مقاله متنی مسئولیت کنترل ساختار های غیر رسمی

مسئولیت کنترل ساختار های غیر رسمی

مقاله متنی مسئولیت کنترل ساختار های غیر رسمی

کنترل ساختار غیر رسمی

مسئولیت کنترل ساختار غیر رسمی از قدرت و نفوذ ائتلاف سلطه مشتق می شود (کایرت و مارچ ۱۹۶۳). قدرت به صورت توانایی شخص در نفوذ در تصمیم گیری ها و همچنین فعالیت ها به شیوه ای که به وسیله مسئولیت سیستم رسمی محدود نشده باشد این گونه تعریف می شود (کاتر ۱۹۸۵، آلکساندر، مارلوک ۲۰۰۰). در یک سازمان رسمی، رایج ترین شیوه دسترسی افراد به قدرت احتمالا از طریق دفتر صورت می پذیرد (رابینز ۱۹۹۶). آنها قدرتشان را از توانایی کنترل بودجه و مقام شان بدست می آورند. یک شرکت وابستگی زیادی به همکاری با مدیران ارشد دارد و این وابستگی به آنها اجازه می دهد قدرت مناسبی را در سازمان بدست بیاورند.

قدرت یک مدیر در کنترلش بر منابع بدون داشتن مسئولیت رسمی برای استفاده از آن منابع نشان داده می شود (ابرنتی و لیلیس ۲۰۰۱). در مقابل قدرت رسمی که در تفویض اختیار نمایان می شود عبارت است از اجرای خوب فردی که مسئولیت تصمیم گیری را دارد. مدیران قدرت را از طریق نفوذ تصمیم گیری  شان در همه سطوح سازمانی کسب می کنند. در مسئولیت رسمی، مدیریت ارشد در مرجعیت قرار دارد. قدرت بر استفاده مدیریت ارشد از سیستم اطلاعات حسابداری مدیریت در کنترل رفتار تاثیر می گذارد.

مسئولیت غیر رسمی در تصمیم گیری بدون استفاده از استراتژی کسب و کار؛ مدیران ارشد را قادر می سازد تا از سیستم اطلاعات حسابداری مدیریت در کنترل رفتارشان استفاده کنند (یونگ و سالتمن ۱۹۸۵). بر طبق نظر آبرنتی و استول ویندر در سال ۱۹۹۵، مدیران دارای قدرت مخالف تلاش مدیریت ارشد در زمینه پیاده سازی سیستم اداری هستند. آبرنتی و استول ویندر در سال ۱۹۹۱ بیان کردند که قدرت یک مدیر نشات گرفته از اطلاعات ارائه شده به وسیله سیستم حسابداری نیست؛ بلکه بر مبنای اطلاعات مربوط در زمینه تصمیم گیری است.

ترجمه مقاله اجرای استراتژی بازاریابی صادرات، قابلیت های بازاریابی صادراتی، و عملکرد صادرات و سرمایه گذاریمنبع: Modir123.com

133 بازدید