پرسشنامه رفتار مصرف کننده لرمن (کد: ۸۷۵)


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
1402
نوع فایل
word
حجم فایل
220 KB
تعداد صفحات
5
تعداد بازدید
335 بازدید
۱۰,۰۰۰ تومان

پرسشنامه رسندیپ هدف پرسشنامه: سنجش میزان رفتار مودبانه و شکایت آمیز مصرف کننده

فرمت: Word

?تعداد سوال: ۶ سوال و ۵۲ مولفه (ادب مثبت و ادب منفی)

شیوه نمره گذاری: دارد

پایایی و روایی: دارد

منبع: دارد

 

رفتار مصرف کننده

رفتار مصرف کننده عبارت است از مطالعه مصرف کنندگان و فرایندهایی که آنها برای انتخاب، استفاده (مصرف) و دفع کالاها و خدمات از جمله پاسخ های عاطفی، ذهنی و رفتاری مصرف کنندگان استفاده می کنند. رفتار مصرف کننده شامل ایده هایی از علوم مختلفی از جمله روانشناسی، زیست شناسی، شیمی و اقتصاد است.

چرا رفتار مصرف کننده مهم است؟

مطالعه رفتار مصرف کننده از آن جهت اهمیت دارد که از این طریق بازاریابان می توانند درک کنند که چه تأثیری در تصمیمات خرید مصرف کنندگان دارد. با درک چگونگی تصمیم گیری مصرف کنندگان در مورد یک محصول، می توانند شکاف موجود در بازار را پر کنند و کالاهای مورد نیاز و کالاهای منسوخ را شناسایی کنند. مطالعه رفتار مصرف کننده همچنین به بازاریابان کمک می کند تا تصمیم بگیرند که چگونه محصولات خود را به روشی ارائه دهند که تأثیر حداکثر بر مصرف کنندگان داشته باشد. درک رفتار خرید مصرف کننده راز اصلی دستیابی و درگیر کردن مشتری های شما و تبدیل آنها به خرید از شما است.

تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده باید نشان دهد:

  • مصرف کنندگان چه فکر می کنند و چه احساسی در مورد گزینه های مختلف (مارک ها، محصولات و غیره) دارند؛
  • چه چیزی در انتخاب بین گزینه های مختلف تأثیر می گذارد.
  • رفتار مصرف کنندگان هنگام تحقیق و خرید؛
  • چگونه محیط مصرف کنندگان (دوستان، خانواده، رسانه ها و غیره) بر رفتار آنها تأثیر می گذارد.

رفتار مصرف کننده اغلب تحت تأثیر عوامل مختلفی است. بازاریابان باید الگوهای خرید مصرف کننده را مطالعه کرده و روند خریدار را دریابند. در بیشتر موارد، مارک ها فقط با مواردی که می توانند کنترل کنند، بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارند. مانند اینکه به نظر می رسد IKEA شما را وادار می کند تا هر بار که وارد فروشگاه می شوید، بیشتر از آنچه که قصد داشتید صرف کنید.

عوامل مؤثر بر رفتار مصرف کننده

۱. عوامل شخصی: علایق و نظرات افراد که می تواند تحت تأثیر جمعیت شناسی (سن، جنس، فرهنگ و …) باشد.

۲. عوامل روانشناختی: پاسخ فرد به پیام بازاریابی بستگی به ادراک و نگرش آنها دارد.

۳. عوامل اجتماعی: خانواده، دوستان، سطح تحصیلات، رسانه های اجتماعی، درآمد، همه آنها بر رفتار مصرف کنندگان تأثیر می گذارند.

توضیحات پرسشنامه رفتار مصرف کننده لمن

پرسشنامه رفتار مودبانه و شکایت آمیز مصرف کننده توسط لمن در سال ۲۰۰۶ با هدف سنجش میزان رفتار مودبانه و شکایت آمیز رفتار مصرف کننده طراحی شده است که از ۶ گویه و ۲ خرده مقیاس ادب مثبت (۳ سوال) و ادب منفی (۳ سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش میزان رفتار مودبانه و شکایت آمیز مصرف کننده به کار می رود. نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت ۵ نقطه ای می باشد که برای گزینه های «کاملاً مخالفم»، «مخالفم»، «نظری ندارم»، «موافقم» و «کاملاً موافقم» به ترتیب امتیازات ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ در نظر گرفته می شود.

پروژه های مشابه

 

سفارش پرسشنامه پایان نامه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • چنانچه با گوشی و از مرورگر کروم استفاده می نمایید چند ثانیه روی گزینه دانلود نگه دارید گزینه باز کردن در برگه جدید (Open in a new tab) را انتخاب کنید فایل برایتان دانلود می شود.
  • چنانچه با کامپیوتر و از مرورگر کروم استفاده می نمایید رو دانلود راست کلید کنید و گزینه save link as را بزنید فایل برایتان دانلود می شود.