پرسشنامه تدوین برنامه ی بازاریابی استراتژیک بنگاه های گردشگری


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
نوع فایل
word
حجم فایل
220 KB
تعداد صفحات
4
تعداد بازدید
108 بازدید
۱۰,۰۰۰ تومان

پرسشنامه رسندیپ هدف پرسشنامه: تدوین برنامه ی بازاریابی استراتژیک بنگاه های گردشگری

فرمت: Word

?تعداد سوال: ۵۴ سوال و ۷ مولفه (محصول و خدمات، قیمت، شواهد فیزیکی، مکان، پیشبرد فروش، فرآیندها، پرسنل و کارکنان)

شیوه نمره گذاری: دارد

مدل مفهومی: دارد

پایایی و روایی: دارد

منبع: دارد

 

توضیحات

بازاریابی

بازاریابی هنر و علم شناسایی، خلق و ارائه ی ارزش به منظور ارضای نیازهای بازار هدف، برای دستیابی به سود است. بازاریابی امیال و نیازهای ارضانشده را شناسایی می کند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه ی یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز انداز هگیری می کند (کاتلر، ۱۳۸۶). انیستیتوی بازاریابی بریتانیا: بازاریابی را این گونه تعریف می کند: یک فرایند مدیریتی به منظور شناسایی، پیش بینی و ارضای خواسته های مشتریان به شیوه ای موثر در جهت بر آوردن اهداف سازمانی (میدلتون، ۲۰۰۱).

برنامه ریزی بازاریابی

برنامه ی بازاریابی ترتیبی منطقی و مجموعه ای از فعالیت هاست در جهت رسیدن به اهداف بازاریابی و تنظیم طرح هایی برای رسیدن به آنها (مک دونالد، ۱۹۹۹). برنامه ی بازاریابی یک سند مکتوب است که به تفصیل وضعیت کنونی را با توجه به مشتر یان، رقبا و محیط بیرونی شرح می دهد و رهنمودهایی را برای تحقق اهداف، اجرای اقدامات بازاریابی و تخصیص منابع طی دوره برنامه ریزی و برای یک کالا یا خدمت موجود یا یک محصول پیشنهاد شده ارائه می کند (واکر و دیگران، ۲۰۰۱).

برنامه بازاریابی استراتژیک

یک برنامه ی استراتژیک بازاریابی، موتور و قوه ی محرکه ای است که استراتژی بازاریابی از طریق آن می تواند با درون سازمان ارتباط برقرار کند. ساختار و شکل برنامه ی استراتژیک بازاریابی به نحو قابل ملاحظه ای در بین سازمان ها، متفاوت و مختلف است. بازاریابی استراتژیک نوعاً با تعریف اهداف بازاریابی ارتباط مستقیم دارد و به چگونگی رسیدن به این اهداف در یک دوره ی سه تا پنچ ساله می پردازد. فرایند برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی با بسط استراتژی هایی همراه است که بر مبنای برداشت های تیم برنامه ریزی از بازار و ادراکات برآمده از انتظارات مدیریتی و توانایی های سازمان بنا نهاده شده است. (گیلیگان و ویلسون، ۲۰۰۳).

فرصت ها و تهدیدات خارجی

مقصود از فرصت ها و تهدیدات خارجی رویدادها و روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بوم شناسی، محیطی، سیاسی، قانونی، دولتی، فن آوری و رقابتی است که می توانند به میزان زیادی در آینده منفعت یا زیان برسانند.فرصت ها و تهدیدها به میزان زیادی خارج از کنترل سازمان است. از این رو از واژه ی خارجی استفاده می کنند. اصل اساسی مدیریت استراتژیک این است که سازمان ها باید برای بهره جستن از فرصت های خارجی و پرهیز از اثرات ناشی از تهدیدات خارج ی یا کاهش دادن آنها د رصدد تدوین استراتژی هایی برآیند (دلبری، ۱۳۸۶).

نقاط قوت و ضعف داخلی

نقاط قوت و ضعف داخلی در زمره فعالیت های قابل کنترل سازمان قرار می گیرند که بنگاه آنها را به شیوه ای بسیار عالی یا بسیار ضعیف انجام می دهد. آنها در سایه فعالیت های مدیریتی، بازاریابی، امور مالی(حسابداری)، تولید(عملیات)، تحقیق وتوسعه وسیستم های اطلاعات رایانه ای بوجود می آیند. سازمان ها می کوشند استراتژی هایی را به اجرا درآورند که نقاط قوت داخلی تقویت گردد و ضعف های داخلی برطرف گردد (همان).

استراتژی

برای استراتژی تعاریف متعددی ارائه شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استراتژی ابزاری است که سازمان می تواند بدان وسیله به هدف های بلند مدت خود دست یابد (دیوید، ۱۳۸۸، ۳۸). یک استراتژی، الگویی است بنیادین از اهداف فعلی و برنامه ریزی شده، بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارها، رقبا و دیگر عوامل محیطی (واکر و دیگران، ۱۳۸۳). استراتژی در اصل مجموع چشم انداز، اهداف، آرمان ها و طرح های عملی یک سازمان است و زمانی که به خوبی تنظیم شده باشد، به سازمان کمک خواهد کرد که استفاده از منابع خود را حداکثر کند (رید و بوجانیک، ۲۰۰۶).

توضیحات پرسشنامه تدوین برنامه ی بازاریابی استراتژیک بنگاه های گردشگری

پرسشنامه فوق با هدف تدوین برنامه ی بازاریابی استراتژیک بنگاه های گردشگری طراحی شده است. این پرسشنامه متشکل از ۵۴ سوال است که مولفه های آن شامل (محصول و خدمات، قیمت، شواهد فیزیکی، مکان، پیشبرد فروش، فرآیندها، پرسنل و کارکنان) می باشد.

 

 

پشتیبانی سایت: 09120323225

سفارش پرسشنامه پایان نامه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • چنانچه با گوشی و از مرورگر کروم استفاده می نمایید چند ثانیه روی گزینه دانلود نگه دارید گزینه باز کردن در برگه جدید (Open in a new tab) را انتخاب کنید فایل برایتان دانلود می شود.
  • چنانچه با کامپیوتر و از مرورگر کروم استفاده می نمایید رو دانلود راست کلید کنید و گزینه save link as را بزنید فایل برایتان دانلود می شود.