پروژه بوم کسب و کار شرکت کارمکس (CarMax)

عنوان پروژه: اجزای ۹ گانه بوم کسب و کار شرکت کارمکس

سال انتشار مدیریت استراتژیکصفحات: ۴ صفحه

فرمت: Word ،Pdf

حجم فایل: ۳.۱۱۱ KB

تعریف بوم مدل کسب و کار

بوم مدل کسب و کار یک نمایش بصری از یک مدل کسب و کار است که تمام عوامل استراتژیک کلیدی را برجسته می کند. به عبارت دیگر، یک مرور کلی، جامع و کامل از عملکرد شرکت، مشتریان، جریان های درآمد و موارد دیگر است. تعریف واقعی بوم مدل کسب و کار اولین بار توسط الکساندر اوستروالدر، کارآفرین و مشاور سوئیسی ارائه شد، اما در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.

هدف از بوم مدل کسب و کار

به غیر از ارائه یک نمای کلی از مدل کسب و کار، این بوم ها شرکت ها را قادر می سازند تا استراتژی خود را تجسم و تجزیه و تحلیل کنند. این شامل به‌روزرسانی مدل در حین تکامل شرکت، مانند تغییرات در بازار، جریان‌های جدید یا توسعه است. بوم مدل کسب و کار منبع مرکزی و مشترک دانش را فراهم می کند که از طریق آن هر بخش می تواند ورودی منحصر به فرد خود را از حوزه های مربوطه اضافه کند. این یک الگو است که تجارت را تعریف می کند به طور خاص، نحوه تعامل هر بخش با بخش های دیگر. به عنوان مثال، درک ارزش پیشنهادی، مشتری هدف و کانال هایی که از طریق آنها درگیر هستند، همه باید با هم تحلیل شوند، نه فقط در خلاءهای فردی.

روش دیگر، بوم مدل کسب و کار می تواند توسط سازمان ها برای برنامه ریزی، ارزیابی یا اجرای مدل های جدید به طور کلی استفاده شود. به این ترتیب، بوم موارد ضروری کلیدی را برجسته می کند و تضمین می کند که هیچ عامل حیاتی فراموش نمی شود. اگر بوم ناقص باشد، استراتژی مربوطه نیز ناقص است.

بوم مدل کسب و کار راهی مؤثر برای گردآوری تمام عناصر استراتژی شما، از هزینه های اولیه گرفته تا جریان های مشتری و درآمد است. انجام این کار به ورود همه بخش‌های شرکت شما کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد یک دید کلی، اما عمیق از مدل کسب‌وکار مورد نظر داشته باشید. چه پیشنهاد به روز رسانی برای یک استراتژی موجود یا توسعه یک شرکت کاملاً جدید، بوم یکی از بهترین راه ها برای دریافت یک نمای کلی اولیه و ارزیابی مسیرها در اسرع وقت است.

پروژه اجزای ۹ گانه بوم کسب و کار برای سامانه ۱۱۸

فهرست مطالب

۱- بخش بندی مشتریان
۲- ارزش پیشنهادی
۳- کانالهای توزیع
۴- ارتباط با مشتریان
۵- جریان های در آمدی
۶- منابع کلیدی
۷- فعالیت های کلیدی
۸- شرکای کلیدی
۹- ساختار هزینه ها

۴  صفحه Word وPDF

سفارش پروپوزالپشتیبانی: 09120323225

161 بازدید