پرسشنامه تاثیر مدل ۵ نیروی رقابتی پورتر بر شرکت های بیمه

پرسشنامه پورتر هدف پرسشنامه: تاثیر مدل ۵ نیروی رقابتی پورتر بر شرکت های بیمه

 فرمت: Word

?تعداد سوال: ۲۴ سوال و ۵ مولفه

شیوه نمره گذاری: دارد

مدل: دارد

منبع: دارد

 

[stextbox id=”grey” caption=”توضیحات” collapsing=”true” mode=”js” direction=”rtl” shadow=”false”]

پرسشنامه تاثیر مدل ۵ نیروی رقابتی پورتر بر شرکت های بیمه

فرآیند جهانی شدن، به وجود آمدن سازمان‌ تجارت جهانی و یکپارچگی بازارهای جهانی، پیشرفت های سریع و بنیادین تکنولوژیک، پیشرفت های جدید در زمینه‌ فناوری اطلاعات، افزایش تغییرات سریع در الگوهای مصرف و تقاضا، تبیین کنترل های آلودگی محیط زیست و حفظ منابع انرژی، کمبود منابع و هزینه‌های بالای آنها، چالشهایی هستند که بنگاه‌ها و صنایع مختلف در عرصه تجارت و فعالیتهای اقتصادی با آن روبرو هستند و ادامه حیات آنها، منوط به تصمیم گیری درست و به موقع در برابر این تغییرات است.

مایکل پورتر متولد سال ۱۹۴۷ در آمریکا می باشد. وی دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه پرینستون و کارشناسی ارشد ام بی ای (MBA) و دکترای اقتصاد کسب و کار از دانشگاه هاروارد می باشد. وی در سال ۱۹۸۱ در ۳۴ سالگی استاد دانشگاه هاروارد گردیدو همچنین موسس دوره راهبرد در هاروارد است پورتر راهبرد،تجارت و اقتصاد را به هم پیوند داد، مدل پنج نیروی رقابتی پورتر شهرت جهانی دارد. هدف از راهبرد رقابتی برای یک واحد کسب و کار در یک صنعت دست یافتن به موقعیت برتر در بین رقبا و همچنین حفظ و ادامه حیات باتوجه به شرایط موجود می باشد.

مدل ۵ وجهی مایکل پورتر

پورتر برای بررسی محیط رقابتی در یک صنعت، پنج نیرو معرفی کرده است که عبارتند ازتهدید رقبای تازه وارد، تهدید محصولات یا خدمات جایگزین، قدرت چانه زنی خریداران، قدرت چانه زنی تامین کنندگان ورقابت درمیان شرکت های موجود درصنعت (دیوید ا آکر ،۱۳۸۶ ،۱۱۳).

پرسشنامه فوق با هدف تاثیر مدل ۵ نیروی رقابتی پورتر بر شرکت های بیمه طراحی گردیده است. این پرسشنامه شامل ۲۴ سوال و ۵ مولفه ی (قدرت چانه زنی تأمین کنندگان، قدرت چانه زنی خریداران، تهدید کالای جایگزین، تهدید تازه وارد های صنعت، رقابت بین رقب) مایکل پورتر است.

[/stextbox]

پشتیبانی مدیر123

http://modir3-3.ir/images/%d9%81%d8%b1%d9%85%20%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3%20%d8%a8%d8%a7%20%d9%85%d8%a7.png

206 بازدید