مقاله متنی رایگان عملکرد مدیریت سبز در زنجیره تامین

مدیریت سبز در زنجیره تامین

عملکرد مدیریت سبز در زنجیره تامین

عملکرد مدیریت سبز در زنجیره تامین

براساس دیدگاه مبتنی بر منابع، منابع سازمانی و قابلیت های آن می تواند به طور قابل توجهی بر رقابت آن بر اساس استراتژی ها و عملکرد تاثیر بگذارد. هارت در سال ۱۹۹۵ یک منبع طبیعی پیشنهاد می کند و استدلال می کند که یک شرکت می تواند رقابت خود را با مدیریت ارتباطت آن با محیط طبیعی داشته باشد. این با محدودیت های فزاینده ای از سمت محیط روبرو شده و توانایی شرکت برای رسیدگی به این محدودیت ها می تواند به منابع کمیاب و با ارزش و غیرقابل انکاری تبدیل شود که در نتیجه عملکرد شرکت را افزایش می دهد.

دیدگاه مبتنی بر منابع را فراتر از توانایی های داخلی

علاوه براین برخی از تحقیقات، دیدگاه مبتنی بر منابع را فراتر از توانایی های داخلی برای ترکیب قابلیت های خارجی گسترش داده است. به عنوان مثال متیو در سال ۲۰۰۳ پیشنهاد می کند که رقابت را می توان از هردو منبع داخلی و خارجی و داشت. اسکوار و همکارانش در سال ۲۰۰۹ همچنین نشان دادند که شرکت های با روابط بین المللی همکاری برای یک شرکت دیگر را مهم جهت بدست آوردن منابع یا قابلیت های آن دانسته اند. از این منظر هردو ابتکارات داخلی و خارجی مدیریت سبز را در زنجیره تامین تاثیر قابل توجهی در عملکرد شرکت در مطالعه ما داشته است.

همچنین می توان گفت به طور گسترده ای تصدیق شده است که عواقب اندازه گیری عملکرد یک راه موثر برای ارزیابی شیوه های مدیریت سبز را در زنجیره تامین بوده و فراهم کننده این موضوع است که یک شرکت ها با یک طرح کلی از توابع زنجیره تامین از لحاظ پایداری قرار بگیرند. به طور خاص سیفسی و و همکاران در سال ۲۰۱۲ اشاره می کنند که هردو شرایط محیط زیستیو  غیر محیط زیستی براساس اقدامات باید به عنوان مدیریت سبز را در زنجیره تامین ابتکاری عمل کند و نه تنها زنجیره تامین سبز را فعال می کند، اما تاثیرات قابل توجهی در فعالیت های تجاری و  عملیاتی شرکت خواهد داشت.

ترجمه مقاله مدیریت کیفیت جامع، مسئولیت اجتماعی و عملکرد شرکت

منبع: Modir123.com

127 بازدید