پروژه کلاسی پیادهسازی هوش تجاری در شرکت

عنوان پروژه: شرکت پخش مواد غذایی رویان

رشته تحصیلی: مدیریت

تعداد صفحات: ۴ صفحه

فرمت: Pdf ،word

حجم فایل: ۲۴۵ KB

 

[stextbox id=”grey” caption=”لیست اطلاعات فایل” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

هوش تجاری

پیادهسازی هوش تجاری: هوش تجاری (BI) یا هوش کسب و کار، مجموعه ای از نظریات، روش ها، فرایندها، معماری ها و فناوری هایی است که برای بدست آوردن اطلاعات مفید و معنادار استفاده می شود. هوش تجاری مقادیر بزرگی از اطلاعات را برای شناسایی و توسعه فرصت های جدید بکار می گیرد. بهره بردن از فرصت های جدید و اعمال یک استراتژی اثربخش می تواند مزیت بازار رقابتی و پایداری بلندمدت به ارمغان بیاورد.

حجم زیادی از داده ها در پایگاه داده ه ا انباشته و ذخیره می شوند و روند افزایش آن همچنان ادامه دارد به گونه ای که داده های در دسترس هر ۵ سال دو برابر می شود. تحقیقات انجام یافته نشان از آن دارد که سازمانها امروزه تنها بخش کوچکی از داده ه ایشان را برای تحلیل استفاده می نمایند. در یک دهه گذشته تقریبا تمامی سازمانها، بر روی تکنولوژی اطلاعات اعم از نرم افزار و سخت افزار سرمایه گذاریهای بسیاری کرده اند.

امروزه به علت پیشرفت و گسترش در هرشاخه از علم و دانش، هر نوع سازمانی با رقابت شدید مواجه است سازمانها برای موفقیت نیازمند دسترسی سریع و آسان به اطلاعاتی درباره مشتریان، امورمالی، شرایط بازار خارجی هستند. بر این اساس اطلاعات، خون زندگی اقتصاد دیجیتال است، و تسلط بر فناوریهای جدیدی مانند هوش تجاری در کسب و کارها یک ضرورت است. هوش تجاری جنبهای از هوش به شمار می رود که برطبق آن توانایی بالقوه افراد در شناسایی فرصتهای تجاری، توفیق بر رقیبان، بهرهگیری مناسب از امکانات موجود، برنامه ریزی مالی مناسب، تعیین می شود.

پیادهسازی هوش تجاری (BI) در شرکت

شرکت با رعایت ۵ مرحله زیر اقدام به پیادهسازی هوش کسب و کار نموده است.

  • شناسایی اطلاعات هوشمند مورد نیاز سازمان
  • استخراج و جمع آوری داده ها از منابع اطلاعاتی موجود
  • متمرکز کردن و سازماندهی داده ها در یک انبار اطلاعاتی
  • فراهم کردن ابزار تحلیلی مناسب و نمایش نتایج
  • انجام عملیات

پروپوزال های آماده

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­[/stextbox]

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

پشتیبانی مدیر: 09120323225

 

154 بازدید