مقاله متنی رایگان مفهوم پارادایم زنجیره تامین چابک

مفهوم پارادایم زنجیره تامین چابک

پارادایم زنجیره تامین چابک

واژه چابک

واژه چابک در فرهنگ لغات، به معنای حرکت سریع، چالاک، فعال، توانایی حرکت سریع و آسان و قادر بودن به تفکر به صورت متهورانه و با یک روش هوشمندانه به کارگرفته شده اما در فضای کنونی، چابکی به معنای واکنش اثربخش به محیط متغیر و غیر قابل پیش بینی و استفاده از آن تغییرات به عنوان فرصت هایی برای پیشرفت سازمانی است.

این مفهوم اولین بار، در پی نشست بسیاری از متخصصان علمی و اجرایی صنعت به منظور یافتن علل درماندگی شرکت ها در راهبرد بنگاه های تولیدی در قرن » مقابله با چالش ها و تغییرات محیطی، در گزارشی تحت عنوان راهبرد بنگاه های تولیدی در قرن  بیست و یکم: دیدگاه متخصصان صنعتی به وسیله مؤسسه یاکوکا منتشر و به همگان معرفی شد. کریستوفر چابکی را این گونه تعریف می نماید: “چابکی به مانند توانایی یک سازمان در واکنش سریع به تغییرات در تقاضا، در هر دو حالت حجم و تنوع تعریف می شود”.

زنجیره تامین چابک

چابکی را می توان “مفهومی مدیریتی در رابطه با پاسخگویی به بازارهای متلاطم و پویا و تقاضاهای مشتریان” توصیف نمود. در واقع، چابکی نه تنها در رابطه با پاسخگویی به مشتری است که با بهره برداری و کسب مزیت از تغییرات، نیز مرتبط می باشد. برای پاسخگویی شرکت ها باید در چندین حوزه مثل، توسعه محصول، ساخت و . لجستیک دارای قابلیت های منعطف باشند (بیکر، ۲۰۰۸).

به عقیده تولون چابکی بیانگر ادغام مؤثر زنجیره تأمین و تأکید بر روابط بسیار نزدیک و بلندمدت  با مصرف کنندگان و عرضه کنندگان است. اگرچه از چابکی تعاریف مختلفی شده است اما هیچ یک از آنها مخالف و ناقض یک دیگر نیستند. این تعاریف اغلب، ایده سرعت و تغییر در محیط کسب و کار را نشان می دهند. اما با توجه به جدید بودن بحث چابکی، تعریف جامعی که  مورد تأیید همگان باشد وجود ندارد.پ

ادبیات موضوعی: زنجیره تامین لازج

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

سفارش پروپوزالhttp://modir3-3.ir/images/contact-us-modir123.com.gif

منبع: Modir123.com

 

138 بازدید