مقاله فارسی اخلاق در بازاریابى و نگاهی به مقوله اخلاق در بازاریابى محصولات لاغرى

عنوان مقاله: اخلاق در بازاریابى و نگاهی به مقوله اخلاق در بازاریابى محصولات لاغرى

رشته تحصیلی: مدیریت بازاریابی

تعداد صفحات: ۱۷ صفحه

 فرمت: word

http://modir3-3.ir/images/size-modir123.com.png حجم فایل: ۵۹۸ KB

 

[stextbox id=”grey” caption=”چکیده مقاله” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

چکیده اخلاق در بازاریابى و نگاهی به مقوله اخلاق در بازاریابى محصولات لاغرى

در حالی که مسائل اخلاقی در بازاریابی موضوع جدیدی نیست، اما امروزه بی اعتمادی عمومی نسبت به کسب و کارهای مدرن به طور مداوم رو به افزایش می باشد. بازاریابی اخلاقی بیشتر از اینکه یک استراتژی بازاریابی باشد، نوعی فلسفه است که روی تمام جنبه‌ های بازاریابی تأثیر می‌گذارد. رعایت اصول اخلاق بازاریابی نقش اساسی جذب مشتری و مشتریان بلند مدت برای سازمان ها به همراه دارد.

هدف اصلی در این پژوهش بررسی مروری اخلاق در بازاریابی و نگاهی به موقوله بازاریابی محصولات لاغری بوده است. نتایج پژوهش ها در این زمینه حاکی از آن بوده است که درک مشتری از رعایت اصول اخلاق بازاریابی از سوی فروشنده تاثیر مثبتی بر اعتماد و تعهد و رضایت و وفاداری دارد. لازم بذکر است نتایج پژوهش براری و رنجبریان (۱۳۹۰) که اعتماد و تعهد در شکل گیری روابط بلند مدت میان طرف های رابطه نقش مهمی را ایفا کرده و عامل ضروری در ادامه رابطه می باشد.

این نتایج مشابه نتایج پژوهش چاناکا و همکاران (۲۰۱۶) نشان داد شرکت هایی که از شیوه‌ی اخلاقی و تولید محصول اخلاقی استفاده نمودند دارای مشتریان وفادار بوده اند. همچنین نتایج تحقیق رومن و رویز (۲۰۰۵) در صنعت بانکداری نیز نشان می دهد که رعایت اخلاق در فروش بر رضایت و اعتماد و تعهد مشتری به فروشنده تاثیر مثبت دارد.

کلید واژه: اخلاق بازاریابی، رضایت مشتری، اعتماد، محصولات لاغری

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­[/stextbox]

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

پشتیبانی مدیر: 09120323225

modir123.group@gmail.com

 

133 بازدید