مقاله فارسی تجارت الکترونیک

عنوان مقاله: تجارت الکترونیک

رشته تحصیلی: مدیریت

فرمت: Word

حجم فایل: ۶۴ KB

 منبع: اولین همایش حسابداری و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بابل، اسفند ۱۳۹۱

 

[stextbox id=”grey” caption=”چکیده مقاله” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

مقاله فارسی تجارت الکترونیک

امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی خصوصاً در حیطه فن آوری اطلاعات باعث ادغام آن در بازرگانی و تجارت شده است. آن نیز باعث بوجود آمدن علم تجارت الکترونیک (electronic commerce) شده است.تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و از طریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته ‌است و پیش‌بینی می‌شود بیش از این نیز رشد کند.

تجارت الکترونیکی به هرگونه معامله‌ای گفته می‌شود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا ویا خدمات منتهی می‌شود. تجارت الکترونیکی معمولاً کاربرد وسیع تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت برداری از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه‌جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد . البته مفهوم گسترده‌تر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک می‌باشد.

واژگان کلیدی: تجارت الکترونیک، اینترنت، کسب وکارالکترونیک، فن آوری اطلاعات

[/stextbox][stextbox id=”grey” caption=”مقدمه مقاله” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

تجارت الکترونیک

مقاله فارسی تجارت الکترونیک: تحولات چند سال اخیر در فن آوری اطلاعات باعث نفوذ اینترنت در بین عموم مردم در سطح جهان و به ویژه کشورهای پیشرفته شده است. که میزان دسترسی در سطح جوامع پیشرفته به حدی گسترش یافته است که باعث شده تا از آن به عنوان ابزاری برای رفع احتیاجات روزمره زندگی استفاده شود. رشد روزافزون فن آوری به ویژه فن آوری اطلاع رسانی (IT) در جهان باعث شده است افراد بسیاری به اینترنت دسترسی داشته باشند.

این رشد بالای دسترسی عموم مردم به اینترنت، موجب شده است تا امکان تجارت و کسب وکار از طریق اینترنت یا به عبارت بهتر تجارت الکترونیکی۱ و کسب وکار الکترونیکی۲ از جایگاه ویژه ای برخوردار شود.  ویژگی های تجارت الکترونیکی از قبیل جهانی نمودن تجارت، برداشتن محدودیت های زمانی و مکانی کاهش قیمت منابع جهت خرید، افزایش درصد فروش، عدم وجود محدودیت زمانی در معاملات دسترس آسان به اطلاعات لازم، کاهش چشمگیر هزینه های معاملاتی، کاهش هزینه های زمانی معاملات و بسیاری دیگر از مزایای تجارت الکترونیک باعث رشد چشمگیر آن شده است.[۱]

[/stextbox]

109 بازدید