کاربرگ مدیریت استراتژیک شرکت همراه پرداخت

عنوان کاربرگ: مدیریت استراتژیک شرکت همراه پرداخت

سال انتشار مدیریت استراتژیکسال انتشار: ۱۴۰۲

فرمت: Word ،Pdf

 

کاربرگ مدیریت استراتژیک همراه پرداخت

محتویات کاربرگ اول:

۱. این سازمان/شرکت چه کالاها یا خدماتی را ارائه می ‏دهد یا ارائه خواهد کرد؟

۲. ارباب رجوع ها یا مشتریان این سازمان/ شرکت چه کسانی هستند یا خواهند بود؟

۳. این شرکت درچه حوزه ها یا بازارهایی (داخلی/خارجی، انحصاری/رقابتی، تولیدی/خدماتی و…) و در چه محدوده جغرافیایی فعالیت می کند یا خواهدکرد؟

۴. این شرکت برای انجام فعالیت های خود از چه نوع فن آوری و با چه سطح پیشرفتگی بهره می ‏گیرد یا خواهد گرفت؟

۵. چه باورها، ارزش ها، آرمان ها، آرزوها و اولویت های اخلاقی بنیادی بر این شرکت حاکم است؟

۶. این شرکت از چه مزیت رقابتی یا ویژگی متمایزی نسبت به سایر رقب ا یا سازما ن های مشابه خود برخوردار است؟

۷. این شرکت چقدر به کارکنان و مسائل آ ن ها (آسایش، رضایت، خواسته ها و…) اهمیت داده و توجه دارد؟

۸. این شرکت تا چه حد نسبت به مسائل اجتماعی (امور خیریه، حفظ محیط زیست و…)حساس بوده و به تصویر ذهنی جامعه از عملکرد خود اهمیت می دهد؟

۹. در این شرکت تا چه اندازه به بقا، رشد و سودآوری توجه می ‏شود؟

بیانیه مقصد استراتژیک همراه پرداخت

  • باز شدن دروازه های تشخیص هویت امن و پرداخت آنی و امن در کلیه خریدها و شرایط بحرانی با حفظ محیط زیست

محتویات کاربرگ دوم:

  • ماتریس ارزیابی عوامل خارجی
  • فرصت ها
  • تهدیدها
  • تحلیل

محتویات کاربرگ سوم:

  • ماتریس ارزیابی عوامل داخلی
  • قوت ها
  • ضعف ها
  • تحلیل

محتویات کاربرگ چهارم:

  • کاربرگ تشکیل ماتریس سوات (توز) استخراج استراتژی های ممکن
  • دسته بندی استراتژی های ماتریس سوات (توز)

محتویات کاربرگ پنجم:

  • تعیین موقعیت استراتژیک با تشکیل ماتریس داخلی و خارجی

محتویات کاربرگ ششم:

  • تعیین استراتژی های مناسب (برتر)

محتویات کاربرگ هفتم:

  • ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)

محتویات کاربرگ هشتم:

  • اولویت بندی استراتژی های مناسب

محتویات کاربرگ نهم:

شامل ماتریس BSC شرکت

محتویات کاربرگ دهم:

شامل نقش استراتژی شرکت می باشد.

کاربرگ استراتژیک همراه پرداخت: کاربرگ مدیریت استراتژیک متشکل از مطالب بالا می باشد که در کاربرگ سفارشی از سوی مشتری شرکت مورد نظر انتخاب می شود و تمامی موارد بالا در قالب ۸ فرم به سوالات جواب داده خواهد شد و در کاربرگ دوم تا هشتم نیز اطلاعات در داخل جدول نیز تکمیل و عدد دهی می باشد.

 

کاربرگ استراتژیک همراه پرداخت

۱. این سازمان/شرکت چه کالاها یا خدماتی را ارائه می‏ دهد یا ارائه خواهد کرد؟

پرداخت هوشمند با استفاده از NFC تلفن همراه. در این روش از پرداخت‌های الکترونیکی، کاربران به جای استفاده از کارتهای الکترونیکی ارائه شده در شبکه بانکی، حمل و نقل، کارتهای هدیه و … فرد میتواند کلیه پرداخت‌های خود را بدون استفاده از کارت خاصی و تنها با تلفن همراه خود انجام دهند. این مورد در کنترل حجم صدور نوارهای مغناطیسی وارداتی کارتهای بانکی و تراشه‌های NFC وارداتی موجود در کارتهای مترو و … و خروج ارز از کشور کمک نموده و همچنین در شرایط کرونا از تماس با دستگاه‌های خودپرداز و ایزی پی داخل ایستگاه های مترو جلوگیری مینماید. چراکه هر فرد به صورت مجزا خود دارای تلفن همراه بوده که مجهز به NFC میباشد و نیاز به خرید کارت اعتباری و یا حمل کارت عابر بانک نیست. همچنین از این فن آوری میتوان برای گیت های ورودی سازمان‌ها و دانشگاه‌ها استفاده نمود.

۲. ارباب رجوع ها یا مشتریان این سازمان/ شرکت چه کسانی هستند یا خواهند بود؟

بخشی از ذینفعان (ارباب رجوع‌ها و مشتریان) این تکنولوژی، تمامی اقشار جامعه، کارمندان، دانشجویان، دانش‌آموزان و افراد خانه‌دار و بانک‌های عامل و سایر درگاه‌های پرداخت الکترونیکی جهت شارژ اعتبار حساب کاربری می‌باشند.

به صورت طیف توصیفی نیز میتوان مشتریان را شامل موارد زیر دانست:

  1. کلیه افرادی که از ناوگان حمل و نقل استفاده می‌کنند.
  2. کلیه افرادی که از فروشگاه های نجیره ای و سوپرمارکت‌ها خرید حضوری دارند.
  3. کلیه افراد کارمند در شرکت‌های دارای گیت ورودی یا سامانه ثبت اطلاعات ورود/خروج نفرات.
  4. بانک‌های عامل و درگاه‌های شارژ حساب کاربری

۳. این شرکت درچه حوزه ها یا بازارهایی(داخلی/خارجی، انحصاری/رقابتی، تولیدی/خدماتی و…) و در چه محدوده جغرافیایی فعالیت می کند یا خواهدکرد؟

این شرکت در حوزه پرداخت آسان و امن و درلحظه فعالیت کرده و میتواند با بازارهای پرداخت آنلاین دیگر رقابت نماید. همچنین به علت IT محور بودن آن، محدوده جغرافیایی خاصی برای ارائه خدمات نداشته و تنها به عنوان تسهیلات، دفتر مرکزی خود را داراست.

۴. این شرکت برای انجام فعالیت های خود از چه نوع فن آوری و با چه سطح پیشرفتگی بهره می‏گیرد یا خواهدگرفت؟

شرکت با توجه به وضعیت بیماری های همه گیر جدید مانند کووید ۱۹، از فناوری‌های اطلاعاتی برای کاهش میزان استفاده از باجه های پرداخت و حذف استفاده از کارت های عابر بانک و تگ و کارتهای مترو، استفاده میکند. همچنین با توجه به قوهای سیاه و مسائل پیش بینی نشده، استفاده از فناوری NFC میتواند حاوی اطلاعاتی هویتی فرد در شناسایی وی باشد. لذا کاربری‌های استراتژیک دیگری از قبیل اطلاعات هویتی فرد صاحب تلفن همراه در هنگام بروز سوانح را نیز به همراه دارد. سطح پیشرفتگی استفاده از فناوری اطلاعاتی در انجام فعالیت های اصلی شرکت بسیار بالا خواهد بود و میتواند مجموعه ای از فرآیندهای اطلاعاتی از قبیل تشکیل زیرساختی منحصربفرد در ساختار زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و شبکه بانکی کشور را در بر بگیرد. رویکرد این شرکت کاملا تکنولوژی محور می‌باشد و از ساختار تکنولوژی موبایل (قابل حمل) داخل گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و NFC منحصربفردشان بهره میبرد.

۵. چه باورها، ارزش ها، آرمان ها، آرزوها و اولویت های اخلاقی بنیادی بر این شرکت حاکم است؟

  1. با توجه به وضعیت پاندمی در کشورهای جهان، کاهش میزان تماس فیزیکی با محیط یک امر ضروری بوده و در مواردی که نفرات مجبور به استفاده از کارتهای مترو میباشند، مشاهده میشوند که برای شارژ این کارتها مجبور به استفاده از دستگاه‌های انحصاری آن مانند ایزی پی و امثال آن در مترو میباشند. استفاده از تکنولوژی NFC داخل تلفنهای همراه هوشمند و تگ های هوشمند، میتواند برای جلوگیری از مورد کاربرد ویژه پیدا کند.
  2. همچنین در پرداخت های بانکی در محل خرید با ارقام بالا، تکنولوژی NFC میتواند نیاز به همراه داشتن کارت عابر بانک را از بین ببرد. را که اغلب دستگاه های پوز دارای این تکنولوژی بوده و فقط استفاده از آن برای نفرات مسجل نشده است.
  3. با توجه به موارد ذکر شده میتوان به طور کلی امنیت و تسهیل دسترسی در لحظه برای پرداخت، حمایت در بحران و حفظ سلامتی در شرایط پاندمی بیماری را از ارزش های ذاتی شرکت دانست.

۶. این شرکت از چه مزیت رقابتی یا ویژگی متمایزی نسبت به سایر رقبا یا سازمان های مشابه خود برخوردار است؟

ایزی پی یک شرکت رقیب محسوب میشود. اما حوزه فعالیتهای آن محدود به حمل و نقل ناوگان عمومی مانند مترو و اتوبوسرانی و احتمالا تاکسی رانی میباشد. در حالی که شرکت مورد نظر حوزه فعالیتهای خود را تمامی ناوگان حمل و نقل، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی دارای کسب و کار و دستگاه پوز، کلیه فروشگاه ها و سایر موسسات و ادارات با گیت ورودی و دستگاه های ورود/خروج میباشد. لذا اولین مزیت رقابتی سطح پوشش خدمات میباشد.

سایر مزیتهای رقابتی آن در بردارنده شرایط ویژه برای از بین بردن نیاز به باجه های شارژ در مکان های فاقد دسترسی کافی و کم برخوردار بوده که افراد تنها با ساختن یک حساب کاربری در تلفن همراه خود و شارژ نمودن آن، کلیه پرداخت های لازم برای شبکه حمل و نقل را انجام داده و استفاده از آن برای تاکسی رانان نیز راحت تر خواهد شد.

از دیگر مزیای رقابتی آن حذف نیاز به واردات کارتهای مغناطیسی عابر بانک و تگ‌های کارتهای مترو بوده است که موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور میشود.

۷. این شرکت چقدر به کارکنان و مسائل آن ها (آسایش، رضایت، خواسته ها و…) اهمیت داده و توجه دارد؟

با توجه به نیازهای تکنولوژی موجود در شرکت، و نیاز به پشتیبانی ۲۴/۷ (۲۴ ساعته ۷ روز هفته) قطعا باید تسهیلات لازم برای آرامش فکری و حضور نفرات در سایت اجرایی دیده شود. لذا محیط کار نفرات حاضر در مجتمع باید حالت شیفت بندی داشته باشد و نیروهای ماهر داشته باشد. در بخش تحقیق و توسعه نیز گزارشهای نظارتی بر آمار و عملکردها، ساعات قطعی و نقصان شبکه مورد ارزیابی و مطالعات قرار گرفته و در بهینه سازی روند آن کلیه اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین برای محصولات جدید مبتنی بر NFC و خدمات مربوط به آنها تحقیقات لازم صورت بگیرد. لذا باید تجهیزات برنامه نویسی و طراحی از صفر تا صد داخل شرکت راه اندازی گردد. تسهیلات مالی مانند تخفیف در خرید، اشتراک رایگان، تسهیلات رفاهی مناسب مانند تهویه مطبوع، صندلی‌های راحت و ارگونومیک برای اپراتوران و کدنویسان و طراحان، محیط کار آکوستیک با نور مناسب، کافه تریا و سایر امکانات رفاهی محیطی نیز برای سرمایه انسانی شرکت در نظر گرفته شود.

۸. این شرکت تا چه حد نسبت به مسائل اجتماعی (امور خیریه ، حفظ محیط زیست و…)حساس بوده و به تصویر ذهنی جامعه از عملکرد خود اهمیت می دهد؟

برای جلوگیری از تولید و مصرف کارتهای NFC مانند کارت های مترو و عابر بانک و مصرف مواد وارداتی از تکنولوژی موجود در تلفنهای هوشمند حاضر بهره گرفته است و بدین ترتیب از آسیب بیشتر به محیط زیست جلوگیری میکند. همچنین کارتهای NFC و مغناطیسی موجود کیفیت پایینی داشته و یا احتمال آن میرود که گم شده و از بین روند و یا مانند عابر بانک ها در اثر امواج الکترومغناطیسی موبایل از بین رفته و یا تاریخ انقضای آن ها به سرآید. لذا این فناوری که فارغ از خرید تجهیزاتی مانند کارتهای NFC میباشد، میتواند به حذف فیزیکی آنها و استفاده از امکانات بلااستفاده تلفن همراه کمک نماید.

۹. در این شرکت تا چه اندازه به بقا، رشد و سودآوری توجه می‏ شود؟

با توجه به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم، قطعا خرید خدماتی مانند اسنپ برای مردم دشوارتر بوده است و با توجه به کاهش حجم اسکناس در دسترس مردم، افراد میتوانند از NFC موبایل خود برای پرداخت هزینه تاکسی‌های خطی نیز استفاده کنند. این مسأله با توجه به خدمات شرکت به تاکسی رانان حقیقی و خطی به عنوان یک فروشنده حقیقی (نه تحت پوشش تاکسی رانی) تقاضا برای استفاده از این خدمات را بالا خواهد برد. لذا با افزایش تراکنش‌ها در خط شرکت، سودآوری لازم و بقای آن تضمین می‌شود. البته نمونه ذکر شده را میتوان به تمامی کسب و کارهای موجود نیز گسترش داد.

سفارش پروپوزالپشتیبانی: 09120323225

227 بازدید