پرسشنامه تاثیر تعهد و اعتماد سازمانی بر اشتراک گذاری و به کارگیری دانش


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
1402
نوع فایل
word
حجم فایل
220 KB
تعداد صفحات
4
تعداد بازدید
113 بازدید
۱۰,۰۰۰ تومان

پرسشنامه رسندیپ هدف پرسشنامه: تاثیر تعهد و اعتماد سازمانی بر اشتراک گذاری و به کارگیری دانش

فرمت: Word

?تعداد سوال: ۱۸ سوال و ۶ مولفه (تعهد عاطفی، تعهد مستمر، اعتماد شغلی، اعتماد فردی، اشتراک دانش، استفاده از دانش)

شیوه نمره گذاری: دارد

مدل مفهومی: دارد

پایایی و روایی: دارد

منبع: دارد

 

تعهد سازمانی

تعهد سازمانی اشاره به تعلق یک کارمند به سازمان خود دارد (میر و آلن ۱۹۹۱). می توان بیان کرد که تعهد سازمانی برای موفقیت یک فرایند تجاری مهم است. بنابراین، سازمان ها باید مستمربه دنبال روش هایی برای ارتقای تعهد در میان کارکنان باشند. تعهد یک مفهوم چند وجهی با سه مولفه است: شناخت، تعلق کامند به سازمان (اراده)، ماندگاری (هزینه ترک سازمان : نیاز، اجبار) و هنجار یا الزام برای ادامه فعالیت در سازمان دارد. (میر و آلن، ۱۹۹۱).

تعهد بر اراده کارکنان برای ارائه و دریافت دانش تاثیر می گذارد (ون دن هوف و وان وینن ۲۰۰۴) و بخش مهمی از فرهنگ اشتراک دانش است (اسمیت و مک کین، ۲۰۰۲). محققان به وجود رابطه مثبت بین تعهد سازمانی و اشتراک دانش پرداخته اند. برای مثال، جارونپا و استاپلس در سال ۲۰۰۱ در تحقیقاتشان بیان کردند که ” تعهد زیاد می تواند برگرفته از عقاید جنسیتی باشد که با توجه به آن سازمان حق دارد اطلاعات و دانش افرادرا به دست آورد.

تزو و همکارانش در سال ۲۰۱۰ بیان کردند که تعهد سازمانی عامل موثر در رفتار اشتراک دانش کارمندان است و جان مایکل ۲۰۱۰ اشاره کرد که کارمندان فعال تشویقی برای اشتراک دانش بیشتر هستند.از نظر الراوی و همکارانش (۲۰۱۳)، اشتراک دانش باافزایش میزان مشارکت کارمندان افزایش می یابد. لین (۲۰۰۷) نیز گزارش داده است که تعهد سازمانی رابطه مثبت با اشتراک دانش تاکتیکی دارد.

توضیحات پرسشنامه تاثیر تعهد و اعتماد سازمانی بر اشتراک گذاری و به کارگیری دانش

پرسشنامه فوق متشکل از ۱۸ سوال و شش مولفه تعهد عاطفی، تعهد مستمر، اعتماد شغلی، اعتماد فردی، اشتراک دانش، استفاده از دانش می باشد. که با هدف بررسی تاثیر تعهد و اعتماد سازمانی بر اشتراک گذاری و به کارگیری دانش طراحی شده است. جزییات بیشتر پرسشنامه در فایل پرسشنامه تشریح شده است. که همراه با مدل مفهومی و مقاله بیس می باشد.

تعدادی از سوالات پرسشنامه

  • من اراده قوی برای کار با سازمان دارم.
  • من تعلق عاطفی مثبت به سازمان دارم.
  • حتی اگر موقعیت شغلی بهتر داشته باشم، با این سازمان کار می کنم.
  • کارکردن با سازمان خودم یک ضرورت برای من است.

 

 

پشتیبانی سایت: 09120323225

سفارش پرسشنامه پایان نامه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • چنانچه با گوشی و از مرورگر کروم استفاده می نمایید چند ثانیه روی گزینه دانلود نگه دارید گزینه باز کردن در برگه جدید (Open in a new tab) را انتخاب کنید فایل برایتان دانلود می شود.
  • چنانچه با کامپیوتر و از مرورگر کروم استفاده می نمایید رو دانلود راست کلید کنید و گزینه save link as را بزنید فایل برایتان دانلود می شود.