پروژه بازاریابی بخش بندی بازار و آمیخته ترفیع شرکت سامسونگ

عنوان پروژه: پروژه بازاریابی بخش بندی بازار و آمیخته ترفیع شرکت سامسونگ

فرمت: Word & PDF

تعداد صفحه تعداد صفحات: ۱۱ صفحه

مدیریت استراتژیک شرکت سامسونگ

فهرست فایل

  • شرکت سامسونگ
  • انواع بخش بندی بازار
  • به نظر شما کدام یک از رویکردهای بخش بندی بازار بهترین رویکرد برای این محصول است؟
  • چرا این رویکرد را به دیگر رویکردها ترجیح می دهید؟
  • دو بازار هدف برتر برای این محصول انتخاب کنید و توضیح دهید چرا این بازارها جذابیت دارند؟
  • این شرکت چگونه محصولاتش را موقعیت یابی می کند؟ پیشنهاد شما چیست؟
  • این شرکت از چه برنامه هایی برای ارتباط بهتر با مشتری استفاده می کند؟ پیشنهاد شما چیست؟
  • این شرکت از چه عناصر آمیخته ترفیعی استفاده می کند؟ پیشنهاد شما چیست؟
  • پیشنهاد شما به کدام نوع از آمیخته ترفیع می باشد؟
  • منابع

پروژه بازاریابی شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ

سامسونگ یک ابرشرکت چندملیتی و خوشه‌ای واقع در سئول، پایتخت کره جنوبی است. سامسونگ مالک چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه در صنایع مختلف است که برای نمونه می‌توان به سامسونگ الکترونیک، سامسونگ لایف و سامسونگ فایر، صنایع سنگین سامسونگ و سامسونگ سی‌اندتی اشاره کرد.

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول، به‌عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد و در طول ۳ دهه نخست، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های ارائه خدمات مالی و بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی توسعه داد و در اواخر دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت الکترونیک گردید و در اواسط دهه ۱۹۷۰ نیز به صنایع کشتی‌سازی و ساخت و ساز وارد شد؛ ورود به این حوزه ها بود که سبب رشدهای بعدی آن گردید. پس از درگذشت لی بیونگ-چول، در سال ۱۹۸۷ شرکت سامسونگ به چهار گروه مستقل به‌نام‌های گروه سامسونگ، گروه شینسگائه، گروه سی‌جی و گروه هانسول تفکیک شد. در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در شهر سامسونگ، سئول قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

سامسونگ تأثیر بسزایی در توسعه اقتصادی، سیاسی، رسانه ای و فرهنگی کره جنوبی دارد و یک نیروی محرکه اصلی «معجزه روی رودخانه هان» بوده‌است. شرکت‌های تابعه آن حدود یک پنجم از کل صادرات کره جنوبی را تولید می‌کنند.

انواع بخش بندی بازار

تقسیم بازار به فرایندی گفته می‌شود که طی آن بازار هدف یک محصول تولیدی و یا یک خدمت قابل ارائه، به گروه‌هایی از مشتریان آن محصول یا خدمت تقسیم می‌شود که رفتارهای خرید مشابهی از خود بروز می‌دهند.
تقسیم بندی بازار عبارت است از فرایند تقسیم بازارها به زیرمجموعه های مشخص که در آنها، مشتریان دارای رفتارها و نیازهای یکسانی هستند و هریک از این زیرمجموعه ها را می توان به‌عنوان یک بازار هدف (Target Market) قلمداد کرد و با راهبرد (استراتژی)های مشخص به آنها دسترسی پیدا کرد.
همچنین تقسیم بندی بازار، به‌معنای (فرآیند) ارزیابی جذابیّت های هربخش از بازار و گزینش یک یا چند بخش از این بازار (بازار هدف) با بالاترین درآمد بالقوه، به‌عنوان مشتری یا مشتریان، نیز آمده است.

پشتیبانی سایت: 09120323225

111 بازدید