطح بهره مندی از فرصتهای شغلی پایدار

۴. این شرکت برای انجام فعالیت های خود از چه نوع فن آوری و با چه سطح پیشرفتگی بهره می‏گیرد یا خواهدگرفت؟

فناوری اطلاعات آمار و تکنولوژی سخت افزاری و نرم افزاری و خدمات الکترونیکی،اامن ضمن تسریع و تسهیل با دسترسی ارزان و فراگیر  خدمات رسانی می کند از این رو حوزه موجب شده تاسیس سازمان بهزیستی یکی از حوزه های کاری دولت در تحقق دولت الکترونیک پیشرو باشد.

۵. چه باورها، ارزش ها، آرمان ها، آرزوها و اولویت های اخلاقی بنیادی بر این شرکت حاکم است؟

خدمات‌رسانی با حفظ ارزش ها و کرامت بالای انسان اصول اخلاقی خوب قانون مداری.  تخصص گرایی و تعهد سازمانی  و همچنین ارزش ها باید محترم شمرده شوند مسیر ها همیشه مستقیم هستند.

۶. این شرکت از چه مزیت رقابتی یا ویژگی متمایزی نسبت به سایر رقبا یا سازمان های مشابه خود برخوردار است؟

سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانون مورخ۲۴/۴/۵۹ از ادغام ۶ سازمان نهاد موسسه و انجمن تشکیل شده تا با اتخاذ اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات یت‌های غیر بیمه‌ای با حفظ ارزش ها و کرامت بالای انسانی و تکیه بر مشارکت های مردمی و همکاری نزدیک سازمان‌های زیر ربط در جهت گسترش خدمات توانبخشی حمایتی بازپروری و پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و کمک به تامین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد هست.

۷. این شرکت چقدر به کارکنان و مسائل آن ها (آسایش، رضایت، خواسته ها و…) اهمیت داده و توجه دارد؟

نیروی انسانی از اصلی ترین مزایای سازمانی به حساب می آید. به کارگیری از نیروهای متخصص  متعهد در بهزیستی از ضروریات جذب نیرو است کارکنان که خدمات توانبخشی ارائه می دهند از آنجا که به دلیل ارتباط مستمر با مردمی که به هر نوعی نقش ناتوانی و مشکلات ت همراه آن می باشد در معرض استرس شغلی مداوم میباشند در جهت خدمات رفاهی سلامت روانی برای کارکنان خود حداکثر توان را بکار برده است اعطای مزایا و امکانات رفاهی احترام بین مدیران و کارکنان

۸. این شرکت تا چه حد نسبت به مسائل اجتماعی (امور خیریه ، حفظ محیط زیست و…)حساس بوده و به تصویر ذهنی جامعه از عملکرد خود اهمیت می دهد؟

تلاش برای حفظ کیان خانواده‌های آسیب دیده و آسیب پذیر نگهداری و مراقبت توانبخشی معلولان و آماده سازی آنان برای از سرگیری زندگی عادی در جامعه توسعه پژوهش های کاربردی برای پیشگیری از معلولیت  ها و آسیب های اجتماعی بازپروری اصلاح و ارشاد ناسازگار آن و آسیب دیدگان اجتماعی

۹. در این شرکت تا چه اندازه به بقا، رشد و سودآوری توجه می‏ شود؟

سرعت اجرائی وظایف کارها استفاده از بهینه از تجهیزات در دسترس سازمان بهزیستی با حمایتهای دولتی و با تکیه بر مشارکتهای مردمی وهمکاری سازمان ها در راه گسترش خدمات توانبخشی و بازپروری معتادین هنرهای دستی در که توسط معلولین انجام میگیرد و در بازارهای محلی به فروش میرسد.

 

سفارش پروپوزالپشتیبانی: 09120323225

237 بازدید