مدیریت استراتژیک شرکت مزدا (Mazda)

مدیریت استراتژیک شرکت مزدا (Mazda)

مدیریت استراتژیک شرکت مزدا (Mazda)

تاریخچه شرکت مزدا از گذشته تا کنون

مدیریت استراتژیک شرکت مزدا: نام مزدا برگرفته از تلفظ نام بنیان گذار شرکت و از اهورا مزدا از زبان اوستایی است. شرکت مزدا به عنوان تولید کننده ابزار و ماشین آلات در سال ۱۹۲۰ پایه گذاری شد و از سال ۱۹۳۱ میلادی به تولید خودرو نیز پرداخت. این شرکت در طول جنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن تولید اسلحه و جنگ افزار نمود. اولین اتومبیل دارای چهار چرخ این شرکت با نام مزدا ۳۶۰ در سال ۱۹۶۰ وارد بازار شد.

شرکت سهامی خاص ماتسودا که با نام تجاری مزدا شناخته می شود یک شرکت خودرو سازی است که دفتر مرکزی آن در شهر هیروشیما در کشور ژاپن قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۰۶ میلادی حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو تولید نموده است که در کشور های مختلف جهان به فروش رسیده اند.

اوایل دهه ی ۸۰ میلادی مزدا سومین تولید کننده خودرو در ژاپن با تولید ۱/۱ میلیون دستگاه خودرو در سال بود. این مقدار کمی بیشتر از تولید هوندا و میتسوبیشی و بسیار کمتر از تویوتا و نیسان بود. سود شرکت در آن زمان حدود ۴% بود.

به دنبال بروز بحران اقتصادی در ژاپن سودآوری مزدا به شدت کاهش یافت به طوری که تا سال مالی ۱۹۹۷-۹۸ برای پنج سال متوالی زیان خالص گزارش کردند. اواخر دهه ۸۰ میلادی و با نزدیک شدن به اوج دوره ای بازار جهانی خودرو، مزدا مرتکب یک اشتباه استراتژیک شد و دامنه محصولات خود را بسیار گسترش داد.

چشم انداز شرکت مزدا

چشم انداز شرکت مزدا

  • ما عاشق اتومبیل هستیم و می خواهیم مردم از طریق اتومبیل ما از زندگی لذت ببرند.
  • تصور ما از اتومبیل پایداری زمین و جامعه است.

 

ماموریت شرکت مزدا

ماموریت شرکت مزدا

  • تولید بهترین محصولات به سلیقه مشتری و کسب رضایت مشتری در سرتاسر جهان
  • شرکت مزدا سعی در تولید محصولات زیست محیطی در جلب توجه و رضایت مشتریان در سال های آینده را دارد.

[maxbutton id=”1″ ][maxbutton id=”2″ ]

http://modir3-3.ir/images/tel-admin.gif

فرم تماس

141 بازدید