پروژه ۷ آمیخته بازاریابی نت برگ

عنوان پروژه: ۷ آمیخته بازاریابی نت برگ

تعداد صفحات: ۲۵ صفحه

فرمت:  pdf و Word

 

فهرست مطالب فایل

  • آمیخته ارتباط با مشتریان در سایت نت‌ برگ
  • آمیخته کالاها و خدمات در سایت نت‌ برگ
  • آمیخته قیمت‌گذاری در سایت نت‌ برگ
  • آمیخته ارتباطات در سایت نت‌ برگ
  • آمیخته اجتماع در سایت نت‌ برگ
  • آمیخته کانال توزیع در سایت نت‌ برگ
  • آمیخته برندینگ در سایت نت‌ برگ

هفت آمیخته بازاریابی در سایت نت‌ برگ

برای بررسی هفت آمیخته بازاریابی در سایت نت‌برگ باید به پنجمین گام بازاریابی الکترونیکی یعنی تدوین آمیخته بازاریابی الکترونیکی e‌Marketing Mix بپردازیم. گام پنجم مهمترین گام از ۷ گام بازاریابی الکترونیکی است و از هفت آمیخته بازاریابی تشکیل شده است که اندکی با ۴P معروف یعنی محصول، قیمت، محل و ترفیع متفاوت است. آمیخته بازاریابی الکترونیکی شامل روابط مشتریان، کالاها و خدمات، قیمت گذاری، ارتباطات، اجتماعات اینترنتی و کانال‌های توزیع، و برندینگ است. البته روابط مشتریان جزء آمیخته بازاریابی الکترونیکی نیست ولی در بحث اجزای تشکیل دهنده آمیخته بازاریابی الکترونیکی در ۵ مورد: کالاها و خدمات، قیمت گذاری، ارتباطات، اجتماعات اینترنتی و کانال‌های توزیع، موضوع روابط مشتریان و چرخه روابط مشتریان را نیز بررسی می کنیم.

اما برندینگ نیزمانند یک ابر، پنج مورد آمیخته بازاریابی الکترونیکی را در بر می گیرد یعنی برندینگ در‌بر‌گیرنده همه موارد است و هر کدام از اجزای آمیخته باید بیانگر برندِ کسب و کار یا سایت نت‌برگ باشند.

می‌ توان نتیجه گرفت که آمیخته بازاریابی‌ الکترونیکی شامل:

کالاها و خدمات Product: در سایت نت‌برگ کالاوخدمات با تخفیف ویژه به همراه خدمت خرید گروهی ارائه می‌شود.

قیمت گذاری یا Pricing: استراتژی‌های قیمت گذاری در محیط آنلاین بسیار پویا هستند که در سایت نت برگ از این استراتژی قیمت‌گذاری پویا با توجه به تعداد خریداران یک نت‌برگ خاص برای قیمت‌گذاری استفاده می‌شود.

ارتباطات Communication که جایگزین ترفیع Promotion در محیط آفلاین می‌شود چون با اینترنت نه تنها می‌توان تبلیغ نمود بلکه ارتباط و ارتباط با مشتری را نیز در خود جای داده است و کسب و کار نت‌برگ که به طور اساسی یک کسب و کار Pure Click است، به خوبی از ارتباطات بهره می‌گیرد.

اجتماعات اینترنتی Community که در محیط آفلاین وجود ندارد و مزیت رقابتی بسیاری از کسب و کارهای الکترونیکی محسوب می شود. ولی کسب و کار نت‌برگ به دلیل آنکه هنوز به حجم قابل قبولی از مشتریان دست نیافته است، در زمینه اجتماع یا انجمن کسب و کار خود از بلوغ خوبی برخوردار نگردیده است گرچه شرط لازم برای خرید مشتریان رسیدن تعداد تقاضای یک نت‌برگ به یک حداقل تعداد تقاضا بستگی دارد و به این ترتیب خود مشتریان ترغیب به اطلاع رسانی به دوستان خود می‌شوند و مشتریان می‌توانند نظرات خود را در ذیل هر نت‌برگ تجربه شده قرار دهند یا سؤالات خود را مطرح نمایند.

سفارش پروپوزالپشتیبانی: 09120323225

132 بازدید