پروژه پاورپوینت برند شرکت کوکاکولا

عنوان پاورپوینت: برند شرکت کوکاکولا

تعداد اسلاید: ۲۶ اسلاید

فرمت: powerpoint و pdf

 

[stextbox id=”grey” caption=”قسمتی از مطالب پاورپوینت” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

 

پروژه برند شرکت کوکاکولا

 

برند کوکاکولا

  • نوشیدنی کوکاکولا در سال ۱۸۸۶ توسط یک داروساز آتلانتا به نام جان اس ابداع شد. پمبرتون در ابتدا نوشیدنی خود را به عنوان یک مقوی برای اکثر بیماری های رایج معرفی می کرد و آن را بر پایه کوکائین از برگ کوکا و عصاره های غنی از کافئین مغز کولا می دانست.
  • این ابرشرکت صنایع غذایی آمریکایی چندملیتی است، که تمرکز اصلی آن بر تولید، بازاریابی و توزیع نوشیدنی‌های غیرالکلی معطوف می‌باشد. دفتر مرکزی این ابرشرکت در شهر آتلانتا، جورجیا قرار دارد.
  • شناخته شده‌ترین محصول این ابرشرکت نوشابه کوکاکولا می‌باشد. ابرشرکت کوکاکولا مالک برندهای کوکاکولا، فانتا، دسانی، اسپرایت، مینوت مید و کوکاکولا زیرو می‌باشد. بزرگترین سهام‌دار کوکاکولا، شرکت برکشایر هاتاوی است، که مالکیت ۹٫۱٪ درصد از سهام آن را در اختیار دارد. بخشی از سهام شرکت کوکاکولا نیز در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود و بخشی از شاخص‌های میانگین صنعتی داو جونز و اس اند پی ۵۰۰ محسوب می‌شود.

نحوه شکل گیری برند کوکاکولا

  • جان پمبرتون که دکتر داروساز بود بعد از شرکت در جنگ‌ جهانی و به پایان رسیدن جنگ تصمیم گرفت که چیزی اختراع کند تا از نظر تجاری برایش درآمد خوبی داشته باشد. او داروهای زیادی اختراع کرد اما همه‌ی آن‌ها با شکست مواجه شدند و هیچ‌کدام از آن‌ها برای او پول‌ساز نبودند. بنابراین پمبرتون بعد از نقل مکان به آتلانتا تصمیم گرفت که شانسش را در بازار نوشیدنی امتحان کند. در آن زمان نوشیدنی‌های گازدار در میان مردم محبوب بودند بنابراین درست کردن یک نوشیدنی گازدار جدید می‌توانست شانس خوبی در بازار داشته باشد و به این ترتیب نوشابه‌های کوکاکولا برای اولین بار تولید شدند. در آن زمان کوکائین و کافئین دو ماده‌ی اصلی این نوشیدنی را تشکیل می‌دادند. کوکائین از برگ کوکا (Coca)گرفته می‌شد و کافئین آن نیز از دانه‌ی کولا(Kola) به دست می‌آمد. درواقع نام این نوشیدنی یعنی Coca-Cola هم از ترکیب نام دو ماده‌ی اصلی آن گرفته شده است که حرف K  در کلمه‌ی Kola برای مقاصد تجاری به حرف C  تغییر کرده است.

[/stextbox]

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

سفارش پروپوزالپشتیبانی: 09120323225

276 بازدید