پرسشنامه استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی

پرسشنامه رسندیپ هدف پرسشنامه: میزان بهره گیری شرکت از استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی

فرمت: Word

?تعداد سوال: ۱۱ سوال و ۱ مولفه و ۵ زیر مولفه (سرگرمی، تعامل، بروزبودن، سفارشی سازی، ریسک ادراک شده)

شیوه نمره گذاری: دارد

پایایی و روایی: دارد

منبع: دارد

 

پرسشنامه استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی

پیشرفت های نوین در زمینۀ فناوری اطلاعات، باعث پدیدآمدن فضاهای مجازی جذابی همچون شبکه های اجتماعی شده است که روز به روز در حال گسترش هستند و عرصه را برای تبلیغ کالا و خدمات تولیدکنندگان فراهم می کنند. با پیشرفت فناوری اینترنت، بنگاه ها از سایت های شبکه های اجتماعی برای ترویج و پخش اطلاعات درباره برندشان، استفاده می کنند. شبکه های اجتماعی باعث تغییر ارتباطات بازاریابی سنتی شده اند. کاربران اینترنت به تدریج ارتباطات تجاری را شکل می دهند که این ارتباطات در شکل سنتی، از جانب بازاریابان شکل می گرفت(اسچی وینیسکی و دابروسکی، ۲۰۱۵).

از سال ۲۰۰۷ به بعد با توسعه، ابزارهای نرم افزاری تحت وب که به کاربران اجازه به اشتراک گذاری، ایجاد یا استفاده از محتوای تولید شده را می دهد عنوان رسانه اجتماعی برای چنین شبکه های اجتماعی رایج گردید (برندان و همکاران ، ۲۰۱۷). شبکه های اجتماعی به عنوان یک برنامه کاربردی آنلاین تعریف می شود که منجر به تسهیل تعاملات، کارهای مشترک و تسهیم محتوا و اطلاعات می گردد (سئو و همکاران، ۲۰۱۸).

استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی

در طول دهه گذشته استفاده از شبکه های اجتماعی به طور معنی داری افزایش یافته است (مورنو و همکاران، ۲۰۱۲). به طوری که استفاده از وبسایته ای رسانه اجتماعی از جمله رسانه های اجتماعی فیسبوک و توییتر بخشی از زندگی شهروندان ایالات متحده گشته است (جونکو و همکاران، ۲۰۱۱). از این رو شبکه اجتماعی به طور گسترده به عنوان یک ابزار معاصر محبوب در بازاریابی شناخته شده است.

کلیاندر و همکاران (۲۰۱۱) یک شرکت با استفاده از یک صفحه هوادار در شبکه اجتماعی می تواند به، موفقیت برسد و با ارائه مزایای خاص به اعضای که در صفحه شبکه اجتماعی آنها پسندیده شده ارتباط مثبت مشتری (مصرف کننده) با نام تجاری را حفظ نماید (کنگ و همکاران، ۲۰۱۴). بر این، اساس برندها باید روی بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی تمرکز کنند (چایی و همکاران، ۲۰۱۶).

توضیحات پرسشنامه بازاریابی شبکه اجتماعی

پرسشنامه فوق با هدف بررسی تاثیر استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی بر پاسخ گویی مشتری از طریق ارزش ویژه برند طراحی شده است. این پرسشنامه متشکل از ۲۳ سوال و ۳ مولفه و ۹ زیر مولفه عبارت است از: استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی که شامل (سرگرمی، تعامل، بروزبودن، سفارشی سازی، ریسک ادراک شده)، ارزش ویژه برند شامل (آگهی برند، تصویر برند)، پاسخگویی مشتری شامل (تبلیغات شفاهی، تعهد برند) می باشد. که بر اساس طیف ۵ گزینه ای لیکرت از کاملا موافق تا کاملا مخالف نمره دهی شده است.

پروژه های مشابه

پشتیبانی مدیر123

سفارش پرسشنامه پایان نامه

176 بازدید