پرسشنامه سبک رهبری جفری و کریستوفر

هدف پرسشنامه: بررسی سبک های رهبری

 فرمت: Word

?تعداد سوال: ۱۸ سوال و ۳ مولفه

شیوه نمره گذاری: دارد

منبع: دارد

 

[stextbox id=”grey” caption=”توضیحات” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

پرسشنامه سبک رهبری جفری و کریستوفر

پرسشنامه سبک رهبری جفری و کریستوفر

یکی از قالب­ های برجسته جهت طبقه ­بندی و مطالعه رهبری عبارت است از ۳ سبک

  • رهبری تحولی
  • مبادل ه­ای
  • عدم مداخله

رهبری تحولی: رهبران نیاز ها، ارزش­ ها، ترجیحات و اشتیاق ­های پیروان را از نفع شخصی به نفع جمعی تحول می­ بخشد. علاوه ­بر این، آن ها باعث می­ شوند پیروان، به مأموریت رهبر بسیار متعهد شوند.

این ایجاد تعهد تا حدی است که شخص در جهت مأموریت، حاضر به از خود گذشتی فردی است و هم­چنین آماده است خیلی بیشتر و فراتر از آنچه موظف است انجام وظیفه کند. ۴ بعدی که از طریق آن رهبری تحولی توصیف می­ شوند عبارت است از:

  • تأثیر ایده ­آل شده (جذبه)
  • انگیزه ­های الهامی (الهام­ بخش)
  • ملاحظه فردی (توجه به فرد)
  • برانگیختن ذهنی (ترغیب به فکر)

رهبری مبادل ه­ای: رهبری مبادل ه­ای معمولاً در دست­یابی پیروان به اهداف شان مفید است و در اصطلاح از هویج یا یک عصا استفاده می­ کند.

سه عامل یا جزء دخیل در رهبری مبادل ه­ای عبارتند از: پاداش اقتضائی که به موجب آن عملکرد زیردستان با پاداش ­ها یا مبادله اقتضایی مرتبط شده است، مدیریت فعال که به موجب آن رهبران، عملکرد زیردستان را نظارت می­ کند و اگر جایی انحراف پیش آید، از اقدام اصلاحی استفاده می­ کند تا تضمین کنند نتایج یا بازده مورد نظر بدست آورده شده است. مدیریت غیرفعال که به موجب آن رهبران از مداخله باز می­ مانند تا زمانی که مشکلات جدی شوند.

پرسشنامه فوق ذیل سال ۲۰۰۲  توسط جفری و کریستوفر با هدف بررسی سبک های مختلف رهبری از دیدگاه کارکنان طراحی گردیده است. این پرسشنامه متشکل از ۱۸ سوال و سه مولفه سبک رهبری دستوری، توانمند سازی و خود رهبری می باشد.  

[/stextbox]

پشتیبانی مدیر123

http://modir3-3.ir/images/%d9%81%d8%b1%d9%85%20%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3%20%d8%a8%d8%a7%20%d9%85%d8%a7.png

 

 

176 بازدید