پرسشنامه شبکه های اجتماعی

پرسشنامه شبکه اجتماعی هدف پرسشنامه: بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر دانش آموزان

 فرمت: Word

?تعداد سوال: ۱۵ سوالی

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

 

[stextbox id=”grey” caption=”توضیحات” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

پرسشنامه شبکه های اجتماعی

پرسشنامه شبکه های اجتماعی، پرسشنامه با هدف بررسی تاثیر شبکه اجتماعی بر دانش آموزان طراحی شده است. این پرسشنامه دارای ۱۵ سوال و تک مولفه ای می باشد و بر اساس طیف پنح گزینه ای لیکرت از کاملا موافق تا کاملا مخالف نمره دهی شده است.

شبکه اجتماعی

شبکه های مجازی ساختاری اجتماعی است متشکل از گروه های از افراد است که توسط یک یا چند نوع خاصی از روابط از طریق نوع خاص از وابستگی مانند ایده‌ ها و تبادلات مالی، دوستان، خویشاوندان، لینک‌ های وب، و سرایت بیماری‌ ها  به هم متصل و یا با هم در ارتباط هستند.

نتایج تحقیقات مختلف بیانگر آن است که می‌توان از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در بسیاری از سطوح فردی و اجتماعی به منظور شناسایی مسائل و تعیین راه حل آن ها، برقراری روابط اجتماعی، اداره امور تشکیلاتی، سیاست‌ گذاری عمومی و رهنمون‌ سازی افراد در مسیر دستیابی به اهداف استفاده نمود.

تاریخچه شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی، اصطلاحی است که برای نخستین بار در سال ۱۹۵۴ توسط جان بارنز که در حوزه‌ی انسان شناسی اجتماعی فعالیت می‌کرد، ابداع شد. او تحقیقی در مورد گروه‌های اجتماعی در بخشی از نروژ انجام می‌داد و اصطلاح شبکه اجتماعی را در آن تحقیق برای توصیف رابطه بین انسان ها و تحلیل مکانیزم‌ های ارتباطی و خصوصاً تصمیم گیری آن ها به کار برد.

شبکه های اجتماعی، هنگامی به وجود می‌ آیند که ساختاری از گره‌‌ های مرتبط به هم شکل می‌گیرند. هر گره، یک فرد یا یک گروه یا یک سازمان است. شبکه اجتماعی، به معنای نمایش و مطالعه‌ ی ارتباط بین این گره ها و جریان دانش و اطلاعات بین آنها است.

[/stextbox]

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

پشتیبانی مدیر123

http://modir3-3.ir/images/%d9%81%d8%b1%d9%85%20%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3%20%d8%a8%d8%a7%20%d9%85%d8%a7.png

228 بازدید