تاریخچه و چشم انداز شرکت دل (Dell)

شرکت دل (ِDell)مدیریت استراتژیک شرکت دل (Dell)

تاریخچه و چشم انداز شرکت دل

تاریخچه و چشم انداز شرکت دل: شرکت Dell یکی از موفقترین شرکت های موجود در زمینه تجارت الکترونیکی است. Dell یکی از صدها شرکتی است که کامپیوترهای شخصی تولیدی خود را در اختیار مشتریان حقیقی و یا حقوقی قرار می دهد. فعالیت اقتصادی Dell با درج آگهی در پشت جلد مجلات کامپیوتری و فروش کامپیوتر از طریق تلفن، آغاز گردید. امروزه حضور شرکت Dell در عرصه تجارت الکترونیکی بسرعت متداول و عمومی شده است .شرکت فوق، قادر به ارائه کالاهای بیشماری از طریق وب شده است. بر اساس آمارهای موجود، فروش روزانه Dell، چهارده میلیون دلار بوده و تقریبا” ۲۵ درصد فروش این شرکت از طریق وب انجام می گیرد. شرکت Dell قبل از استفاده از تجارت الکترونیکی، اکثر سفارش‌های خود را از طریق تلفن اخذ و با استفاده از پست آنها را برای خریداران خود، ارسال می کرد. با توجه به فروش ۲۵ درصدی شرکت فوق از طریق وب می توان به جایگاه و اهمیت موضوع تجارت الکترونیکی بیش از گذشته واقف گردید.

چشم‌انداز دل

«دل» در سال ۱۹۸۴ با یک چشم‌انداز ساده شرکت را تاسیس کرد: مطابق سفارش مشتری مستقیما آن‌طور که او می‌خواهد و آنچه که او می‌خواهد می‌فروشیم. ۲۰ سال پس از آن تاثیر این دیدگاه در شرکت کاملا روشن است.

چشم‌انداز آینده شرکت دل

مایکل دل عصر حاضر را عصر اینترنت و شبکه می داند و آینده را واجد چالش های بزرگی برای شرکت می‌شمارد. او معتقد است برای افزایش سهم ۶ درصدی شرکت در بازار ۸۰۰ میلیارد دلاری رایانه راه طولانی در پیش است. کوین رولینز مدیرعامل شرکت نیز چهار اولویت فعالیت راهبردی را در سالهای آینده چنین ترسیم می‌کند:
▪ سرعت در رشد جهانی
▪ دستیابی به رهبری محصول
▪ تشدید جذب تجارب مشتری
▪ توسعه فرهنگ پیشرو

پروژه های مشابه آماده مدیریت استراتژیک

 

با کلیک بر تصویر زیر پروژه مدیریت استراتژیک دل را با فرمت پاورپوینت و ورد دانلود نمایید

پروژه مدیریت استراتژیک شرکت دل

321 بازدید