پرسشنامه عوامل موثر بر انتخاب بازار هدف

http://modir3-3.ir/images/goals-modir123.com.png هدف پرسشنامه: بررسی عوامل موثر بر انتخاب بازار هدف

 فرمت: Word

?تعداد سوال: ۲۲ سوال و ۶ مولفه

شیوه نمره گذاری: دارد

منبع: محقق ساخته

 

[stextbox id=”grey” caption=”توضیحات” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

پرسشنامه عوامل موثر بر انتخاب بازار

پرسشنامه عوامل موثر بر انتخاب بازار با هدف بررسی عوامل موثر بر انتخاب بازار هدف طراحی گردیده است. پرسشنامه فوق پرسشنامه دارای ۲۲ سوال و ۶ مولفه (سودآوری، توانایی رقابت، رشد بازار، قابل دسترسی بودن، استفاده از فن آوری، اندازه بازار) است.

بازار هدف

برای آنکه بدانیم منظور از بازار هدف چیست باید در ابتدا به تعریفی از بازار بپردازیم؛ در گذشته بازار به مکان فیزیکی گفته می شد که مکان خرید و فروش کالا ها بود. فیلیپ کاتلر در کتاب مدیریت بازاریابی خود بازار را مجموعه خریداران بالقوه و واقعی تعریف می کند که برای محصول وجود دارد. برای پاسخ به سوال منظور از بازار هدف چیست، با تعاریف زیر آشنا شویم:

کل جمعیت (Total population): تمامی گروه و افرادی که جهت تحقیق، مناسب تشخیص داده شده‌اند.برای شرکت های مختلف می تواند متفاوت باشد.مثلا کل جامعه می تواند برای یک شرکت افرادی باشد که در اصفهان زندگی می کنند و کل افرادی که در ایران زندگی میکنند.برای یک شرکت دیگر می تواند کل دنیا باشد.

بازار(market): مجموعه خریداران بالقوه و بالفعل یک محصول است.
بازار بالقوه (Potenital Market): بخشی از افراد جامعه که به محصول ما علاقه مند هستند.

بازار موجود (Available Market): مجموعه افرادی که علاقه ،درآمد و دسترسی به محصول ما دارند.
بازار موجود واجد الشرایط ( Qualified Available Market): افرادی که به محصول ما علاقه دارند ،منابع کافی برای خرید محصول در اختیار دارند،به محصول دسترسی دارند و همچنین از نظر قانونی منعی برای خرید محصول ندارند.
بازار هدف (Target Market): بخشی از بازار موجود واجد الشرایط است که شرکت تصمیم گرفته است آن را دنبال کند و آمیخته بازاریابی خود را به آن عرضه کند.
بازار رخنه شده یا تسخیر شده (Penetrated Market): مجموعه ای از مصرف کنندگان است که هم اکنون محصول شرکت مورد نظر یا رقبا را خریده اند.

[/stextbox]

 

 

165 بازدید