پرسشنامه عوامل موثر در افزایش فروش سایت های اینترنتی

http://modir3-3.ir/images/goals-modir123.com.png هدف پرسشنامه: سنجش عوامل موثر در افزایش فروش سایت های اینترنتی

 فرمت: Word

?تعداد سوال: ۲۹ سوال و ۹ مولفه

شیوه نمره گذاری: دارد

پایایی و روایی: دارد

منبع: دارد

پروپوزال: دانلود

 

[stextbox id=”grey” caption=”توضیحات” collapsing=”true” collapsed=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

پرسشنامه عوامل موثر در افزایش فروش سایت های اینترنتی

پرسشنامه زیر با هدف بررسی عوامل موثر در افزایش فروش سایت های اینترنتی تهیه و تنظیم شده است. این پرسشنامه متشکل از ۲۹ سوال و ۴ مولفه می باشد که بر اساس طیف ۵ گزینه ای لیکرت از خیلی زیاد تا خیلی کم نمره گذاری شده است.

در بازارهای الکترونیکی سطح درگیری افراد همانند بازارهای سنتی تعریف می­شود. در این بازارها نیز افراد به شیوه­های مختلفی وارد فرایند خرید شده و در برخی اوقات فرایند خرید بسیار کوتاه بوده و در برخی موارد نیز فرد زمان بسیار زیادی را صرف مقایسه موارد موجود و انتخاب محصول نهایی می­کند. در این بازارها نیز درگیری تابعی ازشخص، محصول و موقعیت است. ترکیبی از این موارد در زمان­های متفاوت می‌تواند بر انگیزه خریدار در دریافت اطلاعات مرتبط با محصول تاثیرگذار باشد.

چهار عامل بیش از سایر عوامل بر سطح درگیری خریداران در بازارهای الکترونیکی تأثیر می­گذارند. این عوامل عبارتند از: تجربیات قبلی، میزان علاقه، خطر پذیری و موقعیت خرید.

الف) تجربیات پیشین

زمانی که خریداران در مورد کالا یا خدماتی تجربه قبلی دارند، معمولاً پس از خریدهای آزمایشی کالا و در مراجعه مجدد این توانایی و تمایل را دارند که به سرعت کالای مورد نظر را انتخاب کنند زیرا با نحوه خدمات سایت آشنا می‌شوند و در می‌یابند که آن کالا می‌تواند نیاز آنها را برآورده کند و به همین دلیل سطح درگیری کاهش می­یابد.

ب) علاقه

سطح درگیری مستقیماً با علاقه آنها ارتباط دارد. به عنوان مثال برخی از مردم به نرم افزارهای کاربردی علاقمند هستند و بعضی به موسیقی. معمولاً موضوعات گوناگونی که افراد به آنها علاقمند هستند از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

ج) خطر پذیری

هر قدر خطر پذیری شخص در خرید یک محصول افزایش یابد سطح درگیری وی نیز افزایش می‌یابد. انواع خطرهایی که مصرف­کنندگان با آن سروکار دارند عبارتند از خطر مالی، خطر اجتماعی و خطر روانی. خطر مالی به مورد از دست دادن ثروت یا قدرت خرید شخص اشاره دارد، زیرا خطر زیاد با خرید گران قیمت در ارتباط است.

د) موقعیت خرید

شرایط خرید ممکن است از یک تصمیم­گیری کم درگیری به تصمیم­گیری پردرگیری مبدل شود. ( مک دانیل و همکاران، ۲۰۱۲).

[/stextbox]

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

پشتیبانی مدیر123

http://modir3-3.ir/images/%d9%81%d8%b1%d9%85%20%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3%20%d8%a8%d8%a7%20%d9%85%d8%a7.png

 

144 بازدید