پاورپوینت فارسی بازاریابی الکترونیکی

https://modir123.com/wp-content/uploads/2020/04/e7e9a595079b62681d75eb3d7ffd7eb5-8.pngعنوان فارسی: بازاریابی الکترونیکی

http://modir3-3.ir/TRANS/modir123.com/page-modir123.com.PNG تعداد اسلاید: ۴۵ اسلاید

 فرمت: powerpoint

 حجم فایل: ۱۳۲ KB

پاورپوینت بازاریابی الکترونیکی

ضرورت بازاریابی

پاورپوینت بازاریابی الکترونیکی: تا زمانیکه فاصله تولید کننده و مصرف کننده کوتاه بود،  تولید کننده از نیازها، خواسته ها، سـلایق، آداب و رسوم مصرف کننده مطلع بود و به وجــود بـازاریابی و مدیریت بازار نیـــازی احساس نمی شـد اما در شرایط اقتصادی که بسیاری از شرکت های بزرگ مرزهای ملی را برای فعــالیت های تجاری خـود کوچک    یافته اند، جهانی فکر می کنند، جهـانی تولید می کنند، و در سطح جهانی محصولات خود را توزیع می نمایند، فعالیت های بازاریابی زیــادی باید انجـام شـود تا کالا از تولید کننده به مصـرف کننده  برسد. در واقع بازاریابی شامل کلیه عملیاتی است که در فاصــله تولید تا مصرف باعث تسریع در جریان هدایت کالاها یا خدمات به سوی مصــرف کننده می گردد.

مفهوم فروش

این مفهوم از داخل به بیرون می نگرد واز کارخانه شــروع می کـند به محصولات و کالاهای موجود شرکت توجه دارد و به دنبال کسـب فروش سودآور می باشـد تلاشهـای فروش و تبلیغات پیشبردی قابل ملاحظـه ای را می طلبد.

مفهوم بازاریابی

پاورپوینت بازاریابی الکترونیکی: مفهوم بازاریابی برعکس مفهوم فروش دارای گامی از بیرون به داخل است. این مفهوم با یک بازار کاملا تعریف شده آغاز می شود روی نیازهـای مشتـریان تاکیـد دارد کلیه فعالیتهای بازاریـابی را هماهنـگ می کند که به نحوی مشتـریان را متاثر می سازد و با تامین رضایت مشتریان سود می آفریند.شرکتها تحت لوای مفهوم بازاریابی کالاهایی را تولید می کنند که مشتریان می خواهند و بدین وسیله رضایت مشتریان را تامین می کنند و سود می آفرینند.

تعاریف بازاریابی

  • بازاریابی یک فرایند اجتماعی و مدیریتی است که به وسیله آن افراد و گروهها آنچه را می خواهند و نیاز دارند ازطریق خلق، ارائه و تبادل کالا با یکدیگر بدست می آورند.
  • بازاریابی فـــــرایندی است که به وسیله آن سازمانها به صورت خلاق، مولد و سودآور با بازار ارتباط می یابند.
  • بازاریابی دانش انطباق و همسـویی منابع انسانی، مالی و فیزیکی سازمانها با خواست ها و نیازهای مشتری است.

مفاهیم اساسی بازاریابی

  1. نیازها: نیاز حالت محرومیت از چیزی در شخص می باشد. وقتی نیازی تامین نشده باشد شخص دو راه حل پیش رو دارد. اول بدنبال چیزی می باشد که نیاز را تامین کند و دوم تلاش می کند که بنحوی نیاز را تعدیل  کند و شدت آنرا کاهش دهد.
  2. خواسته ها: تمایلی که پس از نیاز ایجاد می گردد یا میل به برآوردن نیازهاست. خواسته ها بر حسب امکاناتی که تامین کننده نیازها هستند تعریف می شوند. فروشندگان ممکن است از بیماری« نزدیک بینی بازاریابی » (Marketing myopia) در رنج باشند اینان آنچنان در محصولات خود غرق شده اند که فقط به خواسته های فعلی توجه دارند و  دور اندیشی در خصوص شناخت نیازها ی مشتریان را از دست  داده اند.
  3. تقاضاها: درخواست برای کالایی خاص که قدرت خرید آن وجود داشته باشد. خواسته ها وقتی با قدرت خرید همراه باشند تبدیل به تقاضا می شوند ومردم تقریبا دارای خواسته هایی نامحدودند اما در برابر منابع محدودی قراردارند ودر چارچوب خواسته ها ومنابع معین، کالاهایی را برمی گزینند که منافع و مزایای حاصله رضایت ایشان را حداکثر کند.
  4. کالاها: هر چیزی که جهت ارضاء نیازها وخواسته ها ی مردم در بازار ارائه شود توانایی تامین یک نیاز یا خواسته را داشته باشد.هر چیزی که بتوان برای جلب توجه، بدست آوردن، استفاده یا مصرف، در بازار عرضه کرد و توانایی تامین یک خواسته یا نیاز را داشته باشد کالا تلقی می شود.

انواع بازارها

  • بازارشناسی: شناخت بازار تلاشی نظام مند است برای گردآوری، ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه اجزای تشکیل دهنده نظام بازار مانند خریداران بالقوه و بالفعل، فروشندگان، واسطه های گوناگون، رقبا، سازمانهای تسهیلاتی و خدماتی و در نهایت همه عواملی که بر نظام بازار تاثیر دارند.
  • بازاریابی: بخش بندی یا تقسیم بازارها و تعیین محصولات شرکت برای مناسبترین بازارها.
  • بازارسازی: نفوذ در بازار و معرفی و شناساندن سازمان و محصولات و خدمات آن با استفاده از عوامل قابل کنترل بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع و پیشبرد فروش )
  • بازارگردی: شرکت کردن در نمایشگاهها، بازدید از بازارهای گوناگون و بودن در محیط بازار دیدگاه مدیران را بازتر و گسترده تر می سازد.
  • بازار سنجی: بررسی و ارزیابی گذشته و استفاده از تجربیات. تحلیل موقعیت بازار با توجه به آنچه هستیم و داریم و آنچه باید داشته باشیم.
  • بازارداری: حفظ مشتری و ایجاد زمینه برای بازگرداندن او به سوی خود.
  • بازارگرمی: تبلیغات و تشویقات به موقع جهت آگاه ساختن، متقاعد ساختن و ترغیب مشتریان برای ارتباط بیشتر با سازمان.
  • بازار گردانی: مدیریت بازار که شامل برنامه ریزی، اجرا و کنترل امور گوناگون بازار و ابعاد مختلف بازاریابی است.

وظایف بازاریابی

  1. تعیین بازارهای هدفمند
  2. تعیین مشتریان بالقوه و شناسائی نیازها و خواسته ها ی آنها
  3. طراحی محصول
  4. قیمت گذاری مناسب
  5. توزیع کالا و خدمت در زمان و مکان مناسب
  6. ایجاد ارتباط مستمر با مشتریان و ارائه اطلاعات لازم
  7. بازخورد از مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش
  8. نیل به اهداف سازمانی( سود وغیره)
  9. ایجاد تفکر مشتری مداردر کارکنان درون سازمان

عوامل مهم ایجاد سایت اینترنتی در تجارت و بازاریابی

  1. دلیل اول – وجود وب سایت، اعتبار شما را افزایش می دهد.
  2. دلیل دوم – وب سایت باعث می شود شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد.
  3. دلیل سوم – وجود وب سایت سهولت ارجاع مشتریان جدید به شرکت شما را فراهم می کند.
  4. دلیل چهارم – وب سایت یک ابزار قوی فروش است.
  5. دلیل پنجم – وب سایت باعث افزایش ارزش تبلیغات شما می شود.
  6. دلیل ششم – وب سایت به شما کمک می کند با مشتریان بالقوه در ارتباط باشید.

مدیریت بازارهاى الکترونیکى در سازمان

پاورپوینت بازاریابی الکترونیکی: سازمان ها و مدیران پیشرو همواره به دنبال مطاله، کشف و گزینش شیوه هاى نوین مدیریت بر بازار هستند. زیرا آنها همیشه به وجود رقبایى متفکر و قوى اعتقاد دارند. از این رو تمام تلاش و برنامه ها و ظرفیتهاى سازمان خود را معطوف به شناسایى ضعفهاى خود و قوت هاى رقبا مى کنند. تا بتوانند در عرصه پیچیده رقابت هاى تجارى بازارهاى بیشترى را از آن خود کنند و درصد بالاترى از مشتریان را جذب نمایند.

گام اساسی در بازاریابی الکترونیکی دسترسی به یک سری شناختها از مشتریان است. شما باید از سطح دانش و حتی اخلاق و روحیات افرادی که می خواهند از طریق اینترنت از شما خرید کنند آگاهی پیدا کنید. نیازهای انها را بشناسید و علاقمندی های آنها را تشخیص دهید. باید بررسی کنید که با چه شیوه هایی می توانید مشتریان را ترغیب کنید که خریدهای خود را از شما به صورت الکترونیکی انجام دهند وبرای کسب رضایت مندی آنها برنامه ریزی داشته باشید.

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

سفارش پروپوزال

پشتیبانی مدیر123 

274 بازدید