فایل رایگان آموزش نرم افزار لینگو

عنوان فایل: آموزش نرم افزار لینگو

http://modir3-3.ir/TRANS/modir123.com/page-modir123.com.PNG تعداد اسلاید: ۹۶ اسلاید

 http://modir3-3.ir/images/ppt123.png فرمت: powerpoint

 حجم فایل: ۱۵۴۰ KB

 قیمت: رایــــــــــگان

 دانلود

[stextbox id=”grey” caption=”فهرست مطالب فایل” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

  • بخش اول: معرفی نرم افزار
  • بخش دوم: آغاز کار با لینگو
  • بخش سوم : حل مسائل

مقدمه ای بر لینگو

بسته های نرم افزاری لیندو و لینگو توسط شرکت لیندو سیستمز برای حل مسائل بهینه سازی در دانشگاه، صنعت و تجارت، طراحی گردیده است. دو محصول فوق همراه با کتاب تحقیق در عملیات : کاربرد ها و الگوریتم ها (۱۹۹۴) و کتاب مقدمه ای بر برنامه ریزی ریاضی: کاربرد ها و الگوریتم ها (۱۹۹۵) که توسط پروفسور واین ال. وینستون نگاشته شده است، تشریح گردیده اند.

نرم افزارهای مشابه لینگو

امروزه بسیاری از مدل های بهینه سازی تحقیق در عملیات اعم از مدل های خطی، غیر خطی و یا عدد صحیح به مدد نرم افزارهای کامپیوتری به سادگی قابل تجزیه و تحلیل می باشند. در این میان می توان از نرم افزارهایی چون GAMS ،GINO ،LINDO ،LINGO ،QSB و TORA نام برد.

LINGO بعد از GAMS قوی ترین نرم افزار تحقیق در عملیات می باشد. از جمله برتری های لینگو نسبت به LINDO  یا GAMS، قدرت آن در مدل سازی تمام مسائلی است که توسط لیندو مدل شده اند، بدون این که نیازی به تعیین نوع مدل توسط کاربر باشد، در حالی که LINDO یا GAMS چنین قابلیتی را دارا نمی باشد. یکی دیگر از قابلیت های مهم لینگو برخورداری از Helpی بسیار قوی، ساده و کامل می باشد. به گونه ای که با استفاده از Help آن می توان تا حد زیادی بر این نرم افزار مسلط شد.

ویژگی های بارز لینگو

  • قابلیت مدل سازی بصورت کارا و صحیح؛
  • قابلیت بالای تحلیل مدل؛
  • دارا بودن توابع مختلف ریاضی، آماری و احتمالی؛
  • قابلیت خواندن اطلاعات از File ها و Worksheet های دیگر؛
  • کار کردن در محیط Windows

لینگو چیست؟

لینگو ابزاری ساده برای بهره گیری از قدرت برنامه ریزی خطی و غیر خطی در فرموله کردن مسائل خیلی بزرگ به صورت مختصر و تجزیه و تحلیل آنهاست. بهینه سازی به شما کمک می کند تا جوابی را با بیشترین سود، خروجی، یا رضایتمندی و یا جوابی با کمترین هزینه، تلفات یا ناراحتی بدست آورید. اغلب این مسائل با استفاده  موثر از منابعی همچون پول، زمان، ماشین، نیروی کار، موجودی و … در ارتباط است. 

مسائل بهینه سازی اغلب به خطی و غیر خطی تقسیم می شوند، که این تقسیم بندی با توجه به رابطه متغیرهاست؛ بدین معنی که اگر رابطه همه متغیرها با هم خطی باشد، مسئله را خطی و در غیر اینصورت غیر خطی می گویند. لینگو زبانی جامع و فراگیر جهت تسهیل تمام مدل های بهینه سازی از مسائل تحقیق در عملیات گرفته تا اقتصاد مهندسی، شبیه سازی، کنترل کیفیت، کنترل پروژه و کنترل موجودی می باشد.

[/stextbox]

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

پشتیبانی مدیر123

220 بازدید