مقاله متنی رویکردهای قیمت گذاری دیجیتالی و ساز و کارها برای ثبت WTP

رویکردهای قیمت گذاری

رفتار مصرف کننده برای تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری

تبعیض در قیمت ها

اقتصاددانان به مدت طولانی علاقمند به ارائه کردن قیمت های مختلف برای مصرف کنندگان مختلف بوده اند که از آن به عنوان تبعیض قیمتی یاد می شود. آنها سه نوع تبعیض قیمتی را معرفی نمودند. تبعیض قیمتی اول در درجه اول (FDPD) تعریف شده است که توسط قیمت های ارائه شده برای مصرف کنندگان متفاوت است. یک مثال از تبعیض قیمتی درجه دوم این است که شرکت ها قیمت های متفاوتی را برای مقادیر مختلف خریداری شده داشته اند. تبعیض قیمتی درجه­ی سوم شامل قیمت های مختلف برای گروه های مختلف بوده است. (دریافت اصل مقاله)

قیمت گذاری پویا

استراتژی های قیمت گذاری که در آن قیمت ها در طول زمان تغییر می کند. منجر به تعریفی به معنی قیمت گذاری پویا می شود. ایده­ی اصلی قیمت گذاری پویا این است که در طول زمان قیمت ها می تواند تغییر یابد که منعکس کننده میزان عرضه های مختلف و شرایط تقاضا باشد که در آن قیمت گذاری پویا FDPD به عنوان قیمت های مختلف در تمام نقاط مختلف جهان و زمان استفاده کند. که به صورت سفارش بوده و یا به همه­ی مشتریان ارائه شود. قیمت گذاری پویا برای سال های زیادی در صنایعی مانند صنعت هواپیمایی وجود داشته است.  به این صورت بودکه تغییر نرخ بلیط براساس دقیقه ، ساعت و روز برای دسترس بودن صندلی پرواز بوده است. دو نمونه عالی از شرکت هایی که با قیمت گذاری پویا در زمینه های کسب و کار اینترنتی دیجیتال استفاده می کنند. (دریافت اصل مقاله)

 مکانیزم های قیمت گذاری مشارکتی

سایر روش های قیمت گذاری که سعی در ارائه قیمت در WTPها برای مصرف کننده را دارند. به عنوان مکانیزم های قیمت گذاری مشارکتی نامیده می شوند. این روش ها همان طور که  از نامشان بر می آید، در آن مصرف کننده می تواند در قیمت به صورت مشارکتی از طریق مزایده­ها، قیمت های تعیین شده (NYOP) و پرداخت چیزی که می خواهد PWYW انجام شود. در حالی که همه آنها برنامه های کاربردی آفلاینی را دارند به ویژه که در زمینه های آنلاین موثرتر بوده اند.

مزایده ها

البته مزایده در طول قرن های گذشته نیز وجود داشته است. مزایای آن واضح است و در آن می توان از WTP به طور کلی استفاده کرد که در آن مصرف کننده قیمت بالاتری از قیمت پایه را پرداخت می کند. با ظهور بازارهای اینترنتی در اواخر سال ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰، علاقه مصرف کنندگان و خریداران به حراجی ها در کشور انگلیس بیشتر شد. به دلیل وجود محبوبیت در حراجی ها مقدار قابل توجهی از تحقیقات در مورد تاثیر آن بر روی رفتار و اخلاق مصرف کننده وجود دارد. در نتیجه ما تنها چند مطالعه را انتخاب خواهیم نمود. (دریافت اصل مقاله)

خود قیمت محصول

NYOP نیز به عنوان یک عامل معکوس دهنده اشاره شده است. در این مدل از قیمت گذاری به جای این که پیشنهاد خریدار برای محصول باشد. چند فروشنده تعیین می کند. که آنها می خواهند به دنبال پیشنهادهای ارائه دهنده برای فروش باشند. و در نهایت به یک قیمت واحد برسند. یک شرکت مسافرتی قیمت خود را به مشتریان پیشنهاد می کند که حداکثر WTP خود را نشان می دهد. با این حال فقط شما یک بار فرصت ارائه پیشنهاد را دارید. اگر پیشنهاد شما زیر حداقل قیمت باشد که فروشنده ناموفق خواهد بود. با این حال سیاستهای دیگری وجود دارند که در آنها امکان تجدیدنظر برای یک پیشنهاد رد شده وجود دارد. برخی از تحقیقات NYOP را از دیدگاه مصرف کننده قرار داده اند. (دریافت اصل مقاله)

قیمت گذاری خارج از عرف

تحقیقات قابل توجهی در مورد تاثیر رفتار مصرف کنندگان بر قیمت های خارج از عرف وجود دارد. بسیاری از خرده فروشان از قیمت های غیر صفر برای پایان دادن به تخفیف و یا به دلایل دیگر استفاده می کنند. سوال جالب این است که افراد محصولات با قیمت های ۹۷/۱ دلار را انتخاب می کنند در حالی که قیمت همان محصول در جای دیگر ۲ دلار است، ترجیح می دهند از جنس با قیمت ۹۷/۱دلار استفاده کنند. آیا تفاوت در یک پنی است. در حالی که بسیاری از محققین با شک و تردید نسبت به این موضوع نگاه می کنند.(دریافت اصل مقاله)

قیمت گذاری دیجیتال و روانشناسی قیمت

بخش های قبلی این مقاله به بررسی این که چگونه شرکت های اینترنتی، استراتژی های قیمت گذاری و رفتار مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهند را مورد بررسی قرار دادند. با این حال برخی از جنبه های اساسی چگونگی مصرف بر مبنای اطلاعات مشتریان در مورد قیمت و همچنین استراتژی قیمت گذاری آنلاین تحت تاثیر قرارگرفته اند. اینها عبارت انداز رابطه قیمت با کیفیت، قیمت مرجع، و دانش در مورد قیمت.

قیمت مرجع

قیمت مرجع به طور معمول به عنوان یک استاندارد برای مقایسه قیمت ها در نظر گرفته می شود. اگر چه تعدادی از مفاهیم برای قیمت های مختلف وجود دارد که می تواند به عنوان قیمت مرجع استفاده شود، به طور کلی پذیرفته شده و قیمت ها را می تواند پیش بینی کند. این نوع قیمت مرجع را قیمت مرجع داخلی (IRP) می نامند. این انتظار مبتنی بر IRP به وسیله دو مجموعه اطلاعاتی تشکیل شده است.

  • قیمت های پرداخت شده و مشاهده شده در گذشته
  • قیمت های فعلی مشاهده شده در بازار

تاثیر گوشی های موبایل

انتشار جهانی دستگاه های تلفن همراه به خصوص گوشی های هوشمند، طبیعت بازاریابی را از نظر ارتباطات و از طریق تبلیغات دیجیتال تغییر داده است و همچنین یک کانال برای معاملات را اجرا نموده است. چهار تمایز مهم در ویژگی های دستگاه های موبایل عبارت انداز:

  • همه جا حضور دارند: مصرف کنندگان و مشتریان می توانند اطلاعات را دریافت و معاملات را در هرجا که باشند انجام دهند.
  • شخصی سازی: اطلاعات موجود در یک دستگاه تلفن همراه منحصر به فردی است که از آن استفاده می کند و تنظیمات شخصی خود را برای آن اعمال نموده است.
  • محلی سازی: این شرکت ها و سازمان های دیگر را قادر می سازد که وقتی آنها در مکان های خاص قرار دارند بتوانند با مصرف کنندگان تماس بگیرند.
  • ارتباطات دو طرفه: ارتباطات دو طرفه بین طرفین افزایش می یابد زیرا این دستگاه ها همیشه روشن هستند.

ترجمه مقاله استراتژی های قیمت گذاری آنلاین: تاثیرات بر روی مصرف کنندگان (کالای) لوکس

منبع: Modir123.com

136 بازدید