پرسشنامه تاثیر سبک های مدیریت بر رضایت کارکنان

پرسشنامه هدف پرسشنامه: بررسی سبک های تاثیر مدیریت بر رضایت کارکنان

فرمت: Word

?تعداد سوال: ۳۴ سوال و ۵ مولفه

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

 

[stextbox id=”grey” caption=”توضیحات” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

مدیریت

مدیریت عبارت است از علم و هنر متشکل و هماهنگ و هماهنگ کردن، رهبری و کنترل فعالیت های دسته جمعی به منظور رسیدن به هدف مطلوب با حداکثر کارایی است. (فالت، ۱۹۲۰).

هرسی و بلانچارد[۱] (۱۹۷۷) می گویند: مدیریت یعنی کار کردن با و به وسیله افراد و گروه های برای رسیدن به مقاصد سازمان

دانلی[۲] و همکاران (۱۹۷۱) مدیریت را فراگرد هماهنگ سازی فعالیت فردی و گروهی در جهت هدف های گروهی می داند.

مدیریت مشارکتی

مدیریت مشارکتی عبارت است از بوجود آوردن فضا و نظامی توسط مدیریت که کارکنان، مشتریان و پیمانکاران سازمان در روند تصمیم گیری و حل مسایل و مشکلات سازمان با مدیریت همکاری و مشارکت کنند. مدیریت شمارکتی به عنوان مکانیسمی مناسب و مشتری گرا به شکل های گوناگون در کشور های مختلف مورد استفاده قرار گرفت و نتایج جالب توجهی را به همراه داشته است. (مصدق زاده، ۱۳۸۱، ۱۶).

مدیریت مشارکتی یعنی درگیر شدن کارکنان در فرآیند تصمیم گیری، دعوت از همه افراد به قبول مسئولیت فردی برای افزایش کیفیت خدمات و تولیدات آنان و پاداش رفتار کارکنان که از دید آنها لحظه به لحظه ارباب رجوع را ارضا و عملکرد سازمان را بهبود می بخشد. (تایم، ۲۰۰۱، ۱۷۳).

مدیریت مشارکتی فلسفه ای است که ایجاب می کند تصمیم گیری سازمانی چنان انجام شود که اطلاعات و مسئولیت ها به پایین ترین رده مربوطه به آن تصمیم واگذار گردد. (پلونکت و فورینه، ۱۳۸۱).

مدیریت کیفیت فراگیر

مدیریت کیفیت فراگیر نگرشی است که بر مبنای آن مدیریت سازمان با مشارکت تمامی کارکنان، مشتریان و تأمین کنندگان به بهبود مستمر کیفیت که منجر به جلب رضایت مشتری می شود، می پردازد. هر سازمانی به فراخور اهداف سازمانی خود می تواند نظام ناشی از TQM را به گونه ای خاص ایجاد و آن را اجرا کند. به گونه ای خاص ایجاد و آن را اجرا کند. بنابراین یک نظام را نمی توان عیناً در همه سازمان ها به صورت یکسان پیاده کرد (رجب بیگی و سلیمی، ۱۳۷۴، ۱۴).

فلیپ کرازبی[۳] کیفیت فراگیر را در یک کلمه پیشگیری جمع بندی می کند (رجب بیگی و سلیمی، ۱۳۷۴، ۹۳).

سازمان استاندارد ملی ایران ایزو ۸۴۰۲ که ترجمه معادل استاندراد ISO 8402 بین المللی است، مدیریت کیفیت جامع به صورت زیر تعریف کرده است:

روش مدیریت یک سازمان که اساس آن، محور بودن کیفیت و مشارکت همه اعضای سازمان می باشد و هدف آن نیل به موفقیت در دراز مدت از طریق جلب رضایت مشتری و تامین منافع اعضای سازمان و جامعه است. (اسکندری، ۱۳۸۱، ۱۱).

[/stextbox]

[maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”6″ ]

پشتیبانی مدیر123

modir123.group@gmail.com

 

147 بازدید